Yamaha - funkcja Auto Class A w praktyce

Żeby nie było za cicho
Awatar użytkownika
kaf
Posty: 373
Rejestracja: 15 paź 2012, 17:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Yamaha - funkcja Auto Class A w praktyce

#16

Post autor: kaf »

yamahafan pisze:Ok, wyłączam "A", i ... po 10 min spada do 4,4 mV :( A było idealnie 5. Więc reguluję raz jeszcze, stabilne 5 mV, potem Auto, 44 mV, wyłączam, spada do 4,8 mV więc lepiej ... w kółko to samo na jednym i drugim kanale. Ostatecznie po blisko półtorej godzinie zabawy udało mi się doprowadzić oba prądy do poziomu 4,9 - 5,0 mV bez A i 39,9 - 41,4 mV z A, na obu kanałach. Więc uznałem, że można skończyć zabawę. Pytanie czy dobrze ?
Procedurę przeprowadziłeś prawidłowo, a tych drobnych odchyłek 0,5-1mv bym się nie czepiał, przy małych wartościach nap.wej. miernik przekłamuje bardziej nieraz niż mierzona wartość.

Przy półprzewodnikach zmiana temperatury o jeden stopień C to bardzo dużo /chodzi o jej wpływ na warunki pracy układu/, więc nie dziw się, że tyle musiałeś czekać, jeżeli masz zmiany o kilkanaście stopni przy trybach wzmacniacza A i AB. Dlatego też w niektórych sprzętach podaje się tzw. czas wygrzewania, czyli okres od włączenia zasilania do osiągnięcia prawidłowych warunków termicznych układu, które nie powodują negatywnego wpływu na jego pracę.
Revox B 150, Revox B 260, Revox B 226, Marantz CD 74, Philips CD303, Miida M 6000 P + AT 20SLa, Radmor LS10
Awatar użytkownika
chudy_b
Posty: 4008
Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
Lokalizacja: Wólka

Yamaha - funkcja Auto Class A w praktyce

#17

Post autor: chudy_b »

Ja jeszcze jestem ciekaw, czy teraz przy wyłączonym Auto Class A i braku sygnału radiator łapie lekko temperaturę? Bo ze w klasie A się nagrzewa to już napisałeś.
Awatar użytkownika
yamahafan
Posty: 253
Rejestracja: 23 lut 2013, 12:01
Gramofon: 1019
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Yamaha - funkcja Auto Class A w praktyce

#18

Post autor: yamahafan »

chudy_b pisze:Dobra robota. :clap: :clap: :clap:
Nie mam uwag.
A dziękuję ;) Przyznam, że gdyby nie sugestie na forum to bym się do tego nie zabrał.

Co do tego, no napisał kaf odnośnie przekłamań miernika to pewnie dokładnie tak jest. Więc uznałem, że nawet jeśli odchylenie będzie +/- 1,5mV względem normy to przyjmuję je za akceptowalne. W końcu nie o tylko mV w tym wszystkim chodzi :)
Pozdrawiam,
Piotr.

Moje cuda "under re-construction": Dual 1019 & 1229 / Yamaha A-700/T-700/K-700/KX-930 RS/Denon DCD-1015/EPI120C
Awatar użytkownika
yamahafan
Posty: 253
Rejestracja: 23 lut 2013, 12:01
Gramofon: 1019
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Yamaha - funkcja Auto Class A w praktyce

#19

Post autor: yamahafan »

chudy_b pisze:Ja jeszcze jestem ciekaw, czy teraz przy wyłączonym Auto Class A i braku sygnału radiator łapie lekko temperaturę? Bo ze w klasie A się nagrzewa to już napisałeś.
Tak. Po 3-4 minutach jest lekko ciepły, zwłaszcza w okolicy tranzystorów. Więc chyba działa jak należy :)

Co mnie jedynie niepokoi (a o czym nie pisałem) to kilkukrotny spadek prądu w podczas pomiaru w trybie AB do 0,00. Dopiero jak ruszyłem wiązką kabli (kolorowa skrętka widoczna na zdjęciu) to podskoczyło do kilku mV. Nie wiem w czym rzecz, co prawda później się to nie powtarzało, przed zamknięciem sprawdziłem oba wskazania trzy razy i było ok. Niemniej jednak spadek do zera i potem nagły wzrost delikatnie mi nie pasował. Kwestia lutów na płycie czy co ?
Pozdrawiam,
Piotr.

Moje cuda "under re-construction": Dual 1019 & 1229 / Yamaha A-700/T-700/K-700/KX-930 RS/Denon DCD-1015/EPI120C
Awatar użytkownika
chudy_b
Posty: 4008
Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
Lokalizacja: Wólka

Re: Yamaha - funkcja Auto Class A w praktyce

#20

Post autor: chudy_b »

yamahafan pisze:
chudy_b pisze:Ja jeszcze jestem ciekaw, czy teraz przy wyłączonym Auto Class A i braku sygnału radiator łapie lekko temperaturę? Bo ze w klasie A się nagrzewa to już napisałeś.
Tak. Po 3-4 minutach jest lekko ciepły, zwłaszcza w okolicy tranzystorów. Więc chyba działa jak należy :) .
Moja sugestia by zając się prądem spoczynkowym wyniknęła z zimnego radiatora. Teraz jest cieply, więc ja miałem rację, a Ty naprawiłes. ;)
yamahafan pisze:Co mnie jedynie niepokoi (a o czym nie pisałem) to kilkukrotny spadek prądu w podczas pomiaru w trybie AB do 0,00. Dopiero jak ruszyłem wiązką kabli (kolorowa skrętka widoczna na zdjęciu) to podskoczyło do kilku mV. Nie wiem w czym rzecz, co prawda później się to nie powtarzało, przed zamknięciem sprawdziłem oba wskazania trzy razy i było ok. Niemniej jednak spadek do zera i potem nagły wzrost delikatnie mi nie pasował. Kwestia lutów na płycie czy co ?
Ja myślę, że to raczej jakies niekontakty miernika. Gdyby rozłączało zasilanie, to od razu usłyszysz to w głośnikach. Profilaktycznie złacze (to wieloprzewodowe) możesz psiknąc jakimś kontaktem. Raczej nie rozpinaj bez potrzeby złącz zasilających (grube kable). Energia nagromadzona w kondensatorach może nieźle narozrabiać.
Awatar użytkownika
yamahafan
Posty: 253
Rejestracja: 23 lut 2013, 12:01
Gramofon: 1019
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Yamaha - funkcja Auto Class A w praktyce

#21

Post autor: yamahafan »

chudy_b pisze:Ja myślę, że to raczej jakies niekontakty miernika. Gdyby rozłączało zasilanie, to od razu usłyszysz to w głośnikach. Profilaktycznie złacze (to wieloprzewodowe) możesz psiknąc jakimś kontaktem. Raczej nie rozpinaj bez potrzeby złącz zasilających (grube kable). Energia nagromadzona w kondensatorach może nieźle narozrabiać.
Podłączyłem wszystko, przegrałem 2 strony płyty i generalnie nie zauważyłem, żeby cokolwiek złego / dziwnego miało miejsce. Więc póki co zostawiam temat tak jak jest, nie będę szukał na siłę ;) To złącze (i chyba wszystkie inne) wyczyściłem jeszcze przed regulacją, dostało Kontakt PR więc powinno być ok. Teraz niech gra. A dla mnie cz. II ... kable w gramofonie i walka z lutownicą :)
Pozdrawiam,
Piotr.

Moje cuda "under re-construction": Dual 1019 & 1229 / Yamaha A-700/T-700/K-700/KX-930 RS/Denon DCD-1015/EPI120C
ODPOWIEDZ