Czy jest faktycznie wielka różnica pomiędzy tradycyjnym ampli (tunerem), a ampli (tunerem) "kina", ale z wejściem phono jeżeli tak/nie to dlaczego?
Ja nie widzę/słyszę jakiejś "powalającej" różnicy (może jestem głuchy). Fakt nie robiłem testów "bezpośrednich"
Ampli(tuner) vs ampli(tuner) kinodomowe z phono
-
- Posty: 4157
- Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
- Lokalizacja: K-ków
- chudy_b
- Posty: 4008
- Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
- Lokalizacja: Wólka
Ampli(tuner) vs ampli(tuner) kinodomowe z phono
Raczej należałoby rozważać konkretne modele, a nie tak ogólnie. Współczesny ampli KD jeśli ma wejście phono, to raczej jest modelem z wyższej półki. I bardzo prawdopodobne, że może pracować w trybie direct analog, czyli z pominięciem cyfrowych obrabiaczy. Wtedy moim zdaniem nie ma większego powodu z którego miałby grać gorzej niż porównywalny jakościowo wzmacniacz stereo
- JacK
- Posty: 2472
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:30
- Gramofon: Kuzma Stabi S
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Re: Ampli(tuner) vs ampli(tuner) kinodomowe z phono
W zwykłym ampli masz dwie końcówki mocy, w kinodomowym produkcje pięć albo więcej. Cyfrowe dekodery dźwięku przestrzennego w produktach kinodomowych często ingerują w dźwięk, układy omijające dekodery dobrze wyglądają tylko w instrukcji obsługi w praktyce nie do końca spełniają swoją rolę. Dlatego choć w kino w domu zainwestowałem swego czasu duże pieniądze to nigdy nie zagrało mi ono w stereo tak jak bym chciał i oczekiwał od systemu stereo. Dopiero fizyczne rozdzielenie końcówek mocy z dekoderami i dodanie do takiego systemu klasycznego liniowego przedwzmacniacza może zbliżyć światy wielokanałowe i stereo. To rozwiązanie jest bardzo drogie, może jednak pokazać prawdziwy potencjał np. gęstej muzyki wielokanałowej która zapodana na zwykłym ampli kina domowego może co najwyżej wk... co bardziej osłuchanego melomana.
Kuzma Stabi S, Rega RB300, Dynavector DV - 10X5, Sonneteer's Sedley (first edition), AVM Competition, B&W CDM1NT