YAMAHA R-500 - skala

Żeby nie było za cicho
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ethnicolor
Posty: 10
Rejestracja: 02 sie 2013, 15:20

YAMAHA R-500 - skala

#1

Post autor: Ethnicolor »

Założyłem nowy temat, w sumie nie wiem do końca, czy w dobrym miejscu, ale dotyczy mojego amplitunera, więc chyba tak. Najwyżej Pan administrator przeniesie :)

Mój problem wydawać się może błahy, bo wszystko gra, a sam w sobie jest raczej kwestią czysto estetyczną. Chodzi o skalę częstotliwości tunera. Kupując ampa jakieś 3 lata temu (używanego), zauważyłem, że w skali nie włącza się podświetlenie. Ale wypiąłem fabryczną antenę i podłączyłem urządzenie do kablówki. Zaczęło świecić. Wszystko działało przez ten czas, ale ostatnio wywiozłem całe moje "królestwo" (od roku studiuję w innym mieście), i po instalacji skala znowu nie świeci. Zainstalowałem wszystko jak wcześniej, tyle tylko, że podłączyłem antenę hand-made, bo kablówki tu nie ma. Ale z nią czy w ogóle bez żadnej anteny - skala nie świeci :cry: I teraz moje pytanie: dlaczego?

Załączam zdjęcia:
Amplituner
Amplituner
No i sama skala. O ile diody pozycji, dostrojenia, mocy sygnału, SL i stereo działają (stereo nie świeci, bo akurat nie załapał), to samo podświetlenie skali już nie... :(
No i sama skala. O ile diody pozycji, dostrojenia, mocy sygnału, SL i stereo działają (stereo nie świeci, bo akurat nie załapał), to samo podświetlenie skali już nie... :(
Z góry dziękuję za zainteresowanie i ewentualną pomoc.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41593
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

YAMAHA R-500 - skala

#2

Post autor: Wojtek »

Powiem tak... dziko. Rodzaj podłączonej anteny raczej nie powinien mieć przełożenia na podświetlanie skali tunera radiowego. Mało tego, podświetlenie powinno działać nawet jeśli nie mamy żadnej anteny wpiętej.

Trzeba będzie go otworzyć i sprawdzić co się dzieje z tym oświetleniem.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268