Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

Żeby nie było za cicho
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 2910
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

Post autor: Bacek »

Waxwinga nie bo jego na stanie nie miałem. I żeby nie było, nie zniechęcam nikogo do zakupu, sam jestem ciekawy choć mam swoje lokalne uwarunkowania które mnie powstrzymują przed zakupem. A humm zdecydowanie słychać pomiędzy różnymi pre, to najcześciej najgłośniejsza część szumów własnych. I słyszalna bez względu czy jest pod czy nad szumem nośnika, bo szum nośnika jest trochę losowy a humm zawsze tam jest.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
dale
Posty: 2539
Rejestracja: 21 lut 2017, 07:56
Gramofon: Adam- full custom :)
Lokalizacja: Lublin

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

Post autor: dale »

No właśnie. A mi zdarzyło się słuchać. I pewnie jestem głuchy, bo w tym systemie nie słyszałem tego o czym mówisz.
Awatar użytkownika
pablos
Posty: 1002
Rejestracja: 21 paź 2019, 19:00
Gramofon: Technics SL-100c
Lokalizacja: Rumia

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

Post autor: pablos »

Nie słuchałem, więc się wypowiem :) Również przyglądałem i sprawdzałem opinie oraz recenzje. Urządzanie jeżeli chodzi o możliwości wygląda znakomicie i zapewne samo w sobie jest dobrym przedwzmacniaczem, jednakże pojawiają się informację, że przy bardzo dobrze zrealizowanych płytach pre nie pokazuje właśnie tej bardzo dobrej jakości nagrania, co w innych dobrych pre jest słyszalne - jakby wycinało "smaczki" z nagrań.
Najlepiej byłoby porównać w dobrym torze z pre np. nuda i posłuchać trochę dobrze zrealizowanych plyt, może komuś się to uda
Technics SL-100C, Focal Aria 936, ASR Emitter 1 plus, PreAmp by Jaculek, Cambridge Audio Azur 840C
Awatar użytkownika
R4F4L
Posty: 17
Rejestracja: 13 lis 2024, 10:10
Gramofon: Project Debut Carbon

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

Post autor: R4F4L »

Muszę przyznać, że jestem w szoku - zamówienie poszło w czwartek, a dziś dostałem sprzęt! To dopiero pierwsze wrażenie, ale na razie jestem pozytywnie zaskoczony. Trzeba się poświęcić konfiguracji i nasłuchiwaniom różnic zmieniając płyty na różne poziomy zużycia, gatunki itd. - jeszcze nie mogłem tego ogarnąć z powodu braku czasu, ale po wstępnej konfiguracji "na czuja", a przede wszystkim wskutek funkcji magic, jestem bardzo zadowolony. W sferze audio każdy ma inne oczekiwania, ja - na razie - zostawiam sprzęt u siebie i mogę polecić. Gdyby się coś zmieniło, albo jeśli znajdę jakieś wybitne niedomagania, to dam znać - pewnie za kilka tygodni.

Poniżej trochę bardziej dopracowana instrukcja:

SZYBKI START
1) Zainstaluj aplikację Waxwing firmy Parks Audio ze sklepu Google Play lub Apple App Store na urządzeniu z systemem Android lub iOS z Bluetooth LE. Chociaż Waxwing DSP nie wymaga aplikacji do działania, będzie ona potrzebna do zmiany ustawień i pełni funkcję pilota zdalnego sterowania.
2) Podłącz zasilacz 5V i kabel do Waxwing. Urządzenie nie posiada włącznika, więc uruchamia się natychmiast po podłączeniu i pozostaje włączone (pobiera zaledwie 1W). Następnie podłącz wejście analogowe z gramofonu (lub innego urządzenia audio) oraz przewód uziemiający gramofonu, jeśli taki posiada.
3) Wybierz wyjście Waxwing: masz kilka opcji. Domyślnym wyjściem jest wyjście analogowe RCA. Podłącz za pomocą kabla audio do wejścia AUX lub liniowego w amplitunerze AV lub wzmacniaczu zintegrowanym. Aby korzystać z wyjść cyfrowych, zmień ustawienie "Wyjście" w aplikacji Waxwing.
4) Słuchaj płyt i ciesz się muzyką!
ON=WŁ.
OFF=WYŁ.

JAK ZRESETOWAĆ WAXWING
Jeśli ponowne uruchomienie aplikacji i odłączenie/podłączenie zasilania USB nie rozwiąże problemu z Waxwing (np. brak możliwości połączenia), prawdopodobnie konieczne będzie przywrócenie ustawień fabrycznych. Należy pamiętać, że reset jest możliwy tylko przez pierwsze 5 sekund po włączeniu zasilania. Używając wykałaczki, można wyczuć przycisk resetowania (znajdujący się około 25 mm wewnątrz obudowy) - warto najpierw przetestować jego położenie. Następnie odłącz i podłącz zasilanie, po czym natychmiast naciśnij przycisk resetowania kilka razy. O tym, że znajdujesz się w 5-sekundowym oknie czasowym, świadczy zapalenie się czerwonej diody po 5 sekundach. Reset można potwierdzić, sprawdzając ikonę Ustawień w aplikacji Waxwing.

1. GŁOŚNOŚĆ (VOLUME)
Zazwyczaj głośność pozostawia się na poziomie -0 dB, używając głównej regulacji głośności w systemie. Można jej jednak używać do wyciszania podczas zmiany płyt i czyszczenia igły, a także jako regulatora głośności w minimalistycznych systemach. Alternatywną metodą jest ustawienie głośności na -6 dB (po uprzednim dopasowaniu wzmocnienia wkładki do systemu przy głośności -0 dB), co umożliwia szybką regulację w zależności od nastroju lub materiału źródłowego. Działa jak tradycyjny logarytmiczny potencjometr głośności.
Możliwe ustawienia:
Wyciszenie
-53 dB
-47 dB
-43 dB
-39 dB
-35 dB
-31 dB
-29 dB
-27 dB
-25 dB
-23 dB
-21,5 dB
-20 dB
-18,5 dB
-17 dB
-15,5 dB
-14 dB
-13 dB
-12 dB
-11 dB
-10 dB
-9 dB
-8 dB
-7 dB
-6 dB
-5,2 dB
-4,5 dB
-3,7 dB
-3 dB
-2,2 dB
-1,5 dB
-0,7 dB
-0 dB (domyślnie)

2. WZMOCNIENIE (GAIN)
Dopasuj źródło dźwięku do systemu stereo dzięki szerokiemu zakresowi ustawień wzmocnienia Waxwing: od -4 dB dla wejść o wysokim poziomie (CD, przetworniki DAC) do 72 dB wzmocnienia (wkładki MC o niskiej mocy wyjściowej). 38 dB to typowe ustawienie wzmocnienia dla większości konfiguracji gramofonowych.
Zawsze zmniejszaj głośność głównego systemu podczas regulacji wzmocnienia, aby uniknąć głośnych niespodzianek. Wzmocnienie jest regulowane w krokach co 1 dB. Podczas przełączania między ustawieniami wzmocnienia następuje krótkie wyciszenie, w którym Waxwing pozwala na ustabilizowanie się, aby zapobiec stukom. Zaleca się korzystanie z ustawień wstępnych znajdujących się w menu "Plik" (File): MM, MC, CD lub PC. Stamtąd można precyzyjnie dostosować wzmocnienie i pozostałe ustawienia.
Czerwony trójkąt ostrzeże o przesterowaniu na wejściu (ADC) i wskazuje, że należy zmniejszyć wzmocnienie. Liczba przesterowań na wejściu zostanie wyświetlona po kliknięciu ikony alertu. Czarny trójkąt ostrzega o przesterowaniu na wyjściu (DAC). Jest to mniej istotne niż przesterowanie wejścia, ponieważ może to wskazywać na opuszczenie igły lub trzask z płyty. Liczbę przesterowań DAC można sprawdzić, klikając ikonę alertu. Dziesięć lub więcej przesterowań na sesję w DAC zmieni kolor ikony alertu na czerwony, wskazując na potrzebę zmniejszenia wzmocnienia. Alerty o przesterowaniach można zresetować w oknie alertu, a zmiana ustawienia wzmocnienia również je zresetuje. Zapas poziomu sygnału można sprawdzić w sekcji "Poziomy" (Levels).
Możliwe ustawienia:
-4 dB (domyślnie dla CD)
-3 dB
-2 dB
-1 dB
0 dB
1 dB
2 dB
3 dB
4 dB
5 dB
6 dB
7 dB
8 dB
9 dB
10 dB
11 dB
12 dB
13 dB
14 dB
15 dB
16 dB (domyślnie dla PC)
17 dB
18 dB
19 dB
20 dB
21 dB
22 dB
23 dB
24 dB
25 dB
26 dB
27 dB
28 dB
29 dB
30 dB
31 dB
32 dB
33 dB
34 dB
35 dB
36 dB
37 dB
38 dB (domyślnie dla MM)
39 dB
40 dB
41 dB
42 dB
43 dB
44 dB
45 dB
46 dB
47 dB
48 dB
49 dB
50 dB
51 dB
52 dB
53 dB
54 dB
55 dB
56 dB (domyślnie dla MC)
57 dB
58 dB
59 dB
60 dB
61 dB
62 dB
63 dB
64 dB
65 dB
66 dB
67 dB
68 dB
69 dB
70 dB
71 dB
72 dB

3. OCIEPLENIE (WARMTH)
Ocieplenie może być najbardziej przydatnym z czterech regulatorów barwy dźwięku. Podobnie jak huśtawka, obraca charakterystykę częstotliwościową wokół 800 Hz, częstotliwości punktu podparcia. Umożliwia to szybką regulację w kierunku cieplejszego lub jaśniejszego charakteru dźwięku. Ustaw wyżej, aby uzyskać więcej ciepła lub niżej, aby uzyskać jaśniejszy, chłodniejszy dźwięk.
Przy zmianie płyt, Ocieplenie będzie najłatwiejszym sposobem na uzyskanie właściwego brzmienia, ponieważ może szybko skorygować balans. Na przykład spróbuj +2 z jasnobrzmiącym nagraniem (wiele tłoczeń z lat 70.) lub -2 z ciemnobrzmiącym nagraniem (niestety wiele współczesnych tłoczeń).
Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6

4. POWIETRZE (AIR)
Powietrze to regulacja wysokich tonów o wyższej częstotliwości (powyżej 8 kHz), służąca do regulacji obciążenia wkładki. Pomoże to rozszerzyć pasmo przenoszenia wkładek MM o wysokiej indukcyjności, ale może również okiełznać inne zbyt jasno brzmiące wkładki lub źródła. Jest to ulepszona alternatywa dla pojemnościowych technik obciążania wkładek MM lub nadmiernie wytłumionych wkładek MC poszukujących optymalnego punktu pracy. Świetnie sprawdza się również w przypadku źródeł innych niż gramofon.
Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6

5. WYSOKIE TONY (TREBLE)
Jest to regulacja półkowa tonów wysokich z częstotliwością graniczną 3 kHz. Regulacja odbywa się w krokach co 1 dB. Jeśli wokal wydaje się przytłumiony i nie przebija się, zwiększenie tonów wysokich wysunie go na pierwszy plan, zapewniając lepszą równowagę.
Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6

6. NISKIE TONY (BASS)
Jest to regulacja półkowa tonów niskich z częstotliwością graniczną 300 Hz. Regulacja odbywa się w krokach co 1 dB. Jeśli dźwięk wydaje się zamulony lub zbyt dudniący, zmniejszenie tonów niskich go oczyści.
Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6

7. WZMOCNIENIE BASU (BASS BOOST)
Dodaje adaptacyjne wzmocnienie (względem ustawienia Bass) z częstotliwością graniczną 100 Hz, dzięki czemu można poprawić niskie częstotliwości bez efektu dudnienia.
Możliwe ustawienia:
Wyłączone (domyślnie)
Włączone

8. GÓRNY FILTR (HI)
Jest to filtr Butterwortha 4. rzędu do tłumienia wysokich częstotliwości. Skutecznie redukuje szumy powierzchniowe na starych płytach LP i 78 obr./min. Przydaje się również do regulacji charakterystyki częstotliwościowej w połączeniu z regulatorami tonów wysokich i powietrza. Dostosuj według własnego uznania, by uniknąć niepotrzebnego zmęczenia słuchu.
Możliwe ustawienia:
5 Hz
10 Hz
15 Hz
20 Hz
25 Hz
30 Hz
35 Hz
40 Hz
45 Hz
50 Hz
70 Hz
100 Hz
200 Hz
400 Hz
700 Hz
1 kHz
2 kHz
5 kHz
7 kHz
8 kHz
9 kHz
10 kHz
11 kHz
12 kHz
13 kHz
15 kHz
20 kHz (domyślnie)
30 kHz
48 kHz

9. DOLNY FILTR (LO)
Jest to filtr Butterwortha 4. rzędu do tłumienia niskich częstotliwości. Służy głównie do eliminacji przydźwięku płyty i rezonansów ramienia, ale można go ustawić wyżej przy odtwarzaniu starszych płyt LP i 78 obr./min. Można go również ustawić na 100 Hz lub wyżej, aby zredukować przydźwięk sieci elektrycznej obecny w wielu starszych nagraniach.
Możliwe ustawienia:
5 Hz
10 Hz
15 Hz
20 Hz
25 Hz (domyślnie)
30 Hz
35 Hz
40 Hz
45 Hz
50 Hz
70 Hz
100 Hz
200 Hz
400 Hz
700 Hz
1 kHz
2 kHz
5 kHz
7 kHz
8 kHz
9 kHz
10 kHz
11 kHz
12 kHz
13 kHz
15 kHz
20 kHz
30 kHz
48 kHz

10. TRYB (MODE)
Dostępny jest jeden tryb stereofoniczny i cztery tryby monofoniczne. Tryby monofoniczne - przy użyciu wkładki stereofonicznej - to: Mono, Super Mono, Mono Lewy lub Mono Prawy.
Mono sumuje lewy i prawy kanał. Może to zmniejszyć szum poprzez sumowanie trzasków i przeskoków o przeciwnej fazie.
Super Mono błyskawicznie określa (setki razy na sekundę), czy lewy, prawy czy zsumowany sygnał ma najlepszą charakterystykę szumową i wykorzystuje tę część płyty winylowej. Eliminuje to znaczną część szumów, wykorzystując samą płytę LP bez cyfrowej filtracji czy interpolacji. Następnie znacząco wspomaga działanie funkcji Magic przy płytach monofonicznych - dlatego Super Mono i Magic tworzą znakomite połączenie. Nie należy jednak używać Super Mono z nagraniem stereofonicznym - będzie brzmiało źle, jak uszkodzona lub zabrudzona igła. Czerwony trójkąt ostrzegawczy poinformuje, gdy nagranie jest stereofoniczne - przydatne, gdy zapomnimy lub nie jesteśmy pewni, czy materiał jest mono.
Czasami wcześniejsze uszkodzenie rowka w jednym z kanałów oznacza, że użycie trybu Lewy lub Prawy może zapewnić lepszą jakość dźwięku. Można szybko przełączać ustawienia, aby określić najlepsze dla danego nagrania, szczególnie gdy jest ono zaszumione. Tryby Lewy i Prawy można też wykorzystać do świeżego spojrzenia na nagranie stereofoniczne. Usłyszymy elementy ukryte w miksie stereo. Polecane są klasyczne nagrania stereofoniczne, jak Beatles czy Hendrix.
Dostępne ustawienia:
Stereo (domyślnie)
Mono (zsumowane lewe i prawe)
Super Mono
Mono Lewy
Mono Prawy

11. OCENA (GRADE)
Funkcja ta przyznaje ocenę literową stronie płyty na podstawie rys, szumów powierzchni winylowej i zużycia rowka. Działa najlepiej w połączeniu z własnym słuchem. Zastosowania: sortowanie duplikatów, potwierdzanie najlepiej brzmiących płyt, określanie płyt do wymiany oraz zapewnienie obiektywnej oceny do celów sprzedaży lub wymiany. Pozwala nawet określić wydajność wkładki dla danego typu nośnika lub rodzaju zużycia rowka, ponieważ różne geometrie igły dają różne oceny.
Ocena wykorzystuje ten sam algorytm wykrywania co Magic, ale Magic - niezależnie czy włączony, czy wyłączony - nie wpływa to na ocenę. Ocena jest określana jako stosunek czasu do defektów, więc można oceniać nagrania dowolnej długości. Obliczona wartość zwykle zmienia się podczas odtwarzania. Wynika to z losowości niektórych uszkodzeń oraz z tego, że defekty są bardziej zauważalne podczas cichszych fragmentów - zarówno dla naszych uszu, jak i algorytmu. Dlatego bardziej dynamiczne nagrania, jak wiele klasycznych, będą oceniane surowiej.
Po rozpoczęciu odtwarzania muzyki i jej pełnym wyfazowaniu, włącz Ocenę lub uruchom ją ponownie ikoną odświeżania, jeśli jest już aktywna. Zrób to w ten sposób, aby uniknąć szumów z rozbiegówki. Zegar pokaże rozpoczęcie procesu, a po dziesięciu sekundach pojawi się wstępna ocena. Ocena będzie uśredniana przez cały czas odtwarzania strony płyty. Końcową ocenę literową należy odczytać, gdy płyta zaczyna się wyciszać. Dotknięcie upływającego czasu wyświetla listę ocen, czasów i poziomów. Końcowa ocena to zwykle ostatni silny poziom (>-50) przed rowkiem końcowym (zakres -50 do -80).
Możliwe oceny:
A+
A
A-
B+
B
B-
C+
C
C-
D+
D
D-
F
Dostępne ustawienia:
Wyłączone (domyślnie)
Włączone

12. MAGIC (MAGIC)
Funkcja ta delikatnie redukuje wiele małych trzasków i przeskakiwań zazwyczaj słyszalnych podczas odtwarzania płyt winylowych. Składa się z detektora kliknięć monitorującego muzykę w poszukiwaniu odstających, krótkotrwałych zdarzeń dźwiękowych, które są następnie oznaczane. Algorytm określa, czy oznaczone zdarzenie było prawdopodobnie zakłóceniem, czy elementem muzycznym - jak np. dźwięk trąbki lub werbla.
Po zidentyfikowaniu zakłócenia, na około pół milisekundy włączany jest filtr selektywny. Funkcja Magic nie przetwarza więc 100% sygnału jak standardowy filtr DSP, a w rzeczywistości może filtrować zaledwie kilka sekund dźwięku na stronę płyty. Ta delikatna metoda sprawia, że nagranie brzmi czyściej, z mniejszą ilością zakłóceń i nie ma wrażenia przetworzenia dźwięku, ponieważ faktyczna ingerencja jest minimalna.
Sprawi, że najlepsze płyty zabrzmią zjawiskowo, a te bardziej zużyte staną się znacznie przyjemniejsze w odbiorze. Zaleca się pozostawienie tej funkcji stale włączonej.
Możliwe ustawienia:
Wyłączone (domyślnie)
Włączone

13. EFEKTY (FX)
Wykorzystuje nieliniowe funkcje transferu klasycznych dźwięków analogowych.
'Tube' charakteryzuje się dominującymi zniekształceniami 2. harmonicznej, typowymi dla triodowej lampy próżniowej 300B, z THD do 7% przy pełnym wysterowaniu.
'Tape' cechuje się dominującymi zniekształceniami 3. harmonicznej, charakterystycznymi dla klasycznych magnetofonów Ampex (3,5% THD przy pełnym wysterowaniu). Zaskakujące jest, że wysoki poziom zniekształceń może być niezauważalny dla wielu słuchaczy. Zaletą ustawienia 'Tape' jest dodatkowy zapas dynamiki.
'Brown Noise' to eksperymentalne narzędzie w stylu Briana Eno, zapewniające relaksujący dźwięk z dowolnego źródła muzyki. Można również podnieść częstotliwość filtra Lo, aby dostosować szum tak, by brzmiał bardziej, jak deszcz lub wiatr (Lo: użyj 25 Hz do 1 kHz).
'Pink Noise' to źródło różowego szumu przydatne do testowania korekcji akustyki pomieszczenia za pomocą oktawowego analizatora czasu rzeczywistego. Wiele darmowych aplikacji RTA jest dostępnych na telefony i tablety.
Możliwe ustawienia:
Wyłączone (domyślnie)
Tube 2H
Tape 3H
Brown Noise
Pink Noise

14. DERUMBLE (DERUMBLE)
W erze stereofonicznych płyt LP wiele konsol masteringowych wykorzystywało korektory eliptyczne: filtry normalizujące relacje fazowe basów i czyniące niskie częstotliwości monofonicznymi. Poprawiało to jakość produkcji płyt LP, czyniąc je mniej podatnymi na przeskakiwanie oraz zwiększając pojemność nagraniową. Ponadto percepcja stereo przy tych niskich częstotliwościach jest słaba i może być nieprzyjemna. Funkcja Derumble to podobny filtr o częstotliwości 150 Hz i nachyleniu 12 dB/oktawę. Działa jak zwrotnica głośnikowa, gdzie częstotliwości poniżej 150 Hz są monofoniczne, a powyżej 150 Hz stereofoniczne.
O przydatności tego typu filtra jako filtra tłumiącego dudnienie podczas odtwarzania płyt winylowych po raz pierwszy wspomniał J.P. Macaulay w Wireless World w 1979 roku. Znaczna część dudnienia to niepożądane pionowe ruchy igły spowodowane: rezonansem ramienia, łożyskiem gramofonu, nierównościami i wypaczeniami płyty winylowej oraz zewnętrznymi wibracjami gramofonu. Sumowanie tych sygnałów przeciwfazowych znacznie je tłumi, a nawet może całkowicie wyeliminować niektóre nieprzyjemne wypaczenia. Może również skutecznie odizolować gramofon od otoczenia, zmniejszając wpływ kroków i mniej niż idealnego ustawienia gramofonu.
Derumble jest zalecany dla wszystkich cieńszych płyt LP i działa najlepiej w połączeniu z filtrem Lo ustawionym na 25 Hz lub wyżej. Funkcjonuje tylko w trybie Stereo, w przeciwnym razie jest pomijany.
Możliwe ustawienia:
Wyłączone (domyślnie)
Włączone

15. KOREKTOR PARAMETRYCZNY (PEQ)
PEQ to pojedyncza kontrola parametryczna oferująca dużą elastyczność jako regulacja szczytowa, filtr wycinający lub ogólna kontrola barwy dźwięku.
Domyślne ustawienia 10 kHz, +4 dB i Q=2 mogą emulować wkładkę MM o wysokiej indukcyjności z dużą pojemnością, sprawiając, że perkusja brzmi bardziej realistycznie, bez przesadnego uwydatnienia wysokich tonów.
Może być również używany jako filtr wycinający do eliminacji przydźwięku sieciowego lub ogólnej korekcji EQ dla nietypowych krzywych korekcji płyt 78 obr./min. Po znalezieniu dobrych ustawień PEQ zachęcamy do podzielenia się nimi z innymi.
Możliwe ustawienia:
Częstotliwości: 10 do 24000 Hz (64 ustawienia)
Wzmocnienie: -40 dB do +6 dB (47 ustawień)
Dobroć filtru Q: 0.125 do 128 (11 ustawień)

16. IMPEDANCJA WEJŚCIOWA (LOAD)
Jest to impedancja wejściowa Waxwinga i prawie zawsze powinna pozostać na poziomie 47k. Dla użytkowników wkładek MC ustawienie 200 omów zapewni bardzo dobre obciążenie dla szerokiej gamy wkładek MC (choć HOMC powinny używać 47k). Osobom chcącym dostroić brzmienie wkładki - co historycznie było procesem prób i błędów poprzez dobór obciążenia - zalecamy zamiast tego użycie Waxwing Air. Ustawienie 200 omów może być również użyte do tłumienia wejścia, gdy przy wzmocnieniu -4 dB występuje przesterowanie z powodu niestandardowych poziomów liniowych źródła (niektóre przetworniki DAC lub urządzenia profesjonalne). Zaleca się jednak, jeśli to możliwe, zmniejszenie poziomu wyjściowego urządzenia źródłowego dla uzyskania najlepszej jakości, ponieważ 47k stanowi idealne obciążenie dla urządzeń o poziomie liniowym.
Możliwe ustawienia:
200 omów
47k omów (domyślnie)

17. BALANS (BALANCE)
Zapewnia kontrolę balansu między kanałem lewym i prawym w krokach co 2 dB.
Możliwe ustawienia:
L15
L14
L13
L12
L11
L10
L09
L08
L07
L06
L05
L04
L03
L02
L01
+00 (domyślnie)
R01
R02
R03
R04
R05
R06
R07
R08
R09
R10
R11
R12
R13
R14
R15

18. FAZA (PHASE)
Posiada cztery ustawienia: Normalna (Normal), Odwrócona (Invert), Mieszana (Mixed) i Zerowa (Null). Faza normalna jest zgodna z fazą sygnału wejściowego, natomiast w trybie odwróconym faza jest odwrócona. Faza mieszana oznacza, że dwa kanały są przesunięte względem siebie o 180 stopni. Można jej użyć do diagnostyki okablowania głośników lub do uzyskania ciekawego efektu stereo. Tryb zerowy odejmuje od siebie sygnały z obu kanałów i pomaga w dostrojeniu precyzyjnego balansu. Umożliwia także pełną obsługę formatu pionowego dla niektórych bardzo starych płyt.
Możliwe ustawienia:
Normal (domyślnie)
Invert
Mixed
Null

19. WYJŚCIE (OUTPUT)
Output przełącza między standardowymi wyjściami analogowymi RCA a cyfrowymi: koncentrycznym i optycznym. Przydatne dla osób chcących pominąć wewnętrzny przetwornik DAC i użyć własnego, ale również niezwykle pomocne w odizolowaniu gramofonu od prądów zakłócających systemu przy użyciu połączenia optycznego (zalecane).
Możliwe ustawienia:
Analog (domyślnie)
24/48
24/96

20. KOREKTOR (EQ)
Dla większości użytkowników płyt winylowych ustawienie Phono będzie jedynym używanym. Dla źródeł takich jak CD czy muzyka cyfrowa należy wybrać Line In, które zapewnia płaską charakterystykę. Dla miłośników starszych płyt LP i 78 obr./min., alternatywne ustawienia EQ zapewnią właściwą korekcję dla najlepszego brzmienia tych płyt. Dolne menu EQ pozwala nawet na własne ustawienia korekcji z regulowanymi parametrami: częstotliwością przejścia, półką basową i tłumieniem wysokich tonów. Domyślne ustawienie własne to standard RCA RIAA: 500R-13.7. Jeśli uda się określić krytyczną częstotliwość przejścia, często półkę basową i tłumienie można dostroić ze słuchu. Przy starszych nagraniach należy również użyć filtrów LO i HI do ograniczenia pasma przenoszenia.
Możliwe ustawienia:
Line In
Phono (domyślnie)
Teldec LP
London LP
AES LP
NAB LP
Columbia LP
CCIR 78
Columbia 78
Blm300 78
Eur500 78
Eur250 78
Custom

21. LICZNIK (LOG)
Funkcja działa zarówno jako licznik czasu odtwarzania muzyki, jak i zużycia wkładki, rejestrując czas odtwarzania i zużycie igły. Po aktywacji timer działa automatycznie podczas odtwarzania płyty - nie wymaga dalszej obsługi. Ciekawe może być sprawdzenie, ile muzyki "winylowej" udało się przesłuchać w ciągu dnia. Do pomiaru zużycia wkładki licznik może zarejestrować do 10 000 godzin. System wykorzystuje specjalny schemat detekcji - użytkownicy wkładek MC powinni stosować obciążenie 200 omów dla najlepszego wykrywania. Zarejestrowane czasy można zapisać w pliku, co jest przydatne przy śledzeniu wielu wkładek.
Możliwe ustawienia:
Off (domyślnie)
XXXX:XX:XX (godz:min:sek)

22. OBEJŚCIE (BYPASS)
Wyłącza wszystkie regulatory tonów, trybów, Magic i fazy. Tylko ustawienia EQ i Lo pozostają aktywne. Pozwala to porównać własne ustawienia z domyślnymi w celu weryfikacji ulepszeń. Bypass wyłącza się automatycznie po zmianie innej funkcji.
Możliwe ustawienia:
Off (domyślnie)
On

23. POZIOMY (LEVELS)
Pokazuje średnie oraz szczytowe wartości wejściowe i wyjściowe. Są one wyrażone w dBc względem poziomu maksymalnego. Maksymalny poziom ADC wynosi 1,05 Vrms, a DAC - 2,1 Vrms.

24. PLIK (FILE)
Można wczytać cztery fabryczne ustawienia domyślne i zapisać dwadzieścia jeden własnych. Możliwe jest również wykonanie kopii zapasowej wszystkich plików do pliku tekstowego oraz udostępnianie pojedynczych zapisów innym użytkownikom.
Możliwe ustawienia:
MM 38 dB (domyślnie)
MC 56 dB
PC 16 dB
CD -4 dB
User Save (21 slotów)

25. TEST (TEST)
Menu zawiera zestaw funkcji testowych, takich jak pomiar prędkości gramofonu (RPM) i konfiguracja azymutu.
25a. RPM33, 25b. RPM45, 25c. RPM78
Trzy kontrolki RPM są szybkie i dokładne: wystarczy wybrać podczas odtwarzania w rowku końcowym, aby zmierzyć odstęp między kliknięciami przy użyciu oscylatora Waxwing 50 ppm. W przypadku gramofonu z automatycznym powrotem, który nie może wykorzystać rowka końcowego, użyj płyty z wyraźnym zarysowaniem. Zaleca się trzykrotny pomiar dla pewności uzyskania spójnych odczytów.
Tryby 33 i 45 RPM pokazują odchylenie prędkości z dokładnością do 0,1%. Tryb 78 RPM wyświetla rzeczywistą prędkość (z dokładnością do setnych) dla pełnej obsługi różnych standardów, np. 78,26 to standard amerykański.
Zalecam używanie płyt LP nawet do pomiarów przy 45 i 78 obr./min. Niektóre płyty mogą nie dać dobrych wyników (niewystarczające kliknięcia w rowku końcowym), ale większość LP powinna działać prawidłowo.
Możliwe ustawienia:
Go! (domyślnie wyłączone)
Running (pracuje)

25d. AZYMUT (AZIMUTH)
Kontrolka Azimuth pokazuje separację między kanałem lewym i prawym. Ultimate Analogue Test LP i Ortofon Test LP mają bardzo dobre ścieżki do ustawiania azymutu: jeden kanał zawiera sygnał 1 kHz, a drugi jest wyciszony. Należy dążyć do uzyskania jak najwyższych i najbardziej zrównoważonych wartości.
Możliwe ustawienia:
Off (domyślnie)
On

25e. PRECYZYJNY BALANS (FINE BALANCE)
Umożliwia zrównoważenie poziomów kanałów z rozdzielczością 0,1 dB poprzez dodanie lub odjęcie przesunięcia w lewym kanale dla idealnie zbalansowanych kanałów. Użyj płyty mono i wyreguluj do uzyskania 0 dB różnicy.
Typowe źródła błędów (w kolejności malejącej): 1) nierównowaga wkładki, 2) nierównowaga płyty, 3) nierównowaga Waxwinga.
Uwaga: "Off" lub "On" odnosi się do pomiaru nierównowagi. Regulacja suwaka przesunięcia jest zawsze aktywna.
Możliwe ustawienia:
Off (domyślnie)
On

25f. GENERATOR SINUSOIDY (SINEGEN)
Jest to generator sygnału 20 Hz - 20 kHz, który można wykorzystać z miernikiem SPL (dedykowanym lub aplikacją na telefon) do monitorowania działania systemu i akustyki pomieszczenia. Kontrolkę "Volume" można regulować przed i po użyciu dla kontroli poziomu sygnału. Uwaga: używaj zatyczek do uszu i nie uszkodź słuchu ani głośników wysokotonowych, nie przeszkadzaj też bliskim ani sąsiadom. Może to dać bardziej konkretne wyniki niż użycie szumu różowego lub podobnych metod z analizatorem widma.
Możliwe ustawienia:
Off (domyślnie)
On
GigaWatt PF-1e + Ricable Primus Power - Musical Fidelity m2si + Ricable Dedalus + Ever Solo DMP-A6 + Ricable H6S+MG3+BNH + KEF iQ 90 - Pro-ject Tube Box S2 (Mullard) + Ricable Dedalus + Pro-Ject High Power It + Debut Carbon Evo + 2m Black - Waxwing