Reedycje, 1Pressy, czy zwykłe, kolejne wydania

Wszystko na temat kupowania płyt
ODPOWIEDZ
koziol_matol
Posty: 3
Rejestracja: 05 kwie 2014, 19:47

Reedycje, 1Pressy, czy zwykłe, kolejne wydania

#1

Post autor: koziol_matol »

Witajcie. Jestem muzykiem, jakiś czas temu, może z rok temu, zainteresował mnie temat winyli, zacząłem szukać gramofonu korzystając z porad z forum, nawet już upatrzyłem sobie jednego technicsa, ale w końcu z jakiejś przyczyny nie wyszło. W listopadzie na urodziny moja dziewczyna kupiła mi gramofon, żadne cuda, nie ma nawet możliwości wymiany wkładki czy kontroli nacisku ramienia. W każdym razie zacząłem myśleć o zakupie płyt, jako że czytam forum co jakiś czas, to w miarę orientowałem się co, gdzie i jak. Na pierwszą płytę kupiłem nowy album Coldplay - Ghost Stories, wyd. Parlophone. Zdecydowałem się na niego, bo raz że lubię coldplay, a dwa że miałem pewność, że to pierwsze wydanie i to nie w jakiejś polskiej edycji, tylko z tego co widziałem na Discogs to po prostu wersja international zdaje się na rynek europejski, druga jest na USA. I wtedy pojawił się problem: czy później kupować te nowe reedycje, czy stare płyty. Ale jak stare, to czy szukać pierwszych wydań, czy po prostu kupować to, co jest, byle w jak najlepszym stanie?