(Fatalny) Zakup w Empiku

Wszystko na temat kupowania płyt
JAFO
Posty: 112
Rejestracja: 24 wrz 2020, 14:05

Re: Zakup w Empiku

#16

Post autor: JAFO »

RCOM2180 pisze:
16 lut 2021, 15:59
Ale towar powinien być w oryginalnym opakowaniu. Otwarty podlega jedynie reklamacji. Nie wiem czy "kiepska jakość nagrania" to wystarczający powód. To nie to samo co rysy albo krzywizny.
Zatem jak sprawdzić jakość nagrania patrząc jedynie na zapakowaną płytę?
Jeśli słyszysz w miarę cichy szum na rozbiegówce nowej plyty, gdzie powinno być cicho, ew. pojedynczy trzask, to nie jest już sytuacja komfortowa. Kiedy w każdej cichej partii nagrania słyszysz ten sam szum to nawet dla kogoś, komu słoń nadepnął na ucho przestaje to być komfortowe.
A co sprzedaje się, jeśli nie nagranie? Przecież ono jest tym sprzedawanym towarem na dodatkowo szumiącym nośniku.
Kotem w worku nazwałem tę patową sytuację, kiedy kupisz, chcesz sprawdzić (zacząć słuchać) i stwierdzisz.taką wadę. Nie rozpakujesz, nie wiesz jaki jest stan. Rozpakujesz, stwierdzisz powyższe i zaczyna się problem ze zwrotem takiego towaru, bo jak napisałeś (skracając), jakość nagrania to pojęcie względne... i jednocześnie zaczynają się schody ze zwrotem, bo ktoś niczego nie słyszy, lub "słyszy inaczej".
Dlatego pisałem o anachroniźmie.
A kupuję to, co znam i chcę mieć spodziewając się przy tym winylowej jakości a nie przysłowiowej tandetnej i taniej chińszczyzny za.5 złotych, bo ktoś kupi ale nie będzie mu się już chciało walczyć ze zwracaniem produktu.

A tutaj, na dole kilka podobnych komentarzy o tym wydaniu.

https://www.discogs.com/Tina-Turner-Sim ... e/14432136
Ostatnio zmieniony 16 lut 2021, 22:04 przez JAFO, łącznie zmieniany 1 raz.
irek200
Posty: 304
Rejestracja: 13 kwie 2017, 14:46
Gramofon: Marantz'e różne
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Re: Zakup w Empiku

#17

Post autor: irek200 »

Regulamin mogą sobie w buty włożyć, bo są przepisy wyższej rangi:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pr ... -od-umowy/
Marantz 6300, 6110, Dual 1239A
JAFO
Posty: 112
Rejestracja: 24 wrz 2020, 14:05

Re: (Fatalny) Zakup w Empiku

#18

Post autor: JAFO »

W sumie Empik Bogu ducha winien, bo to nie on jest producentem, choć zarówno producent tej płyty, jak i Empik mimo wszystko są winni.
Jeden wypuszczenia takiego, nie boję się użyć tego słowa -chłamu a drugi jest winien tego chłamu dystrybuowania.
Awatar użytkownika
gravediggie
Posty: 1762
Rejestracja: 12 cze 2017, 22:42
Gramofon: JVC & Schneider
Lokalizacja: Szczecin/Zakopane

Re: (Fatalny) Zakup w Empiku

#19

Post autor: gravediggie »

Nie rozumiem po co te elaboraty, reklamuj na luzie masz do tego prawo. Oni te płyty odsyłają i mają to w pompie, nie są stratni a Ty masz zwrot siana lub wymianę na inny egzemplarz lub inną pozycję. Przerabiałem.
JVC JL-A1|Shure M75|MMCF10|Dual CV 6020|Canton Karat 920
Milijon kabli..
Awatar użytkownika
dareksu
Posty: 236
Rejestracja: 15 mar 2020, 20:59
Gramofon: SL1210GR

Re: (Fatalny) Zakup w Empiku

#20

Post autor: dareksu »

miałem dwa przypadki: na jednej płycie był klej z koperty, druga pofalowana jak Bałtyk w sztormie. obie zwróciłem bez problemu - zakup przez internet i odbiór w sklepie.
SL1210 + MaCaBRiaa + NAD C326/Misse + NAD C565
***** ***
Awatar użytkownika
RCOM2180
Posty: 681
Rejestracja: 05 lip 2016, 17:50
Gramofon: działa

Re: (Fatalny) Zakup w Empiku

#21

Post autor: RCOM2180 »

JAFO pisze:
16 lut 2021, 21:56
Zatem jak sprawdzić jakość nagrania patrząc jedynie na zapakowaną płytę?
Rozpakować i odsłuchać, ale wtedy nie możesz jej zwrócić jako nieotwieraną na zasadzie "rezygnuję z zakupu w ciągu 14 dni", tylko możesz reklamować. I zgadzam się tu z tymi, którzy piszą, żeby reklamować. Nie zaznaczaj w formularzu, że ją zwracasz wykorzystując prawo dające 14 dni na rezygnację z zakupu, bo w tym przypadku prawo jest po ich stronie i mogą tego zwrotu nie uznać. Pomijam już to, że stracisz na odsyłce nawet wtedy, gdy uznają to jako zwrot. Koszty odesłania towaru są zwracane tylko wtedy, gdy zgłaszasz reklamację.

Jeżeli Empik czy inny sklep robi tak, że te buble foliuje i znowu sprzedaje (bo to wygodniejsze), to jest to przecież ze stratą dla nas, konsumentów. Wszystkie buble lepiej reklamować, żeby poszły do producenta, któremu może coś zaświta.
irek200 pisze:
16 lut 2021, 21:58
Regulamin mogą sobie w buty włożyć, bo są przepisy wyższej rangi:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pr ... -od-umowy/
Punkt 6 - wyłączenia prawa do odstąpienia, a tam:

"Prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość jest w niektórych sytuacjach niedozwolone lub ograniczone. Dotyczy to umów:"

punkt 9:
"w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte po dostarczeniu – np. zdjęto folię ochronną z fabrycznie nowej gry komputerowej"

Empik (lub inny sklep) tworzy swój regulamin na podstawie prawa. Jeśli w prawie jest napisane 14 dni na odstąpienie, to sklep nie może sobie wpisać 7.
ODPOWIEDZ