Robert007Lenert pisze:Zjadlo gdzies moja odpowiedz. Tak chodzi o to by dzwiek /np zagrany przez kontrabas/ w kanale prawym byl w tej samej fazie jak ten sam dzwiek z kanalu lewego. Igla nie zadrga rownoczesie w fazie i przeciwfazie.

Zadrga, tylko trzeba się zapoznać z zasadą realizacji stereofonii na płytach winylowych. Oba kanały synfazowo to nagranie MONO. Igła zadrga na sygnałach obu kanałów w przeciwfazie, bo nagranie STEREO to dodatkowy stopień swobody igły - wektor ruchu pionowego igły. Sygnały dokładnie w przeciwfazie w obu kanałach to czysty ruch pionowy igły przy zerze ruchu poziomego. Kanał (L+R) to ruch poziomy igły, czyli sygnał bazowy mono (oba kanały synfazowo), natomiast sygnał (L-R) to ruch pionowy igły, fazowo-opóźnieniowa różnicowa informacja przestrzenna, która nakłada sie na sygnał (L+R), tworząc dźwiekowy sygnał zespolony. Sygnały dokładnie w przecifazie są ponagrywane na wszystkich płytach testowych, np. Hi Fi News, sinusoida 300 Hz, ścieżka z sygnałem L-R dedykowana do ustawiania azymutu wkładki.
To jeszcze nie wszystko, ruch igły może byc jeszcze bardziej złożony. W 4-kanałowych systemach QUADRO z matrycowym kodowaniem fazowym, systemy SQ i QS, wprowadzono doatkową modulację fazową w obu kanałach.