Jazz Salon Odrzuconych

ODPOWIEDZ
Felix1988
Posty: 3484
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#301

Post autor: Felix1988 »

Szelak pisze:
01 maja 2023, 19:01
całe 180 kilka stron przejrzałem i Parkera tam nie ma.
Bird jest - celowo używam czasu teraźniejszego, nie przeszłego - wielki i nic tego nie zmieni. Te 180+ plus stron to tylko jeden wątek, ukierunkowany na reedycje z górnej półki, dość monotematyczny i podporządkowany gustom założycieli, więc Parker może się tam nie załapywać, jasna sprawa. Nie znaczy to jednak, że nie jest znany/słuchany - równie dobrze moglibyśmy domniemywać, na podstawie braku na forum płyt Wysockiego czy Okudżawy, że w/w panowie nie są w Polsce popularni, a przecież są. Sam mam ze 20 ich płyt, ale słuchanych rzadko, albo akurat wtedy, kiedy nie wrzucam tego na forum.
Storyville się tu przewinęło, ale koncertu z Toronto chyba nie widziałem, a to również kawał świetnego grania - wystarczy rzut oka na okładkowy skład, jeden w drugiego tacy wymiatacze, że brak słów. Tu są nastawieni na grę zespołową i razem brzmią wyśmienicie - nie mam tu na myśli jakości technicznej nagrania, bo to przecież lata 50., nie rzecz audiofilska - dla mnie ten sound jest OK, słyszałem znacznie gorzej brzmiące płyty z dawnych lat. Co ciekawe w programie nie ma żadnego numeru Parkera, ale A Night In Tunisia, Cherokee czy Lullaby Of Birdland rekompensują z nawiązką brak choćby takiego Ornithology. Akurat wiosną-latem 1953 r. Parker miał chyba lepszy okres, co słychać na tych nagraniach - wielka to strata, że ostatecznie przegrał z uzależnieniami.
Załączniki
Parker.jpg
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#302

Post autor: darkman »

Felix1988 pisze:
03 maja 2023, 11:41
podporządkowany gustom założycieli,
Raczej gustom aktywistów. I aktualnej podaży sklepów. To ona w dużej mierze kształtuje gusta poszukujące. Trudno to poddać krytyce. Jeśli już to marketingu i socjotechniki kształtowania tragetu.
Pomysłodawcą i założycielem jest Sajmon, a to ostatnia osoba, której można by zarzucić zły gust czy wręcz monotonność. Wręcz przeciwnie to niezwykle inspirująca postać.
Kształt nadają użytkownicy. Taka w sumie kolej wszechrzeczy :)
OK, koniec marudzenia 8-)
Felix1988 pisze:
03 maja 2023, 11:41
ale koncertu z Toronto chyba nie widziałem,
Mnie się wydaje, że nie zetknąłem się z tym ze SZwecji, tzn Bird in Sweeden, ewentualnie możliwe, że mam jakiś bootleg CDR, ale od dawna do nich nie zaglądądam - tak pomyślałem czy sobie nie nabyć, bo widzę edycje na LP obecnie na 2-3 label.
Felix1988 pisze:
03 maja 2023, 11:41
słyszałem znacznie gorzej brzmiące płyty z dawnych lat.
U Benedettigo piramidalne akcenty daje dźwięk wyłączanego magnetofonu, gdy Bird kończy swoją partię, a sekcja w domyśle gra dalej. Dan tego nie nagrywał :).. oszczędzał taśmę RTR.
Awatar użytkownika
martin.h
Posty: 959
Rejestracja: 01 kwie 2018, 23:06
Gramofon: Technics SL-1600MK2
Lokalizacja: SPI

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#303

Post autor: martin.h »

Panowie, a co powiecie na polski jazz, ale ten nowoczesny ;)
U mnie wczoraj EABS z Hipnozy, a dzisiaj Slavic Spirits, obie przepiękne. A nóżki już przebierają w oczekiwaniu na nowa płytę z Jaubi :D
Załączniki
FB_IMG_1683139893459.jpg
FB_IMG_1683139883197.jpg
Marantz 2230 / Technics SL-1600Mk2 / Akai CD-37 / Grundig Box 650b / Beyerdynamic DT770 PRO
Felix1988
Posty: 3484
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#304

Post autor: Felix1988 »

martin.h pisze:
03 maja 2023, 20:52
Panowie, a co powiecie na polski jazz, ale ten nowoczesny ;)
U mnie wczoraj EABS z Hipnozy, a dzisiaj , obie przepiękne. A nóżki już przebierają w oczekiwaniu na nowa płytę z Jaubi :D
EABS po odsłuchach w sieci całkiem całkiem, chętnie wybrałbym się przy okazji na koncert, ale Slavic Spirits mnie nie wzruszyło -preferuję jednak inne klimaty. Choćby takie: Muzyka Krzysztofa Komedy 1-4. Oryginału nigdy nie miałem, więc dorwanie wznowienia w roku 1989, w dodatku za śmieszne pieniądze (550 zł za część, przy ówczesnej cenie prasy tygodniowej rzędu 120-150 zł) to było coś. Więcej: pod koniec lat 90., kiedy czarne płyty mało kogo interesowały, kupiłem drugi, fabrycznie nowy komplet na bibliotecznej wyprzedaży, cena całości... 4 zł. W temacie tego wydawnictwa jestem więc zaopatrzony do końca życia - chyba, że za sensowne pieniądze trafi się wydanie z 1974 :lol:
Załączniki
Komeda.jpg
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#305

Post autor: darkman »

EABS super, klimaty z moich obszarów zainteresowań, njujazzowe smaki i aranże. Interdyscyplinarne muzycznie w awangardowym mariage, fajne.
Też się muszę na koncert wybrać kiedyś, może latem.

Spiryta nie znam w ogóle, pewnie posłucham, jeśli etno pierwiastkujące, jeśli pagan jazz to może warto - sprawdzić co to, ale ludycznych inspiracje nie za bardzo oczekuję po słuchniu. Zatem jeśli są to, nie wiem?
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#306

Post autor: darkman »

Tak na fali waszych zachęt do wczesnych Davisów parę sobie wyciągnąłem i dziś poszło:
M.Davis Conception, Prestige LP7013, nagraia z nowojorskiego Hackensack wybrane z okresu June 21,1949 do October 5,1951, czyli stare dość i co? No właśnie, fonograficznie super. Brzmienie bdb, dynamika extra, realizacja bez zarzutu.
https://www.discogs.com/release/4117774 ... Conception
W składzie m.in.
Rollins, Roach, Sims, Winding, Getz,Konitz, Mulligan, Blakey, JJJohnson Al Haig.. czego chcieć więcej?

Teraz '58 Miles zarzuciłem z Milesem, Adderleyem i Bilem Evansem w Stella By Starlight.
Zatkało? No mnie też :D :D Dobry rok, zaprawdę powiadam Wam i możecie mi wierzyć!

A personel nagrania płyty to: Cobb, Chambers, Bill Evans, Adderley, Coltrane, Davis.
Trąbka Milesa ta z najbardziej typowych, przepiękny ton z mruczusiem lekko gardłowym scatem i bezwzględną równowagą tonalną.. a Evans.. klękajcie narody! A bas Paula - Matko jedyno kochano, feeling jak Bilie na dobrym towarze.
Coś zupełnie wręcz nierealnego. Co za synergia comba!
(Uwaga na WaxTime, gdybyście szukali, bo jest niestety i łatwo się pomylić, moje wydanie jest repress z 90' z bonusem, oryginał wyszedł w 79 na japończyku 20AP 1401, nadal do dostania, ale i CD warto za grosze)
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#307

Post autor: darkman »

Dla odmiany wcześniejsze nagrania z jeszcze nie tak nosowa trąbą, a grającą czysto i jakby wysoko, nieco bardziej. Osobiście wolę ów nosowy (późniejszy), czarodziejski trochę i tajemniczy ton trąbki Davisa i to on właśnie kiedyś oczarował mnie raz, a porządnie czyli do dziś.
CD/2 vol.1 i 2.
https://www.discogs.com/release/4023067 ... ster-Takes
Bardzo ciekawego wydawnictwa, specjalizującego się onegdaj w tematycznych zbiorach nagrań Milesa np mam też od niech wydawnictwo Miles Davis vocalists.
Definitive Records (2) – DRCD 11265 Master Take z 1954.
Wydawnictwo hiszpańskie ulokowane w Andorze. CD wydane bardzo starannie i w doskonałej jakości. Do tego pełne opisy kilkustronicowe i znakomite linear notes w ogóle.

Nagrania 1954 znajdziemy też na MD vol.3, jednak to 10" wydanie i jeśli to najlepiej na edycji japońskiej. Repertuar jest tu znacznie krótszy i tylko z Silverem, a bez Theloniusa Monka.
Ww Master Take oferuje wszystko co najlepsze z sesji 1954.
Znakomity komplecik kolekcjonera i melomana, bo jest tu wszystko. Pięknie wydane z charakterystycznym logo i obwolutą Definitive Records. Oczywiscie jest jeszcze coś takiego jak repertuar tego zbioru master. Powala. I kropka.

Natomiast ponieważ to Blue Note, to jest spora szansa na wydanie w serii CV, może w przyszłym roku lub następnym na regularnym 12" LP.
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1610
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#308

Post autor: Szelak »

tajemniczy ton trąbki Davisa
Tu też to znakomicie słychać.
Bardzo lubię tę kasetę. Świetnie nagrana. Ładnie wyeksponowane wszystkie instrumenty, nie tylko Parker, no i właśnie Davis słyszalny równie dobrze. Zresztą na wszystkich płytach Parkera, gdzie jest Davis, ta jego nosowa trąbka, choć mówisz, że to późniejszy Davis, jest dobrze słyszalna.
Davis był z pewnością niezależną osobowością, na nikogo się nie oglądał, nikogo nie słuchał, ale ten jego parkerowski sznyt muzyczny często słychać.
Załączniki
C8CACC37-1A2B-418D-BFDE-111E4A4068B9.jpeg
F6C2050D-288E-44E5-B7B3-D0939636BA8E.jpeg
6B9DD62A-FC2C-4CDD-BC06-C579969B290E.jpeg
Awatar użytkownika
kinky
Posty: 3846
Rejestracja: 24 cze 2021, 19:48
Gramofon: Philips 5877
Lokalizacja: Konin

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#309

Post autor: kinky »

The Queen is dead, long live the King!
W orszaku weselnym podczas dzisiejszej koronacji zagra królowa - Nina Simone, swego czasu odrzucona, jak i Karol więc chyba pasuje :)

Nina Simone – In Concert
https://www.discogs.com/release/1226178 ... In-Concert

Nina Simone – In Concert.jpg
Philips 5877/GP 401 II - [MiBoxS-Fiio D03] - Tensai TA-2045 - Infinity Reference 31i
Panasonic XR45/CD S65 - Jamo Studio 160
Technics EX510/CD PG580A - Altus 120A
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#310

Post autor: darkman »

darkman pisze:
26 lut 2023, 11:37
Panie i Panowie, skróciłem zdecydowanie preambułę do wątku, bo się zgrała i i jej sens przestał istnieć.
Natomiast linkuję Wam istotną dla mnie inspirację samego jego założenia i sens istnienia.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Salon_Odrzuconych
https://pl.wikipedia.org/wiki/Salon_Odrzuconych
https://pl.wikipedia.org/wiki/Salon_Odrzuconych

Zmieniam też nieco tytuł wątku, ale to kosmetyczne zaledwie.
Bawimy się dalej w jazz i jazzem, był fajnie i towarzysko.
Nina super!
Sporo artystów odrzuciło zaproszenie do uświetnienia koronacji swoimi występami. Nawet Elton, podobno.
Swoją drogą odrzucone to raczej wszystko co się nie pojawia gdzieś lub jest ignorowane ze względu na nieznajomość, to chyba nie jest cechą tego tu miejsca. ;)
To też miejsce dla artystów nowych, jeszcze nie odkrytych aż tak albo już odkrytych ale na razie niszowych itd.. trudno to zdefiniować i najepiej w ogóle tego nie robić.
Awatar użytkownika
kinky
Posty: 3846
Rejestracja: 24 cze 2021, 19:48
Gramofon: Philips 5877
Lokalizacja: Konin

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#311

Post autor: kinky »

Reprymendę z pokorą przyjmuję ;)
Elton... ze względu na przyjaźń z Dianą? Może... Nina chyba też by odmówiła, kolonialno królewskie tradycje Kingdom of Great Britain uosabiają w jakimś sensie wszystko z czym walczyła. Ale to nie miejsce na takie dywagacje :)
Philips 5877/GP 401 II - [MiBoxS-Fiio D03] - Tensai TA-2045 - Infinity Reference 31i
Panasonic XR45/CD S65 - Jamo Studio 160
Technics EX510/CD PG580A - Altus 120A
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#312

Post autor: darkman »

kinky pisze:
06 maja 2023, 12:49
Reprymendę z pokorą przyjmuję ;)
To nie reprymenda w żadnym razie, tylko obserwacja wynikowa. Nie ma sensu ani potrzeby tłumaczenia się dlaczego umieszcza się tu daną muzykę czy płytę, a i wykonawcę. Wola w zupełności wystarcza. W innych wątkach muzycznych czy płytowych forum nie spotykam się jakoś specjalnie z tłumaczeniem umieszczaczy dlaczego umieszczają.
Dlatego powtórzę, odrzucone to raczej coś czego nie pokazujemy, a miejsce odrzuconych to raczej takie w którym nie bywamy. :mrgreen:
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#313

Post autor: darkman »

Andrew Hill, 3 tytuły mam i tak myślę, że mi wystarczy. Oczywiście jeśli jakaś epoka się trafi to nie odmówię.
Myślę, że jedną przynajmniej wypada mieć w kolekcji (LP czy CD), bo pianista zupełnie nie standardowy. Coś z Cecila, Meredith, Marylin i Jamala to na pewno. Stylistycznie najbliżej mu do półki Taylora i to lokuje go w mojej estetyce absolutnie.
Obecnie jest wybór coś 4 różnych reedycji w dobrych wydaniach, chyba tylko jedna z tych drogich i tej akurat planowo nie mam jak do tej pory.
Załączniki
IMG_2115.jpg
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15134
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#314

Post autor: darkman »

Na deser słynne Teczki Milesa Davisa spod pewnej góry zacnej.
II Kwintet i wszystko jasne. Coś napisać? Wystarczy posłuchać. :)
Załączniki
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_d7.jpg
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 4730
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Salon Odrzuconych

#315

Post autor: Mawis »

darkman pisze:
06 maja 2023, 16:14
Na deser słynne Teczki Milesa Davisa spod pewnej góry zacnej.
II Kwintet i wszystko jasne. Coś napisać? Wystarczy posłuchać. :)
No i nie funky :D :D :D
Załączniki
IMG_20230502_182813.jpg
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM 32 MKIII, Nikko STA-8080, Dual CL 720
Akai CD 1100, Luxman L-230, Namco NSZ-333
-----------------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
ODPOWIEDZ