Jazz Salon Odrzuconych

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaca1970
Posty: 1746
Rejestracja: 02 mar 2018, 15:21
Gramofon: Universum 6000

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#61

Post autor: jaca1970 »

darkman pisze:
04 mar 2023, 07:25
Gramy
super :clap:
Jesień/zima - Universum 6000 by Micro Seiki, EMPIRE 5000, PRE by Jaceulek, Drewnopodobny ROTEL 402, Marantz LD 100. Wiosna/lato - Combo Schneider: Dual 1235, Shure V15 III i kolumny Philips KD - 1034.
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 4739
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#62

Post autor: Mawis »

darkman pisze:
05 mar 2023, 06:44
Na dobry początek Cecilomanii, taki label przykładowy tylko jako zajawka.
Artysta, który stał się moim nałogiem wiele lat temu, nie tylko muzycznym ale również biograficzno poszukiwawczym. Miałem przyjemność i honor znaleźć się w międzynarodowym gronie grupy fascynatów tropiących nieznane nagrania Cecila Taylora po całej planecie 8-) i współtworzyć sesionografię i filmografię artysty. Było to niesamowicie kreatywny czas dla mnie.(wydaje mi się, że z Polski spotkałem w grupie jeszcze jedną osobę). Niestety mentor i twórca grupy Jason Hook zmarł parę lat temu, co spowodowało w zasadzie zamknięcie ww kierunku prac bibliograficznych.

Od czego najlepiej zacząć słuchanie Cecila Taylora? Można wielorako, ale moim zdaniem bardzo dobrze będzie od .. no pewnie Was zaskoczę nieco ale od Trane'a.
Tak. Od John Coltrane i jego płyty Coltrane Time z Dorhamem na trąbce i Cecilem grającym na piano.
Rzecz ciekawa, bo płyta została wydana na Blue Note i w związku z tym mozna się spodziewać dobrej reedycji. To wczesne dość, nowojorskie nagrania z Oct, 13, 1958, wydane w 1962 roku pod szyldem Coltrane'a. Wcześniej zaś wydał ten nagrania Unitet Artist w 1959 pod tytułem Stereo Drive z Cecilem Taylorem jako leaderem. Ciekawostką jest zatem fakt, że to płyta de facto Cecila z założenia, nie zaś Trane'a.
Kto nie zna i do tej pory nie sięgał po Taylora. Zachęcam do przesłuchania tego LP. Nie będzie bolało i zapewne się Wam spodoba.
Potem polecimy dalej, dokładając nieco do pieca, ale bez obaw. Będzie ciekawie i nadal dobrze.
So...nie znalazłem tych nagrań na Tidalu :oops: sorry ze szukam na streamie no ale moja"kolekcja"nie obejmuje jeszcze takich tytułów :) Ale do rzeczy. Znalazłem za to wydaje mi się, bo nie znam rzeczonego Fly!, stylistycznie i brzmieniowo podobne nagrania z Coltrane'm. Na ile podobne to pewnie Dark wyjasni, natomiast ode mnie moge tylko napisać ze nie odrzuca na pewno :D Dość miła dla ucha muza, z wyraźną jednak dominacją saksofonu Coltrane'a na pierwszym planie. W niektórych utworach z czasem oddaje pałeczkę a raczej klawiature Taylorowi i wtedy na plan pierwszy wychodzi piano. Dość fajne nagrania jesli moge tak sie wyrazić z punktu widzenia mojego mało jazzowo doswiadczonego ucha. Howgh!
Załączniki
Screenshot_20230305-115629.png
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM 32 MKIII, Nikko STA-8080, Dual CL 720
Akai CD 1100, Luxman L-230, Namco NSZ-333
-----------------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 1699
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#63

Post autor: winylowy_luke »

Mejw ja znalazłem ten album pod późniejszym tytułem "Coltrane Time"
Patrz też w Tidalu kto to wydał, bo u mnie na Deezer jest kilka pozycji "Hard Driving Jazz" ale wszystkie to jakieś bootlegi z niewiadomego pochodzenia źródeł.

A CT jest od Blue Note:
Przechwytywanie.JPG
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper@AT-OC9XML/Denon 103R/Shure V15 V-MR (SAS/B)/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 4739
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#64

Post autor: Mawis »

winylowy_luke pisze:
05 mar 2023, 13:08
Mejw ja znalazłem ten album pod późniejszym tytułem "Coltrane Time"
Patrz też w Tidalu kto to wydał, bo u mnie na Deezer jest kilka pozycji "Hard Driving Jazz" ale wszystkie to jakieś bootlegi z niewiadomego pochodzenia źródeł.

A CT jest od Blue Note:
Przechwytywanie.JPG
Ok bo ja szukałem pod Taylorem a byc może trza pod Coltrane'm.
Edit. Tak na Tidalu znalazłem pod Coltrane Time ;)
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM 32 MKIII, Nikko STA-8080, Dual CL 720
Akai CD 1100, Luxman L-230, Namco NSZ-333
-----------------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
Cracker
Posty: 9666
Rejestracja: 29 gru 2012, 20:16

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#65

Post autor: Cracker »

Ntu with Gary Bartz - Singerella: A Getto Fairy Tale

20230305_171739.jpg

Myślę że ta płyta wpasuje się w temat. Trochę zapomniany muzyk który grywał z wieloma gigantami jazzu.
Jazz/funk/ soul fusion.
Just take those old records off the shelf
I'll sit and listen to 'em by myself
Today's music ain't got the same soul
I like that old time rock and roll
Awatar użytkownika
Cracker
Posty: 9666
Rejestracja: 29 gru 2012, 20:16

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#66

Post autor: Cracker »

Gary Bartz i Hermeto Pascoal zagrali na płycie Milesa "Live-Evil".
Jeden w studyjnych nagraniach , drugi w koncertowych.



Hermeto Pascoal - Slaves Mass


20230226_172925.jpg
Felix1988
Posty: 3487
Rejestracja: 26 sty 2020, 12:31

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#67

Post autor: Felix1988 »

No proszę: rok 1957, nasz jazz ledwo wyszedł z katakumb, a Melomani już nagrywają Brubecka, Parkera i Silvera :)
https://www.discogs.com/release/1379683 ... Jazz-Group
Załączniki
Melomani.jpg
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1619
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#68

Post autor: Szelak »

Felix1988 pisze:
06 mar 2023, 17:10
No proszę: rok 1957, nasz jazz ledwo wyszedł z katakumb, a Melomani już nagrywają Brubecka, Parkera i Silvera :)
https://www.discogs.com/release/1379683 ... Jazz-Group
No i o tym pewne wzmianki są:
https://www.google.com/search?q=hot+klu ... po2Ed6Vm1o
Klimatyczny ten film jest.
Pierwszy polski film o jazzie i zarazem niezwykły dokumentalny zapis występu dwóch legendarnych zespołów muzycznych: "Hot Club Melomani" i "Sekstetu Komedy". Składa się z dwóch części.

W pierwszej, zatytułowanej "Jazz tradycyjny", oglądamy i przysłuchujemy się występowi zespołu „Hot Club Melomani" w składzie: Jerzy Matuszkiewicz (saksofon sopran), Leszek Lic (klarnet), Włodzimierz Wasio (puzon), Andrzej Kurylewicz (fortepian), Roman Dyląg (kontrabas), Witold Sobociński (perkusja).
Brzozowski filmuje ich na tle surrealistycznej dekoracji wybudowanej przez Skarżyńskiego, której centralnym elementem jest drabina do nieba. Na jej szczycie znajduje się okno. Muzycy, rozstawieni na kamiennym bruku, kierują swoją grę w jego stronę. Okno otwiera się i odsłania rogalik księżyca zawieszony na niebie.

W drugiej części, noszącej tytuł "Jazz nowoczesny", wystąpił "Sekstet Komedy" (lider zespołu, Komeda-Trzciński, grał wcześniej w "Melomanach", a w późniejszych latach skomponował muzykę do filmów Romana Polańskiego, m.in. "Nóż w wodzie", "Matnia", "Dziecko Rosemary") w składzie: Krzysztof Trzciński (fortepian), Jan Wróblewski (klarnet), Zdzisław Brzeszczyński (puzon), Jerzy Milian (wibrafon), Józef Stolarz (kontrabas), Jan Zylber (perkusja). Scenografia jest tu zupełnie inna: na czarnym tle, nad głowami grających, między nimi, unoszą się białe bryły kul i prostopadłościanów. Kamera jest w nieustannym ruchu, twarze jazzmanów nieledwie wyłaniają się z mroku w smugach światła.
http://dokumentnie.blogspot.com/2015/01 ... -1957.html
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15169
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#69

Post autor: darkman »

Cracker pisze:
05 mar 2023, 23:35
Ntu with Gary Bartz
Cracker pisze:
06 mar 2023, 12:17
Gary Bartz i Hermeto Pascoal zagrali na płycie Milesa "Live-Evil".
Jeden w studyjnych nagraniach , drugi w koncertowych.
O fajnie. Troszkę się mi gdzieś też zakurzyli w pamięci.
Gary oczywiście nieodmiennie mi się kojarzy z Milesem Davisem.
Natomiast o dziwo Hermeto, kiedyś bardzo popularny łączy się u mnie gdzieś w przestrzeni Eumira Deodato i zaiste cholera nie wiem dlaczego? Muszę sięgnąć na półkę by sobie otworzyć tę szufladkę w pamięci, ale obraz jest całkiem wyraźny i niezamazany Pascoal - Deodato.
Pewnie mógłbym szybko wykonać googling dedukcyjny, ale nie. Wolę to odłowić z luk pamięci. Heh, chętnie też posłucham obu, ponownie i po latach.
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 4739
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#70

Post autor: Mawis »

Cracker pisze:
05 mar 2023, 23:35
Ntu with Gary Bartz - Singerella: A Getto Fairy Tale


20230305_171739.jpg


Myślę że ta płyta wpasuje się w temat. Trochę zapomniany muzyk który grywał z wieloma gigantami jazzu.
Jazz/funk/ soul fusion.
Właśnie odkrywam na Tidalu, super muza, dzięki Cracker!
Załączniki
Screenshot_20230311-195007.png
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM 32 MKIII, Nikko STA-8080, Dual CL 720
Akai CD 1100, Luxman L-230, Namco NSZ-333
-----------------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15169
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#71

Post autor: darkman »

Hermeto i Miles fajne zdjęcie: zdaje się sesyjne z Jacka Johnsona jakoś tak.. miałem to na okładce kiedyś wydania brytyjskiego.
https://theperlichpost.blogspot.com/201 ... enged.html
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 4739
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#72

Post autor: Mawis »

darkman pisze:
11 mar 2023, 20:06
Hermeto i Miles fajne zdjęcie: zdaje się sesyjne z Jacka Johnsona jakoś tak.. miałem to na okładce kiedyś wydania brytyjskiego.
https://theperlichpost.blogspot.com/201 ... enged.html
Fryz pierwsza klasa a i galoty Milesa niczego sobie :D
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM 32 MKIII, Nikko STA-8080, Dual CL 720
Akai CD 1100, Luxman L-230, Namco NSZ-333
-----------------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15169
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#73

Post autor: darkman »

A wracając do Cecila Taylora jako przerywnik kontynuowany permanentnie, to słowo na niedzielę Panowie bo muzyka jak najbardziej postna.

Dalej nagrania z wczesnego okresu twórczości, a już rasowe i zapowiadające linię improwizacji ugruntowaną na późniejsze lata aktywności kompozytorskiej.
Co bym podpowiedział do posłuchania?

2. The World Of Cecil Taylor, na Candid Rec. z Nov, 19. 1960 NYC
(Buell Neiglinger -b, Denis Charles -dr, Archie Shepp-ts),
https://www.discogs.com/release/9380546 ... cil-Taylor
3. New York City R&B. Cecil Taylor-Buell Neidlinger, Jan. 9,10. 1961 NYC, Candid Rec.

(tu pojawia się Steve Lacy, klasyfikowany jako Monkowiec w póxniejszym okresie)
https://www.discogs.com/release/479957- ... rk-City-RB


Obie płyty warto ze względu na kształtujący się styl, bardzo charakterystyczne brzmienie Cecila we współpracy z Buellem. To jeden z ciekawszych okresów w dyskografii Taylora. Płyty cenne kolekcjonersko i poszukiwane.
Mamy tu już pierwsze i konkretne przykłady na tzw betonowy ton Cecila Taylora. Kiedyś prowadziłem taką stronę o artyście pod nazwą Concrete Tone of Cecil Taylor ale już niestety nic po niej nie pozostało. :cry: ubolewam bo to sporo pracy było i niezły materiał sessionograficzny.

Posłuchajta zatem BaryŁajta ;)
Awatar użytkownika
kinky
Posty: 3846
Rejestracja: 24 cze 2021, 19:48
Gramofon: Philips 5877
Lokalizacja: Konin

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#74

Post autor: kinky »

A. Brax.jpg

Dzięki życzliwości autora wątku (dzięki Darku!) miałem okazję posłuchać tej płyty.
Nie taki diabeł straszny jak go malują. Mam na myśli płytę oczywiście ;)
Nie będę się silił na mądrości, bo znawcą nie jestem. Muzyka intrygująca i wciągająca na tyle, że chce się do niej nie wracać. To nie kokieteria wobec kolegi Darkmana, to ciekawość odkrywania wszystkich niuansów tej muzyki i wirtuozerii wykonawców. Na pewno nie jest to muzyka na co dzień, a tym bardziej towarzysząca. Warto spróbować samemu i wyrobić sobie zdanie.
Płyta doskonale brzmiąca, pomimo marności swojego "toru" potwierdzam poniższe:
darkman pisze:
28 lut 2023, 08:30
jedną z referencyjnych płyt doskonale nadających się do weryfikacji i oceny jakości odsłuchowej sprzętu.
Philips 5877/GP 401 II - [MiBoxS-Fiio D03] - Tensai TA-2045 - Infinity Reference 31i
Panasonic XR45/CD S65 - Jamo Studio 160
Technics EX510/CD PG580A - Altus 120A
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 15169
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: Cielęcina 2.01
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: Jazz Saloon Odrzuconych

#75

Post autor: darkman »

kinky pisze:
13 mar 2023, 14:37
to ciekawość odkrywania wszystkich niuansów tej muzyki i wirtuozerii wykonawców.
O to, to właśnie. U mnie to główny motor do słuchania muzyki w ogóle.

OK, jak Cecil obsłuchany, to coś przygotuję bardziej spektakularnego :morda:.. tylko fotkę muszę zrobić. :doh:
ODPOWIEDZ