Uważam ,że zawsze warto się pobawić , tylko trzeba mieć zaufanie do siebie i przekonanie , że wykonana samemu będzie lepsza .Wtedy można uniknąć wtopy .Bez przekonania i zaufania do własnych zdolności lepiej kupić gotowca .
Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
- Dario Antonio
- Posty: 758
- Rejestracja: 09 kwie 2024, 17:55
- Gramofon: Akai AP-100c
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Najbardziej boję się whisky, bo po niej, nie boję się niczego . 
- Frey
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 gru 2017, 16:13
- Gramofon: Dual 604
- Lokalizacja: Bytom
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Nie zdziwię się jak nie usłyszysz różnicy między Wiim Pro Plus, a Toppingiem Topping E30 II.
Dual 604 | Dual M20E | Buphono
Audiolab 6000CDT | Wiim Ultra | Denafrips Enyo 15th
Atoll PR200 Signature | Atoll AM100 Signature | Infinity RS6000A
Fostex TH-610
Audiolab 6000CDT | Wiim Ultra | Denafrips Enyo 15th
Atoll PR200 Signature | Atoll AM100 Signature | Infinity RS6000A
Fostex TH-610
- Jozi
- Posty: 2045
- Rejestracja: 28 sty 2022, 02:57
- Gramofon: Sony PS-X60
- Lokalizacja: Pastwiska City
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
O i ta odpowiedź daje mi do myślenia, bo dokładam 3 stówki więcej i mam grajka z przyzwoitym dac,em
Jeżeli będzie tak jak sugerujesz, to sprawa jasna-będzie można chińczyka z toppingiem pogonić, albo rodzinie podarować.
Kości podobne, tylko w topciu dwie a w pro plus jedna, z tym że w wiimie może być świeższa.
[Sony PS X60,VM540ML, Shure V15III-Sas, Sony XL 45,pre @Jaculek-(Analog)]
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
- Jozi
- Posty: 2045
- Rejestracja: 28 sty 2022, 02:57
- Gramofon: Sony PS-X60
- Lokalizacja: Pastwiska City
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Zakupimy i sprawdzimy.
[Sony PS X60,VM540ML, Shure V15III-Sas, Sony XL 45,pre @Jaculek-(Analog)]
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
- Jozi
- Posty: 2045
- Rejestracja: 28 sty 2022, 02:57
- Gramofon: Sony PS-X60
- Lokalizacja: Pastwiska City
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Pierwsze koty za płoty
.Zabawa przednia.
Muza Chrisa Rea i Marka Knopflera tak zabrzmiała, że w torze zagości sam Wiim Pro Plus
.
Jest miodzio
.
Muza Chrisa Rea i Marka Knopflera tak zabrzmiała, że w torze zagości sam Wiim Pro Plus
Jest miodzio
[Sony PS X60,VM540ML, Shure V15III-Sas, Sony XL 45,pre @Jaculek-(Analog)]
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
- Jozi
- Posty: 2045
- Rejestracja: 28 sty 2022, 02:57
- Gramofon: Sony PS-X60
- Lokalizacja: Pastwiska City
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Zajął miejsce między klockami Jaculka.
No I kolorowych ekranik, pod spodem zasilacz liniowy.
[Sony PS X60,VM540ML, Shure V15III-Sas, Sony XL 45,pre @Jaculek-(Analog)]
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
- Frey
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 gru 2017, 16:13
- Gramofon: Dual 604
- Lokalizacja: Bytom
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Fajnie, że przesiadłeś się z wynalazków na BT na legitny streamer
No i fajnie, że miałem trochę racji 
Dual 604 | Dual M20E | Buphono
Audiolab 6000CDT | Wiim Ultra | Denafrips Enyo 15th
Atoll PR200 Signature | Atoll AM100 Signature | Infinity RS6000A
Fostex TH-610
Audiolab 6000CDT | Wiim Ultra | Denafrips Enyo 15th
Atoll PR200 Signature | Atoll AM100 Signature | Infinity RS6000A
Fostex TH-610
- Jozi
- Posty: 2045
- Rejestracja: 28 sty 2022, 02:57
- Gramofon: Sony PS-X60
- Lokalizacja: Pastwiska City
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Trochę?
Raczej dużo racji, to inne granie jak po BT. Póki co pierwsze łączenie zrobiłem przez wifi i chyba tak zostanie, raczej nie ma potrzeby wpinania kabla bo sygnał jest mocny.
Sceptycznie podchodziłem do kalibracji pomieszczenia, ale jak to zrobiłem to dźwięk na moje ucho zrobił się jakby taki bardziej zrównoważony.
Na chińczyku po BT bass był taki bardziej "dudniący" i bardziej wyeksponowany, a obecnie taki mniej się wybijający i bardziej spokojny.
Granie jest przyjemniejsze jak dla mojego starego ucha
[Sony PS X60,VM540ML, Shure V15III-Sas, Sony XL 45,pre @Jaculek-(Analog)]
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
[ Tidal Hifi, Wiim Pro Plus, Onkyo 7030C-(Cyfra)] Yamaha A-S701, Heco Professional 650
-
Twonk
- Posty: 88
- Rejestracja: 09 lut 2025, 07:56
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Dzisiaj za streamer służy mi ampli Denon X2700H podpięty do Nada. Myślicie że Wiim Pro Plus poprawiło by jakość dźwięku (mając na uwadze, że jadę głównie na spotifaju)? Nie jestem wielkim audiofilem ale teraz dźwięk wydaje mi się taki trochę przymulony. Z winyla jest taki bardziej przejrzysty i bardziej melodyjny.
Metz TX 4963,VM520EB, VM540ML, ZEN Phono 3, NAD C356BEE, KEF iQ9
Dual CS 607, Phono Box S, Cambridge Audio A1, Kef iQ7
Dual CS 607, Phono Box S, Cambridge Audio A1, Kef iQ7
- blispx
- Posty: 4743
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
nie
Spotify nie oferuje bezstratnego streamingu
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- pavlos
- Posty: 916
- Rejestracja: 16 wrz 2024, 22:35
- Gramofon: Denon DP-1300M
- Lokalizacja: Warszawa
-
Twonk
- Posty: 88
- Rejestracja: 09 lut 2025, 07:56
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Skoro Tidal, którego też subskrybuję ale trochę wkurza mnie interfejs, daje z tego co wiem max FLAC - 24bit/192kHz a taką jakość obsługuje Denon, to znaczy, że dla tidala też nie ma co dokładać Wiima. Tak?
Metz TX 4963,VM520EB, VM540ML, ZEN Phono 3, NAD C356BEE, KEF iQ9
Dual CS 607, Phono Box S, Cambridge Audio A1, Kef iQ7
Dual CS 607, Phono Box S, Cambridge Audio A1, Kef iQ7
- pavlos
- Posty: 916
- Rejestracja: 16 wrz 2024, 22:35
- Gramofon: Denon DP-1300M
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
Oczywiste, że transmisja stratna nie jest bezstratna. Ale czy to od razu słychać?
To nie jest takie proste. Tu wiele rzeczy zależy od wielu rzeczy.
Zależy od wieku, czułości i wykształcenia/wyrobienia ucha słuchacza. Jeśli się wie co psuje kompresja stratna w danym algorytmie, to można to (czasami/zazwyczaj, ale nie zawsze) usłyszeć.
Zależy od materiału pierwotnego, gdzie kompresja stratna do np. MP3 320kbps nie jest do wychwycenia na sprzęcie w cenie dla śmiertelników i to też tylko przez młodsze i wprawne ucho. Czasami pakowanie stratne jednak robi łatwą do uchwycenia kaszankę, zdarzało się to, gdy mafie chroniące praw autorskich wymuszały stosowanie w masteringu pewnych cyfrowych szumów antypirackich, które czasami skutecznie bałaganiły przy kompresji stratnej. Szczególnie podatny na te zakłócenia jest algorytm MP3. Ale ponieważ format CD leż był lekko tym "dziabnięty", to odeszli od tego chamstwa.
Zależy od algorytmu stratnego i poziomu kompresji. Powszechnie uważa się, że AAC wprowadza mniejsze zniekształcenia niż MP3. A różnicę pomiędzy MP3 96 kbps a 320 kbps prawie każdy uchwyci. Czego używa Spotify? Nie mam pojęcia. Ale trzeba przyznać, że po słabych początkach i powszechnym narzekaniu na badziewne granie Spotify odrobił lekcje i gra całkiem - całkiem, nawet jeśli wiadomo, że stratnie. A łatwo to sprawdzić mierząc transfer danych w sieci. Mniej danych przez cieć przepycha Spotify niż Tidal w jakości CD. Porównania Spotify-Tidal? Każdy może sobie wykonać. Nie na każdym materiale to usłyszy. Serio. Nawet na 24x192 z Tidala. No i nie postawię złamanego grosza, że Tidal nie modyfikuje materiału źródłowego. Na szczęście odeszli od herezji MQA (to odrębna i mocna historia).
No i wreszcie zależy od samego sprzętu. Ale - stawiam tezę - że w najmniejszym stopniu. Oczywiście sprzęt bardziej przejrzysty, oddający więcej szczegółów, bardziej rozdzielczy - łatwiej pokaże różnicę miedzy Spotify a Tidal. I choć możemy przytaczać w nieskończoność wyjątki, to regułą jednak jest, że decyduje o tym klasa i cena sprzętu, w szczególności w etapie konwersji D/A, czyli DAC.
---
Nie wiem na ile przyczynkowe są te moje nudne wywody. Natomiast puenta może być jedna: WEŹ I POSŁUCHAJ.
To nie jest takie proste. Tu wiele rzeczy zależy od wielu rzeczy.
Zależy od wieku, czułości i wykształcenia/wyrobienia ucha słuchacza. Jeśli się wie co psuje kompresja stratna w danym algorytmie, to można to (czasami/zazwyczaj, ale nie zawsze) usłyszeć.
Zależy od materiału pierwotnego, gdzie kompresja stratna do np. MP3 320kbps nie jest do wychwycenia na sprzęcie w cenie dla śmiertelników i to też tylko przez młodsze i wprawne ucho. Czasami pakowanie stratne jednak robi łatwą do uchwycenia kaszankę, zdarzało się to, gdy mafie chroniące praw autorskich wymuszały stosowanie w masteringu pewnych cyfrowych szumów antypirackich, które czasami skutecznie bałaganiły przy kompresji stratnej. Szczególnie podatny na te zakłócenia jest algorytm MP3. Ale ponieważ format CD leż był lekko tym "dziabnięty", to odeszli od tego chamstwa.
Zależy od algorytmu stratnego i poziomu kompresji. Powszechnie uważa się, że AAC wprowadza mniejsze zniekształcenia niż MP3. A różnicę pomiędzy MP3 96 kbps a 320 kbps prawie każdy uchwyci. Czego używa Spotify? Nie mam pojęcia. Ale trzeba przyznać, że po słabych początkach i powszechnym narzekaniu na badziewne granie Spotify odrobił lekcje i gra całkiem - całkiem, nawet jeśli wiadomo, że stratnie. A łatwo to sprawdzić mierząc transfer danych w sieci. Mniej danych przez cieć przepycha Spotify niż Tidal w jakości CD. Porównania Spotify-Tidal? Każdy może sobie wykonać. Nie na każdym materiale to usłyszy. Serio. Nawet na 24x192 z Tidala. No i nie postawię złamanego grosza, że Tidal nie modyfikuje materiału źródłowego. Na szczęście odeszli od herezji MQA (to odrębna i mocna historia).
No i wreszcie zależy od samego sprzętu. Ale - stawiam tezę - że w najmniejszym stopniu. Oczywiście sprzęt bardziej przejrzysty, oddający więcej szczegółów, bardziej rozdzielczy - łatwiej pokaże różnicę miedzy Spotify a Tidal. I choć możemy przytaczać w nieskończoność wyjątki, to regułą jednak jest, że decyduje o tym klasa i cena sprzętu, w szczególności w etapie konwersji D/A, czyli DAC.
---
Nie wiem na ile przyczynkowe są te moje nudne wywody. Natomiast puenta może być jedna: WEŹ I POSŁUCHAJ.
- blispx
- Posty: 4743
- Rejestracja: 26 paź 2014, 22:32
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
ważne że jest bezstratne, 192khz i tak twoje ucho nie usłyszy
studyjne RAW z taśmy zgrywane jest przeważnie do 96khz więc audiofilski upsampling nic w tym wypadku nie wniesie w dźwięku, wyjątki to 2xHD, HDTT gdzie z taśm leci do gęstszego DSD więc przekładając to na Raw będzie większe próbkowanie
DDX-1000, RMG-309i, SME3012, 2xSPU, MPU, 2xLundahl, Kondo AN, 2xANK, 300B, 2A3, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
Holo Red, Holo Cyan 2, Lundahl 1:1, AN Kondo, 300B, Audio Nirvana, AN Sogon, AN Sootto, Wirewoo
- pavlos
- Posty: 916
- Rejestracja: 16 wrz 2024, 22:35
- Gramofon: Denon DP-1300M
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odtwarzacz sieciowy, pytania, zakup.
48, 96 czy 192? Nie słychać. Chodzi tylko o wywalenie w maksymalnie wysokie częstotliwości szumów generowanych w układzie dekodującym delta-sigma.
Tych szumów konwersji nikt nie usłyszy bezpośrednio, no może nietoperz, ale podwyższa się częstotliwości próbkowania, żeby minimalizować interferencje z częstotliwościami już z zakresów słyszalnych, a interferencje zachodzą jeszcze przed filtrem dolnoprzepustowym, w samym układzie D/S.
[edit] Tak na marginesie tu tkwią przyczyny dla których układy D/A wielobitowe czy R-2R mają wyższość nad układami delta-sgma (AKM, ESS itp), zwłaszcza w materiale CD (44,1 kHz).
Tych szumów konwersji nikt nie usłyszy bezpośrednio, no może nietoperz, ale podwyższa się częstotliwości próbkowania, żeby minimalizować interferencje z częstotliwościami już z zakresów słyszalnych, a interferencje zachodzą jeszcze przed filtrem dolnoprzepustowym, w samym układzie D/S.
[edit] Tak na marginesie tu tkwią przyczyny dla których układy D/A wielobitowe czy R-2R mają wyższość nad układami delta-sgma (AKM, ESS itp), zwłaszcza w materiale CD (44,1 kHz).