Dobór wkładki i igły do Technics SL 5310

Źródła dźwięku
ODPOWIEDZ
ziombass
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2014, 14:59

Dobór wkładki i igły do Technics SL 5310

#1

Post autor: ziombass »

Witajcie,
jestem nowy jeśli chodzi o członkostwo na tym szacownym forum i świeżym posiadaczem gramofonu Technicsa Sl-5310, z wkładką Denon dl110 (nie pierwszej świeżości). Przyniosłem ten sprzęt dzisiaj do domu. Podpiąłem do mało audiofilskiej wieży Sony MHC-NX1. Niestety gra bardzo cicho. Same trzaski płyty słychać głośniej niż muzykę. Płytko, cicho i bez dynamiki:(
Ponieważ jest to mój pierwszy gramofon i nie mam doświadczenia mam 2 pytania:
1) Czy problemem może być wieża? Normalnie działa i nie jest uszkodzona. Podpiąłem za pośrednictwem wtyczki "czincz".
2). Jesli to problem wkładki i igły to pomóżcie dobrać mi właściwy zestaw do tego konkretnego modelu gramofonu. Na obudowie jest informacja jeśli się nie mylę, dotycząca dedykowanej igły - cyt:"STYLUS REPLACEMENT DIAMOND: EPS-206ED".
Będę wdzięczny za pomoc bardziej doświadczonych forumowiczów ;)

Pozdrawiam,

Ziombass
Awatar użytkownika
KasparHauser
Posty: 586
Rejestracja: 01 lis 2012, 13:48
Gramofon: Nieinterere2000
Lokalizacja: Spoza linii świata

Dobór wkładki i igły do Technics SL 5310

#2

Post autor: KasparHauser »

Potrzebujesz kolego przedwzmacniacza lub jeśli wolisz, to innego sprzętu (jakiś wzmacniacz/amplituner z wejściem phono).
Wtedy ocenisz stopień zużycia igły i wkładki.
ziombass
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2014, 14:59

Re: Dobór wkładki i igły do Technics SL 5310

#3

Post autor: ziombass »

Dzięki!

Oczywiście sprawdzę to na dobrym sprzęcie znajomego i jeśli u niego zadziała dobrze, to będę musiał rozpocząć poszukiwania jakiegoś wzmacniacza dla siebie.

Oby to było to:)

Pozdrawiam,

Ziombass
Awatar użytkownika
KasparHauser
Posty: 586
Rejestracja: 01 lis 2012, 13:48
Gramofon: Nieinterere2000
Lokalizacja: Spoza linii świata

Dobór wkładki i igły do Technics SL 5310

#4

Post autor: KasparHauser »