Wysokość igły nad płytą

Źródła dźwięku
ODPOWIEDZ
Blady
Posty: 6
Rejestracja: 05 gru 2011, 22:46

Wysokość igły nad płytą

#1

Post autor: Blady »

Witam,
Jestem nowy na forum i nowy w temacie gramofonów. Mam Philipsa F7122, zmieniłem igłę na AT91, poustawiałem wszystko i gra naprawdę elegancko, ale nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz. Chodzi mianowicie o wysokość igły nad płytą. Czy jest jakiś stały przedział wartości dla wysokości z jakiej ramię powinno opadać na płytę? Kiedy kupiłem gramofon, winda była ustawiona dość wysoko i niby wszystko OK - po opuszczeniu ramienia przyciskiem "lift" opadało sobie powolutku na płytę, ale przy winylach o wąskiej rozbiegówce (głównie 7") czasem można było nie trafić w krążek :). Ustawiłem więc windę tak, że igła w pozycji gotowości lewituje jakieś 5-6 mm nad płytą i teraz trafić można bez problemu ale zastanawia mnie czy taka wysokość jest prawidłowa/optymalna. Czy może jest to obojętne i zależy tylko od użytkownika? Przeszukałem forum i googla i niestety nie natrafiłem na konkretną odpowiedź. Pytanie może infantylne, ale - jak wspomniałem na początku - zaczynam dopiero z gramofonem, a chcę żeby sprzęt dobrze służył a płyty się nie niszczyły więc będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Dzięki z góry.
Awatar użytkownika
nasiaka
Posty: 170
Rejestracja: 02 gru 2011, 18:34

Wysokość igły nad płytą

#2

Post autor: nasiaka »

W sumie tez jestem bardzo ciekawa, zastanawiałam sie nad tym ostatnio :)
Wydaje mi się tak biorąc na rozum że jest jakieś optymalnie ustawienie, wiadomo za bardzo dolegać nie może, nie będzie ro dobre dla igły i płyty. Tak mi sie wydaje, ale poczekam na odpowiedź specjalistów :D
Awatar użytkownika
Jaskier
Posty: 390
Rejestracja: 16 lis 2010, 22:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wysokość igły nad płytą

#3

Post autor: Jaskier »

Nie wydaje mi się, żeby ta wysokość była istotna. Jeśli winda opuszcza ramię powoli a nie gwałtownie (czyli igła nie uderza o płytę) to nie ma się czym martwić.