Nowa rega 8

Kosmiczne talerze z ramionami
wojtekf

Re: Nowa rega 8

Post autor: wojtekf »

Jak już jesteśmy przy Rega sound – to im się zrobiło współcześnie tylko czy na przykład Planar 3 z lat 70. też miał Rega sound?
The story so far:
In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

― Douglas Adams, The Restaurant at the End of the Universe
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Kontakt:

Post autor: Wojtek »

Współcześnie. Kiedyś chyba darkman coś więcej o tym pisał, ale nie pamiętam.
Oczywiście idzie to we własnym zakresie skorygować bo to jednak prosty napęd paskowy :)
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
darkman
Gramofon: Cielęcina 2.01
Kontakt:

Post autor: darkman »

Pisałem ale dość dawno i też detali nie pamiętam w tej chwili. Konkretniejszy opis i wartość offsetu podałem/jest stała dla wszystkich modeli R obecnych na rynku/pamiętam/ na Pw pozostałym chłopakom o imieniu Wojtek (Dev i ? - cholera imię pamiętam, a nick mi umknął na tę chwilę), hihi bo ktoś pytał. Wieczorem znajdę post o ile jeszcze mam. W sumie cała „magia” opira się na niewielkim, fabrycznym nadpisaniu pitch. Do RSound można się przyzwyczaić, pytanie czy to ma sens? Rega z dość trudnych do zdefiniowania powodów chciała się wyróżnić na rynku.. hm Sam jestem ciekawy jak się komponuje nadstrojana 2M Red do pitch Regi, gdy grają razem?
Istotnie to pomysł współczesny, te stare nie miały offsetu na obroty.
Bodajże Kuba (zielony) też podawał te wartości w starych postach , jakieś 3 lata temu.
wojtekf

Post autor: wojtekf »

https://www.stereophile.com/content/gra ... r-3-page-2
Powered by Rega's standard wall wart, the Planar 3 played the Feickert app's 3150Hz test tone at 3159.8Hz (see figs.1 and 2). Definitely fast. Rega's optional TT-PSU power supply ($395) slightly improved that figure, to 3158.2Hz.

A także ciekawy test stetoskopu z wnioskiem:
I wonder: if the Rega's bearing, plinth, and tonearm are literally "playing along" with the music, could they not also be microscopically doubling the notes, hitting the beats extra hard, and reiterating the music's rhythms a little more than those of other turntables? I think these subtle noise effects I've uncovered might be emphasizing rhythms and encouraging us to tap our feet, nod our heads, and groove along. I think they might actually be good things (footnote 2).
The story so far:
In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

― Douglas Adams, The Restaurant at the End of the Universe
ODPOWIEDZ