"Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

Kosmiczne talerze z ramionami
Awatar użytkownika
chudy_b
Posty: 4034
Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
Lokalizacja: Wólka

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#61

Post autor: chudy_b »

Radmor zawsze produkował przede wszystkim dla wojska i dla żeglugi morskiej. Słynne Radmory 5102 i parę innych to chyba tak przez przypadek zrobili.

Cały czas jest lament jak to Balcerowicz zaorał nasz przemysł RTV. Ale jakby tak się trochę rozejrzeć, to przemysł RTV został zaorany w całej Europie i w USA też. I nie przez Balcerowicza, tylko przez Japończyków i potem Chińczyków. To samo z branżą FOTO. Przedwojenne niemiecke Leica'i i Contaxy były najlepszymi aparatami na świecie. Po wojnie trochę rozkradli ruscy, ale potem pojawił się Canon, Nikon i parę innych i pozamiatał.
Awatar użytkownika
darkman
Posty: 16281
Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
Gramofon: PL70LII, PSX60
Lokalizacja: Topanga Corral
Kontakt:

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#62

Post autor: darkman »

chudy_b pisze:
03 mar 2023, 13:11
trochę rozkradli ruscy
? :) .. jeńskiego Zeissa opierdolili razem z maszynami, posadzką i nawet kible wyrwali. ;) Co tu mówić o soczewkach i technologii. Niestety.

Szkła do okularów, do dzisiaj biorę od swojego optyka, Zaissy wywiezione z miasta jeszcze przed powstaniem. Oryginalne opakowania. Ostatnio nowe dioptrie zakładałem i usłyszałem, Pan bierze bo końcówka już tylko dla starych klientów mam. Reszta u ruskich.
zbyszek1982
Posty: 5029
Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#63

Post autor: zbyszek1982 »

darkman pisze:
03 mar 2023, 13:23
nawet kible wyrwali.
To jest ich znak rozpoznawczy. Jak wychodzili ze Świętoszowa, to nawet rury kanalizacyjne wypruli ze ścian. W warszawskim szpiegowie to samo, pełna dewastacja. Taki to naród.
Awatar użytkownika
chudy_b
Posty: 4034
Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
Lokalizacja: Wólka

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#64

Post autor: chudy_b »

darkman pisze:
03 mar 2023, 13:23
jeńskiego Zeissa opierdolili razem z maszynami, posadzką i nawet kible wyrwali.
I załogą :D

Pewnie tylko ludzie w temacie wiedzą, że w powszechnych do lat 2000 Zenitach siedziała migawka z Leica'i Praktyczne bez modyfikacji tłukli ją przez 60 lat. Coś tam usprawniali w osprzęcie, wyglądzie Zenitów, ale lepszej migawki nie potrafili zrobić. A Contax pojechał do Kijowa.
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 2835
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#65

Post autor: Bacek »

chudy_b pisze:
03 mar 2023, 13:43
Zenitach siedziała migawka z Leica'i Praktyczne bez modyfikacji tłukli ją przez 60 lat. Coś tam usprawniali w osprzęcie, wyglądzie Zenitów, ale lepszej migawki nie potrafili zrobić.
Pytanie czy w Leicach ta szczelinowa też była tak kiepska bo w dwóch zenitach mi się zerwała.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
zbyszek1982
Posty: 5029
Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#66

Post autor: zbyszek1982 »

Bacek pisze:
03 mar 2023, 13:53
Pytanie czy w Leicach ta szczelinowa też była tak kiepska bo w dwóch zenitach mi się zerwała.
Ta co ruscy skopiowali to była technologia z lat trzydziestych. W oryginalnej Leice z tamtego czasu migawka była bardzo trwała, w zorkach, zenitach itd już niekoniecznie. Późniejsze modele Leica, zwłaszcza seria M miały mocno udoskonaloną migawkę. Używane M3, M4 i M6, jak były serwisowane i smarowane to do dzisiaj działają bez problemu, a to są sprzęty kilkudziesięcioletnie.
Awatar użytkownika
kinky
Posty: 4147
Rejestracja: 24 cze 2021, 19:48
Gramofon: Philips 5877
Lokalizacja: Konin

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#67

Post autor: kinky »

W moim Zenicie TTL wciąż wszystko działa, gdzieś w połowie lat '80 kupiona nówka w optyku.
A smiena 8 z czego byłą zerżnięta, to był mój pierwszy aparat, ciekaw jestem.
Philips 5877/GP 401 II - [MiBoxS-Fiio D03] - Tensai TA-2045 - Infinity Reference 31i
Panasonic XR45/CD S65 - Jamo Studio 160
Technics EX510/CD PG580A - Altus 120A
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 2835
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#68

Post autor: Bacek »

Wykończyłem E albo ET i 12XP. Ogólnie dość pancerne sprzęty i na te czasy w Polsce były świetne, szczególnie drugi bo miał pomiar światła przez obiektyw ale jak miał bym wtedy Canonna czy jakąś inną Konicę to posikał bym się ze szczęścia.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2023, 14:11 przez Bacek, łącznie zmieniany 1 raz.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 42522
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#69

Post autor: Wojtek »

Kurde, bo zaraz wyjedziemy w off-topic z tym tematem fotograficznym :morda:
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 2835
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#70

Post autor: Bacek »

Wojtek pisze:
03 mar 2023, 14:11
zaraz wyjedziemy w off-topic
Takim Zenitem z odpowiednim obiektywem można było zrobić niezłe fotki diamencika w MF.

Wybrnąłem? :D
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
Awatar użytkownika
kinky
Posty: 4147
Rejestracja: 24 cze 2021, 19:48
Gramofon: Philips 5877
Lokalizacja: Konin

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#71

Post autor: kinky »

Bacek pisze:
03 mar 2023, 14:09
pomiar światła przez obiektyw
To właśnie TTLka już miała, ale wskaźnik w wizjerze jak wycieraczka we wzmaku ;) 12XP już diodowy, wypas był wtedy :D
My marzyliśmy w średniej szkole o Minolcie, 900, 9000? :think: Nie wiem dlaczego akurat Minolta, jakiś katalog chyba dorwaliśmy z zachodu i się napalaliśmy :D
No dobra, bo Szef się denerwuje ;)
Philips 5877/GP 401 II - [MiBoxS-Fiio D03] - Tensai TA-2045 - Infinity Reference 31i
Panasonic XR45/CD S65 - Jamo Studio 160
Technics EX510/CD PG580A - Altus 120A
Awatar użytkownika
Szelak
Posty: 1662
Rejestracja: 17 maja 2022, 11:14
Gramofon: Adam GS424/Lenco L75
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#72

Post autor: Szelak »

Wojtek pisze:
01 mar 2023, 18:31
Szelak pisze:
01 mar 2023, 18:15
Nigdy takich nie było do tych wkładek.
Poczytaj o MF-10E ;)
Temat zamienników innych niż sferyczne też nie jest nowy, choć odmiana Black Diamond to swoista nowość.
Zgoda, wiem, że MF-10E to była wkładka z eliptykiem, ale seria 100, 102, 104 zawsze była z igłami sferycznymi, a tu w ofercie Wamatu jest też eliptyk do tych eMeFek.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 42522
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#73

Post autor: Wojtek »

No to nie pisz "nigdy" bo to zbyt mocne słowo w tej sytuacji.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
chudy_b
Posty: 4034
Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
Lokalizacja: Wólka

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#74

Post autor: chudy_b »

Bacek pisze:
03 mar 2023, 13:53
tak kiepska bo w dwóch zenitach mi się zerwała.
A przyczyną było to z czym też czasem spotykamy się w gramfonach. Degradacja kleju. Kacapom klej raz wymieszał się dobrze, raz gorzej. I wtedy zamieniał się w lepki glut, jak niektóre paski w gramofonach. A jak zamienił się w glut, to taśmy przysłony odklejały się od wałka. Sama taśma był mocna, raczej nie do zerwania.
Awatar użytkownika
Bacek
Posty: 2835
Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
Gramofon: Kenwood L-07D
Lokalizacja: Poznań

Re: "Komuno wróć" czyli traktowanie gramofonów i płyt w PRL

#75

Post autor: Bacek »

Oczywiście, ale nawet drobną rzeczy wpływają na jakość całosci
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
ODPOWIEDZ