Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Teraz w obroty idzie główna dźwignia/prowadząca. Ważne aby przed jej demontażem zapamiętać pozycję w której się znajdowała w "Kurvenrad" Po ponownym montażu wraca w te same miejsce!
Po demontażu: Tu widzimy pozostały syf po dawnym smarowaniu na "łyżce". Widać, że zewnętrzna część jest czysta - to tu jest punkt styku ze steuerpimplem. I tak musi pozostać. Ta część smarowana, styka się z kolei z dźwignią windy.
Po demontażu: Tu widzimy pozostały syf po dawnym smarowaniu na "łyżce". Widać, że zewnętrzna część jest czysta - to tu jest punkt styku ze steuerpimplem. I tak musi pozostać. Ta część smarowana, styka się z kolei z dźwignią windy.
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Widzimy po środku dźwignię windy. Uwalona tym samym syfem, który znajdował się na głównej dźwigni prowadzącej (kilka zdjęć wyżej). Obok z prawej steuerpimpel. Z lewej puste gniazdo montażu głównej dźwigni prowadzącej. Gniazdo możemy już na tym etapie wyczyścić ze starego smaru.
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Demontuję kolejną dźwignię - od ustawienia zmiany wielkości płyty (7',10',12').
Trochę licho ze smarem Obie dźwignie już po kuracji czyszczącej
Trochę licho ze smarem Obie dźwignie już po kuracji czyszczącej
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Została jeszcze dźwignia windy do demontażu. Od razu widać, że gramofon przynajmniej raz był przez kogoś serwisowany - może naście lat temu. Dlaczego? Bo w tym miejscu zupełnie bezsensownie ktoś nasmarował smarem Nie powinno go tu być. Tak więc czyszczenie a potem w to miejsce kropla oleju. Uwaga: w tym miejscu pod spodem jest sprężyna, która wystrzeli jak z procy. A wtedy na dwoje babka wróżyła: albo znajdziemy albo i nie
Po demontażu
Wszystkie trzy dźwignie zdjęte i wyczyszczone.
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Tak to wygląda po demontażu wszystkich dźwigni. Jeszcze pozostała osłona segmentu ramienia. W tej chwili mamy dostęp do windy i steuerpimpla. Stary steuerpimpel usunięty.
Mechanizm antyskatingu przed czyszczeniem. Świeży smar położony. Czysto i schludnie
Osłona segmentu ramienia zdjęta, żeby dostać się do mechanizmu antyskatingu.
Skoro tak, to i tu postanowiłem wyczyścić i wymienić smar. Przy zerowym ustawieniu antysaktingu na skali, ustawienie kółka antyskatingu wygląda jak na zdjęciu, czyli dziurka w kółku skierowana w stronę śrubki po prawej stronie. Tak jest prawidłowo. Ale to połowa sukcesu. U mnie niby jest prawidłowo ale niestety ramię przy zerowym antyskatingu ucieka w stronę stopki. Mechanizm antyskatingu przed czyszczeniem. Świeży smar położony. Czysto i schludnie
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Demontuję bolec windy do czyszczenia i napełnienia nowym smarem silikonowym. Trochę zabawy z tym jest. Trzeba poluzować ramię na łożysku horyzontalnym i lekko odchylić żeby zdjąć te elementy bolca windy, które są przy ramieniu.
Jak już sobie z tym poradzimy, wyciągamy bolec od spodu. Jest jeszcze sprężynka, której akurat na zdjęciu nie ma.
Czyścimy tuleję windy
Po czyszczeniu nakładamy olej silikonowy. Ja zastosowałem 500k.
Jeszcze rzut oka na wyczyszczone elementy mechaniki
Na koniec montuję nowego steuerpimpla. Pimpel 3 generacji (przezroczysty) cokolwiek to znaczy Nowa mieszanka i bardziej dopasowany kształt. Na marginesie: pierwsza generacja to pimpel czarny a druga to zółty.
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Tak (nie)działała winda. Jak kamień w wodę
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xuUzK5AEYR4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xuUzK5AEYR4[/youtube]
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Mały przerywnik w trakcie prac. Kolejny pacjent czeka na podłączenie kroplówki i uzdrowienie
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Czas na mostek łożyska i powiązany z nim mechanizm odpowiadający za zmieniarkę płyt:
Przy okazji należy kompletnie wyczyścić ze starego smaru "kurvenrad".
Mostek z łożyskiem talerza po demontażu:
i Kurvenrad przed czyszczeniem:
Mostek rozebrany do czyszczenia:
Rozbieram łożysko talerza. Łożysko praktycznie suche i brudne:
Łożysko wyczyściłem. Po złożeniu zaaplikuję trochę świeżego oleju do łożysk:
Mostek ponownie nasmarowany i założony. Kurvenrad wyczyszczony i z nowym smarem. Praktycznie ponad połowa gramofonu po konserwacji:
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Przechodzimy do ostatniego narożnika. Tu czeka na mnie dwóch twardych przeciwników: silnik i mechanizm zmiany obrotów z pitchem.
Demontuję silnik: Po demontażu silnika ukazuje nam się łączenie 2 dźwigni ze starym smarem (zaznaczyłem czerwonym kółkiem), które przebiega pod silnikiem, więc jest niewidoczne. Czyścimy dźwignie z czarnego nalotu i usuwamy stary smar. Następnie aplikujemy świeży w to samo miejsce. Ok silnik zdjęty, więc zabieramy się za przełącznik zmiany obrotów. 3 zdjęcia ukazujące go w całej okazałości. W tym egzemplarzu akurat jeszcze działa ale w tym drugim, który czeka w kolejce już nie. Działa, nie działa renowacja to renowacja. Czyli demontaż. Widzimy smar już w postaci miodu. Uwaga w miejscu sprężynki jest kulka. Nie zgubić. Pod spodem z kolei pod "nóżką" skacząca sprężyna. Oj napsuła mi krwi. Zwyzywałem ją od najgorszych Tu też syf. Jedziemy więc do "zera" Przy okazji wykorzystuję sytuację i czyszczę tam, gdzie przy powierzchownej renowacji nie było by możliwości dokładnego wyczyszczenia Silnik i przełącznik zmiany obrotów zdjęty. Okolica wyczyszczona. Swieży smar na łączeniu dźwigni. No to czyścimy. Hmmm ale jak to teraz złożyć? Przełącznik zmiany obrotów wyczyszczony i nasmarowany. Pięknie chodzi! Rzut ogólny
Demontuję silnik: Po demontażu silnika ukazuje nam się łączenie 2 dźwigni ze starym smarem (zaznaczyłem czerwonym kółkiem), które przebiega pod silnikiem, więc jest niewidoczne. Czyścimy dźwignie z czarnego nalotu i usuwamy stary smar. Następnie aplikujemy świeży w to samo miejsce. Ok silnik zdjęty, więc zabieramy się za przełącznik zmiany obrotów. 3 zdjęcia ukazujące go w całej okazałości. W tym egzemplarzu akurat jeszcze działa ale w tym drugim, który czeka w kolejce już nie. Działa, nie działa renowacja to renowacja. Czyli demontaż. Widzimy smar już w postaci miodu. Uwaga w miejscu sprężynki jest kulka. Nie zgubić. Pod spodem z kolei pod "nóżką" skacząca sprężyna. Oj napsuła mi krwi. Zwyzywałem ją od najgorszych Tu też syf. Jedziemy więc do "zera" Przy okazji wykorzystuję sytuację i czyszczę tam, gdzie przy powierzchownej renowacji nie było by możliwości dokładnego wyczyszczenia Silnik i przełącznik zmiany obrotów zdjęty. Okolica wyczyszczona. Swieży smar na łączeniu dźwigni. No to czyścimy. Hmmm ale jak to teraz złożyć? Przełącznik zmiany obrotów wyczyszczony i nasmarowany. Pięknie chodzi! Rzut ogólny
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- Regsoft
- Posty: 6385
- Rejestracja: 05 wrz 2015, 17:20
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Pewnie normalne. Wszak wszyscy mamy bzika Ja Wasze "soniaczowskie" dysputy też chętnie podpatruję.
Dzięki Reg
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Przed demontażem silnika:
Po demontażu. Warto przeczyścić te piny:
Po czyszczeniu:
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Dobra, sprawdzam teraz "na sucho" ustawienie obrotów. Hmmm..niedobrze. Idler praktycznie na górnej krawędzi rolki. Powinno być na środku. Oczywiście jak to Dual - to też można ustawić ale mam swoje przypuszczenie co do powodów.O tym dalej.
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
- olsza84
- Posty: 3258
- Rejestracja: 09 lip 2015, 10:27
- Gramofon: Dual Fever
Re: Dual 1218 - drugie życie - renowacja/konserwacja
Moim zdaniem to efekt zużycia łożyska silnika. Jeżeli się potwierdzi to w sumie fajny test bez zaglądania do środka Głośność pracy silnika by to potwierdzała. To drugi test. Wlałem trochę oleju do łożyska licząc, że będzie po sprawie ale drastycznej poprawy niestety nie ma. Nie miałem zamiaru rozkładać silnika ale w takim przypadku co począć? Zrobić cały gramofon od "a" do "z" a tego wyjca tak zostawić?
NAD 160a / NUDAmini / Philips CD-350 / Braun LS 120
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever
Dual 601, 604, 704, 3x721, 1019, 1209, 1218, 1219, 1229, 1249, Perpetuum Ebner 2020L, Perpetuum Ebner PE 34
FB:Dual Fever
IG:Dual Fever