cooledit pisze: Nie wiem czy byłbyś zadowolony jakby ktoś w twoim sprzęcie mieszał gałkami i próbował Cię edukować, bo w jego pojęciu tego wymagasz. Nie wypada pchać się w butach na perskie dywany. Pewne granice mimo wszystko istnieją.
Wiadomo nikomu na siłę gałkami nie kręcę, (choć co jak to, ale np kuzyna próbuję nawrócić
)
Ale widzisz, tu poruszyłeś kwestię która o ile w domu ma rację bytu o tyle w profesjonalnym audio już nie.
Przypadek 1: Niedawno zakupiłem mocno podstawowy set do ogrywania niewielkich imprez okolicznościowych, klasyczny set, napędzane dwoma wzmacniaczami, do tego procesor dsp i pełny processing. Jako że profesjonalne pomiary aktualnie wykraczają poza moją wiedzę, to o pomierzenie systemu i napisanie presetu poproszę znajomego który ma większą wiedzę w tym temacie
Przypadek 2: Jak myślisz dlaczego najwięksi producenci nie udostępniają swoich presetów do publicznego wglądu, nie ma w nich miejsca na modyfikacje, luzowanie limiterów, zmienianie punktów podziału itd?
Przypadek 3: Jak sądzisz dlaczego tak dużo osób nienawidzi większości djów? Owe upodobania i preferencje zazwyczaj oznaczają gigantyczne przestery w torze audio, i notorycznie popalone drivery/wyplute zawieszenia w klubowych nagłośnieniach.
Zresztą nie trzeba mówić o estradzie, nawet na domowym sprzęcie nieraz ewidentnie słychać, że jest na skraju wytrzymałości, jak dasz głośniej volume bo jakiś mądry stwierdził że jak da wszystko na full to będzie fajnie. Uważasz że wtedy też nie powinno się nikogo uświadamiać?
No i w sumie jakby się zastanowić to także w tym leży przyczyna tego tematu i chęci edukacji. Większość z was jedynie posiada swój sprzęt i wam to rybka kto jak słucha. Tymczasem ja oprócz zabawek w domu, w audio także pracuję, bardzo często na pożyczonym, ale działa to także w drugą stronę i nieraz to ty swój sprzęt pożyczasz. Więc was chyba nie dziwi, że raczej staram się ustrzec przed sytuacją w której jakiś amator "basssu" zakatuje mi sprzęt przez noc.