Gramofon Dual CS750-1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tollo
Posty: 1213
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:36
Lokalizacja: Zgierz

Gramofon Dual CS750-1

#1

Post autor: tollo »

Miał zostać ze mną jako, że zawsze chciałem mieć czarną wersje z tej serii, plany się jednak zmieniły przez co wypuszczam w świat.

Przedmiotem sprzedaży jest gramofon Dual, model CS750-1. Jest to gramofon z paskowy, obroty stabilizowane kwarcowo, funkcja automatycznego podniesienia ramienia i zatrzymania napędu na koniec odtwarzania.

Gramofon wizualnie w stanie idealnym, 9.5/10 ponieważ jak ktoś będzie chciał to zawsze coś znajdzie. Niemniej nie ma żadnych zarysowań, uszczerbień okleiny, nóżki są kompletne, niepołamane (co jest częste w tym modelu). Talerz został wypolerowany. Jedynie czego nie zrobiłem to nie polerowałem pokrywy, prezentuje się ona jednak bardzo dobrze, niewielkie drobne zarysowania.

Technicznie gramofonu nie chciałbym określać stricte w kategorii 0-10 a dlaczego to już pisze. Ramię jest w idealnym stanie, żadnych luzów, antiskating działa prawidłowo, ramię zatrzymuje się na koniec odtwarzania płyty i podnosi do góry wyłączając przy tym napęd. Został wymieniony olej w windzie ramienia. Jeżeli chodzi o sam napęd - pięknie przełącza napęd pod względem wszystkich 3 obrotów - 33 1/3, 45 i 78rpm, obroty trzyma również idealnie. Selektor obrotów został wylutowany, rozłożony, wyczyszczony, złożony, wlutowany ponownie. Założony jest nowy pasek od Thakkera. Nie ma problemu z podnoszeniem do góry ramienia - jak to często występuje w przypadku gdy dochodzi do wahania obrotów. Mikroprocesor jest sprawny, fotodioda również. Zostały wymienione kondensatory elektrolityczne na płytce silnika, dwa tranzystory BD135-10 (sparowane) oraz rezystor ograniczający prąd do silnika z 7,2Ohm na 12Ohm. Po co zostało to zrobione? Otóż silnik delikatnie brumi. Jest to niestety typowe dla tej serii gramofonów. Modyfikacja ta wraz z dołożoną przeze mnie mikroguma w zawieszeniu silnika ograniczyła to zjawisko. Oczywiście gumowe zawieszenie silnika zostało zregenerowane. Brumienie silnika wyraźnie się zredukowało, jest już na o wiele niższym poziomie. Przy słuchaniu na 33 1/3 obrotów jest dobrze, akceptowalnie, przy 45RPM słychać stojąc w miarę blisko gramofonu. Przy 78 RPM może być to dokuczliwe. Uprzedzę jednak ewentualne pytania - czy słychać to pod igłą? Nie, silnik jest zupełnie odseparowany od napędu, został on fabrycznie podwieszony pod górną obudową, zaś sam talerz i ramię są zainstalowane na dolnej płycie, jedynie co łączy obydwie obudowy to 4 sprężyny i pasek napędowy. Z tego też względu ciężko mi jest dać temu gramofonowi technicznie 10/10 na co by zasługiwał gdyby nie ta przypadłość.

Do gramofonu dołączam oryginalnie zainstalowaną wkładkę Ortofon OM pod marką Duala.

Biorąc pod uwagę całość zarówno prac jak i te jedną niedogodność brumienia silnika cenę mam nadzieję, że ustaliłem na bardzo atrakcyjnym poziomie - 1000zł. Gdyby nie ta drobna usterka cena byłaby 2x.

Gramofonu nie chce wysyłać, a po jego odbiór chciałbym zaprosić przyszłego nabywcę do siebie, do Zgierza, tuż obok Łodzi. Będzie można sobie przetestować gramofon i posłuchać na żywo.
Załączniki
Sam gramofon :)
Sam gramofon :)
Awatar użytkownika
tollo
Posty: 1213
Rejestracja: 29 wrz 2013, 23:36
Lokalizacja: Zgierz

Re: Gramofon Dual CS750-1

#2

Post autor: tollo »

Temat ciągle aktualny. :)
ODPOWIEDZ