Wkładka do Akai AP-001

Tematy związane z zakupem wkładek i igieł
ODPOWIEDZ
jwinyl
Posty: 5
Rejestracja: 09 sty 2015, 10:24

Wkładka do Akai AP-001

#1

Post autor: jwinyl »

Cześć,

mam gramofon Akai AP-001, taki jak tutaj: https://www.vinylengine.com/library/akai/ap-001.shtml

Nie znam się na tym (jeszcze...) i stąd pytanie: czy ja do niego mogę dać tylko T4P czy np. jakiś Ortofon 2M Blue też mogę zamontować?

Jeśli tylko T4P, to jaka była by najlepsza wkładka możliwa do zamontowania w tym gramofonie? Z oryginalną igłą, czy jakąś lepszą?

Zastanawiam się ile z tego gramofonu mogę wycisnąć i jakim kosztem. Gdzie jest granica, że potem to już tylko zmiana gramofonu, bo nic więcej się nie da zrobić.
Awatar użytkownika
rafikdm
Posty: 1159
Rejestracja: 14 lip 2013, 09:01
Gramofon: Sony ps x65c
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Akai AP-001

#2

Post autor: rafikdm »

Możesz dać ortofona
Sony PS-X65
AT- OC9MLII
MaCaBRiaa
Proton AA1150
Yamaha CX2
Dac (mod by Martynka)
Cyrus CDT
Toshiba SS-810

Proton D1200
Onkyo TX-4500
Arcam Alpha 5 Plus (mod by Martynka)
B&W Matrix 2 s2
jwinyl
Posty: 5
Rejestracja: 09 sty 2015, 10:24

Re: Akai AP-001

#3

Post autor: jwinyl »

Super :) Bałem się, że pasować mechanicznie to będzie, ale nie da się ustawić odpowiednich parametrów później.

To teraz jeszcze jedno pytanie, dla laika takiego jak ja, lepiej kupić wersję PnP http://winyle.pl/ortofon/5882-wkladka-m ... e-pnp.html czy samą wkładkę? Tj. ja wiem jak wymienić samą wkładkę - chodzi mi o późniejszą kalibrację, ustawianie itp. Być może przejście z AT na Ortofon jest łatwiejsze kupując wersję PnP, bo większa szansa, że z fabrycznym uchwytem wszystko ustawi się tak jak to powinno być.
Awatar użytkownika
Kichal
Posty: 439
Rejestracja: 28 sie 2016, 21:56
Gramofon: Technics SL-5300
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Akai AP-001

#4

Post autor: Kichal »