Dobra zacznijmy od początku ,potrzebujesz solidny ,bezawaryjny gramofon ,łatwy w obsłudze ?
Ja Tobie proponuje kupić Technicsa z napędem DD z mocowaniem t4p ,będziesz słuchał muzyki i nie martwił się o nic .Jak będziesz chciał kiedyś odsprzedac to raczej nie stracisz.
Przykładowe modele :
sl-dd22 ,sl-dd33 ,sl-qd 22, sl-qd33,sl-q200,,sl-q300 ,sl-qx300
Lenco B-55 L-75,L-78 Dual 1218 ,1219 ,1249 ,621 Thorens TD 146 II , TD-166 I Telefunken S-500 , S-600 Yamaha ca-810,B&O CD-3300,JBL -L-80 t Gi,Braun L-810,Dual CL-720
Obywatel-dla czego chcesz radzixa pozbawiać radości poznawania budowy gramofonu, pasji poszukiwania serwisówek, jarania sie pięcioma różnymi środkami smarnymi, zgłębiania tajników mikromechaniki, elektroniki, materiałoznawstwa i fizyki? Co to za radość położyć gramofon (do tego z instrukcją po polsku) na szafkę podłączyć i słuchać
Dorzucę swoje trzy grosze.
Miałem używany gramofon, który "odleżał" swoje w piwnicy, potem był używany delikatnie mówiąc troszkę niezgodnie ze sztuką, a potem znów parę lat leżał.
Reanimując go, poznałem wszystko to, o czym pisze Darek - smary, oleje, sprężynki, dźwigienki, obciążniki, kabelki, zimne luty i ceny serwisowania u lokalnych fachmanów, wcale nie tak fachowego.
Wszystko fajnie, coś tam grało, ale po jakimś czasie kupiłem gramofon od Darka.
I wtedy zacząłem słuchać moich płyt, a nie użerać się ze sprzętem. I gdyby nie moje ciągłe dążenie do czegoś nowego, to nic by mi w tym nie przeszkadzało. Powiem tylko, że zdążyłem już w międzyczasie zmienić wszystkie komponenty zestawu audio (niektóre więcej niż raz) a gramofon jest ten sam i jestem nim wciąż zachwycony (nie mówiąc o osobach, które go widzą i słyszą po raz pierwszy).
Jestem świadomy różnicy w cenach między gramofonami z cyklu "sprawny, stan jak na zdjęciach", a sprzętem od Darka.
I z całą świadomością zapłaciłbym tę różnicę raz jeszcze wiedząc jakiej klasy urządzenia, wiedzę i wsparcie oferuje.
Jeśli ktoś chce po prostu miło spędzić czas przy pięknym brzmieniu czarnych płyt, to czemu nie ma kupić prostego modelu?
A jeśli tak, to chyba najlepiej ze sprawdzonego źródła.
A personalne najazdy na publicznym forum (już nie wnikam czym motywowane) są po prostu słabe i żenujące.
Pragnąłbym jedną rzecz zauważyć: esdarek coś oferuje i ktoś go poleca, ale nie zauważyłem by on sam pisał "bierzcie tylko ode mnie, bo inni są be". Może kiedyś tak było, teraz tego po prostu nie widzę
Też uważam że 7 stówek za "wskrzeszonego" 415 z wystawki to niemało, ale jakoś trzeba się cenić (a z tego co wiem, gramofony esdarka są powszechnie na forum chwalone) i prowadzenie działalności z tym związanej też swoje kosztuje.
Także nie róbmy sobie może nawzajem podjazdów na tym punkcie. Kieruję te słowa tak samo do Darka jak i do pozostałych.
Wracając do prawdziwego tematu dyskusji...
radzix:
Ten Dual 435 jak najbardziej OK, ale Pro-Ject możesz odpuścić.
Tylko,proszę Cię nie pisz ,że reszta gramofonów na allegro jest ze śmietnika i w ogóle szrot , bo tak nie jest .
Obrażasz tym wszystkich pozostałych sprzedających , no chyba że przejechałeś się po Polsce i wszystkie gramofony sprawdziłes.
A pisać czy coś jest drogo , coś jest tanio może każdy , bo wystawiając na allegro twoja oferta staje się publiczna .
To tyle w tym temacie .
Lenco B-55 L-75,L-78 Dual 1218 ,1219 ,1249 ,621 Thorens TD 146 II , TD-166 I Telefunken S-500 , S-600 Yamaha ca-810,B&O CD-3300,JBL -L-80 t Gi,Braun L-810,Dual CL-720