Gramofon Technics - pilnie poszukiwany! (wybrany SL-Q3)

Tematy związane z zakupami gramofonowymi
lalaith
Posty: 15
Rejestracja: 09 lis 2010, 22:20

Gramofon Technics - pilnie poszukiwany! (wybrany SL-Q3)

#1

Post autor: lalaith »

Witam,
Planuję zakupić mężowi w prezencie gramofon. W domu jest uwielbiana przez niego wieża Tehnics, więc chcę, aby gramofon był również Technics. W temacie jestem całkiem zielona, ale od kilku dni intensywnie wertuję różne fora i co nieco już mi się rozjaśniło.

Być może w niektórych z poniższych punktów się mylę (np. może lepiej jednak pasek niż DD?), jeśli tak, to proszę o korektę:
1. Nie będę kupować żadnych głośników, bo jest wieża z głośnikami i ma ona wyjście phono, więc z tego co wiem, nic więcej mi nie trzeba
2. półautomat, ew. automat
3. napęd DD
4. ramię w kształcie litery S (podobno łatwiej w takim wkładkę czy igłę wymienić, a poza tym znacznie bardziej mi się podoba ;)
5. kwarcowa stabilizacja (choć nie wiem, czy ma to duże znaczenie?)
6. antyscating (jeszcze dokładnie nie wiem, co to jest, ale podobno warto, żeby było... ;)
7. kolor gramofonu koniecznie czarny, nie srebrny;
8. ulubiona muzyka – rock (lata 70 do dziś), czasem może coś spokojnego lub przeciwnie, coś cięższego, ale żadne disco, żadne techno;
9. płyty zarówno stare, kupione na targowiskach, jak i nowe (kilka nowych już czeka: Pearl Jam, Nirvana)
10. budżet - nie jest ściśle określony. Chciałabym wydać około 500-600 zł, ale zależy mi na gramofonie dobrej jakości, więc gdyby trzeba było trochę dołożyć, to jestem w stanie tak do 1000 wydać.


Obserwuję sobie na razie takie modele:
SL-3210 (500 zł)
SL-Q3 (600 zł)
SL-23 (90 zł) – czy to faktycznie jest tak mało warte?
SL-QD33 (licytacja od 270 zł) – wiem, że ma proste ramię, ale może warto?
SL-B3 (400 zł)
SL-2000 (800 zł) – czy to rzeczywiście jest tyle warte?
SL-1900 (950 zł) – czy to rzeczywiście jest tyle warte?

Warto coś z tego wybrać?