Jestes tego pewien? Z tego co kiedys mialem to tylko szkoda mi kolumn bo byly naprawde dobre (nazywaly sie Diament czy cos w tym rodzaju) bylo to daaaawno temu, produkowali je na export. Nie powiem ten sprzet jest dobry, ale to wszystko zalezy od gustu, zreszta pomieszczenie ma bardzo duzy wplyw. Posluchaj kiedys jak gra Yamaha RX-V661 no i troche potrafi (nie za duzo ale to juz cos) Jak kiedys bedziesz mial okazje kupic to polecam. Obecnie jak sie trafi to nie jest zbyt drogie. Gram na tym od 4 czy 5 latwojciech06 pisze:obecny sprzęt wymięka przy tym z lat 70/80 ubiegłego wieku.
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41638
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Od siebie dodam, że ta wkładka to taka przemianowana na potrzeby Duala (ah ten marketing) Shure M75. Sferyczny szlif.wojciech06 pisze:(wkładka SHURE DM 95 Type G, nowa dedykowana igła)
Pasują igły od M75
Mylące jest to oznaczenie 95, gdyż wielu ludzi do tej pory myśli, że ta wkładka to jednak Shure M95, a nie M75
Takiego markowego? Chyba nie. Sansui, Pioneer, gramofony od Technicsa, Duala, Saby, szpulak Akai... Nie, chyba nie mam tego typu przejawóweenneell pisze:PS
Mr. Wojtek!
Masz Pan Swojego : (p.....ca )
Kiedyś miałem szajbę na punkcie Technicsa, bo po prostu myślałem, że jest to najlepsza marka. Mój pierwszy zestaw audio z prawdziwego zdarzenia składał się głównie z starszych i nowszych Technicsów. Później mi to przeszło (ale sprzęt ten nadal posiadam ). Ot takie "błędy młodości"
A jakie zrobiłeś porównanie?wojciech06 pisze: Teraz po podłączeniu tego wzmacniacza do gramofonu DUAL 721, okazało się że dźwięk wydobywający się z płyt winylowych ma inną barwę, wysokość i głośność - oczywiście na korzyść. Normalnie ONKYO TX-SR507 dał plamę i został daleko w tyle za DUAL-em CV-1250, mimo że kupiłem go prosto z salonu ONKYO.
Dual 721 podpięty bezpośrednio pod Dual CV-1250 kontra Dual 721 podpięty pod Vivanco, a potem pod Onkyo TX-SR507?
Czy może też spróbowałeś tymczasowo zastąpić amplituner Onkyo wzmacniaczem Duala w zestawie II, podpinając do niego pozostałe urządzenia?
Osobiście nie zdziwiłbym się jakby się okazało, że wzmacniacz Duala ma po prostu lepszy wbudowany przedwzmacniacz gramofonowy niż ten w pudełku Vivanco.
Coś mi się kojarzy, że było kilka wzmacniaczy marki Dual, które zaprojektował dla nich japoński Rotel... Nie pamiętam jakie to były, ale Dual CV-1250 chyba akurat do nich się nie zalicza.
Tak czy siak, witamy w kręgu "oświeconych" możliwościami sprzętu vintage
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
- wojciech06
- Posty: 339
- Rejestracja: 21 wrz 2011, 19:32
- Gramofon: Dual model CS 721
- Lokalizacja: Warszawa
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Zrobiłem takie 3 porównania (zestawienia sprzętu):Wojtek pisze:A jakie zrobiłeś porównanie?
Dual 721 podpięty bezpośrednio pod Dual CV-1250 kontra Dual 721 podpięty pod Vivanco, a potem pod Onkyo TX-SR507?
Czy może też spróbowałeś tymczasowo zastąpić amplituner Onkyo wzmacniaczem Duala w zestawie II, podpinając do niego pozostałe urządzenia?
Osobiście nie zdziwiłbym się jakby się okazało, że wzmacniacz Duala ma po prostu lepszy wbudowany przedwzmacniacz gramofonowy niż ten w pudełku Vivanco.
1) gramofon DUAL 721 podpięty bezpośrednio do wejścia PHONO wzmacniacza DUAL-a CV-1250,
2) gramofon DUAL 721 podpięty pod przedwzmacniacz VIVANCO, a potem do wejścia TAPE 1 (cinch) wzmacniacza DUAL-a CV-1250,
3) gramofon DUAL 721 podpięty pod przedwzmacniacz VIVANCO, a potem do wejścia CD amplitunera ONKYO TX-SR507.
I okazało się, że najlepszy dźwięk płynie z płyt winylowych z pierwszego zestawienia sprzętu (gramofon DUAL 721 podpięty bezpośrednio do wejścia PHONO wzmacniacza DUAL-a CV-1250) - słychać to aż nadto, mimo że "słoń ponoć mi nadepnął na ucho"
Natomiast przy 2 i 3 nie ma takiego efektu dźwiękowego i takiej różnicy.
Twoje przypuszczenie: "...wzmacniacz Duala ma po prostu lepszy wbudowany przedwzmacniacz gramofonowy niż ten w pudełku Vivanco" wg. mnie sprawdza się - w DUAL-u lepszy jest wbudowany przedwzmacniacz. Ciekawe jaki tam jest wbudowany przedwzmacniacz Muszę się dowiedzieć
CIEKAWOSTKA : wzmacniacza DUAL CV-1250 posiada przełącznik przy wejściu PHONO wykorzystywany przy rodzaju wkładki zainstalowanej w gramofonie: MM lub MC - wygrzebałem tę informację w internecie, bo lubię (muszę) wiedzieć do czego jest dany "guzik".
Niestety nie próbowałem zastąpić amplituner Onkyo wzmacniaczem Duala w zestawie II, podpinając do niego pozostałe urządzenia. Postaram się zrobić taką próbę.
Obawiam się, że to staje się moim uzależnieniem - niedługo cały pokój będzie w tym sprzęcie i nośnikach do niego, a ja z żoną przeniesiemy się na balkonWojtek pisze:Tak czy siak, witamy w kręgu "oświeconych" możliwościami sprzętu vintage
Z tego co mam osobiście - amplituner ONKYO TX-SR507 i wzmacniacz DUAL-a CV-1250 - i słuchałem w zestawieniu z gramofonem, to jestem pewien. Wszystko przemawia na korzyść DUAL-a 721.Darek pisze:Jestes tego pewien?
Niestety ONKYO TX-SR507 i Yamaha RX-V661, to sprzęty przewidziane do kina domowego - amplitunery AV z różnymi bajerami, jak np. HDMI, czyli przewidziane bardziej do wizji + fonii, niż tylko i przede wszystkim samej fonii. Nie ma tu wysublimowanego dźwięku, jaki posiada wzmacniacz typowo skonstruowany do fonii. Ja nie byłem skażony posiadaniem "kiepskiego sprzętu", bo na taki nie było mnie stać - jak kupować, to coś dobrego (ale stać mnie dopiero po dłuuugim okresie życia). Teraz dopiero mając te dwa wzmacniacze "przejrzałem na uszy".
Jeden super do kina domowego.
Drugi do słuchania muzy np. z gramofonu.
W Polsce obowiązującym językiem jest język polski. Starajmy się pisać poprawnie ortograficznie. W miarę możliwości dbajmy o obecność polskich znaków diakrytycznych (tzw. ogonków, jak "ę", "ą" itd.).
- JacK
- Posty: 2472
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:30
- Gramofon: Kuzma Stabi S
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Re: Kolekcje sprzętowe forumowiczów
To ja proponuję drogi Wojciechu tak:wojciech06 pisze: Normalnie ONKYO TX-SR507 dał plamę i został daleko w tyle za DUAL-em CV-1250, mimo że kupiłem go prosto z salonu ONKYO.
Do wspomnianego wyżej onkyo podepnij za pomocą interfejsu HDMI dowolny nowy odtwarzacz wielokanałowego sacd. Całość zepnij kolumnami 5.1 i koniecznie ustaw wg. poniższego schematu.
Następnie zapodaj do odtwarzacza najpopularniejszą płytę formatu sacd zrealizowaną wielokanałowo czyli PINK FLOYD - Dark Side Of The Moon, usiądź wygodnie pośrodku, naciśnij guziczek pilota... i gwarantuje ze zaraz potem znajdziesz się w innym lepszym świecie którego istnienia nawet przypuszczam nie podejrzewasz, a gdzie wspaniały Dual 1250 czy inny sprzęt z epoki stereofonicznego hifaju wstępu już nie ma
Ostatnio zmieniony 19 lis 2011, 01:37 przez JacK, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuzma Stabi S, Rega RB300, Dynavector DV - 10X5, Sonneteer's Sedley (first edition), AVM Competition, B&W CDM1NT
-
- Posty: 4157
- Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
- Lokalizacja: K-ków
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
z oryginalną czy zamienną igłą= gra świetnieWojtek pisze:Shure M75
jest to chyba najtańszy sposób na najlepszy efekt
sorki za OT
kiedy pierwszy szczur M75 dotknął winyla
- wojciech06
- Posty: 339
- Rejestracja: 21 wrz 2011, 19:32
- Gramofon: Dual model CS 721
- Lokalizacja: Warszawa
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Tylko jest jeden problem w tym Twoim wątku - ja pisałem swoją opinię, dotyczącą poziomu odsłuchu muzyki z płyt gramofonowych na urządzeniu zwanym gramofonem. PROSZĘ Cię nie wycinaj fragmentu z całości mojego kontekstu wypowiedzi.JacK pisze:Do wspomnianego wyżej onkyo podepnij za pomocą interfejsu HDMI dowolny nowy odtwarzacz wielokanałowego sacd. Całość zepnij kolumnami 5.1 i koniecznie ustaw wg. poniższego schematu.
planmch.gif (5.55 KiB) Przeglądany 2 razy
Następnie zapodaj do odtwarzacza najpopularniejszą płytę formatu sacd zrealizowaną wielokanałowo czyli PINK FLOYD - Dark Side Of The Moon, usiądź wygodnie pośrodku, naciśnij guziczek pilota... i gwarantuje ze zaraz potem znajdziesz się w innym lepszym świecie którego istnienia nawet przypuszczam nie podejrzewasz, a gdzie wspaniały Dual 1250 czy inny sprzęt z epoki stereofonicznego hifaju wstępu już nie ma
Akuratnie posiadam kolumny w systemie 5.1 (mam nawet ten schemat i ustrojstwo do ustawiania/regulacji dźwięku w pomieszczeniu) i mógłbym podłączyć odtwarzacz SACD (posiadam odtwarzacz, na którym mogę słuchać płyt w konkurencyjnym formacie DVD-Audio), na którym mógłbym słuchać płyt Super Audio CD, ale ja chcę słuchać płyt winylowych a nie płyt SACD (czy DVD-Audio).
W Polsce obowiązującym językiem jest język polski. Starajmy się pisać poprawnie ortograficznie. W miarę możliwości dbajmy o obecność polskich znaków diakrytycznych (tzw. ogonków, jak "ę", "ą" itd.).
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41638
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Dokładnie. Stereo (radio, winyle, taśmy, CD, itd.) to stereo, a 5.1 (DVD-A, SACD, itd.) to 5.1 Tak jak to ujął wojciech06:
Aczkolwiek muszę przyznać, że dodawanie opcji obsługi wkładek MC do wzmacniaczy zintegrowanych stało się dość popularnym zabiegiem u większości liczących się producentów, nawet wśród sprzętu klasy średniej, od około 1980 roku.
Po kilkominustaowym śledztwie internetowym udało mi się ustalić, że serię M75 Shure wprowadził na rynek najprawdopodobniej w 1966 (sic!).
Tak, to jest tak stary design
wojciech06 pisze:Teraz dopiero mając te dwa wzmacniacze "przejrzałem na uszy".
Jeden super do kina domowego.
Drugi do słuchania muzy np. z gramofonu.
Można co najwyżej popatrzeć na schemat, o ile jest on gdzieś dostępnywojciech06 pisze:Ciekawe jaki tam jest wbudowany przedwzmacniacz Muszę się dowiedzieć
Ciekawe. Tym bardziej świadczy to o stopniu zaawansowania sekcji phono w tym wzmacniaczu.wojciech06 pisze:CIEKAWOSTKA : wzmacniacza DUAL CV-1250 posiada przełącznik przy wejściu PHONO wykorzystywany przy rodzaju wkładki zainstalowanej w gramofonie: MM lub MC - wygrzebałem tę informację w internecie, bo lubię (muszę) wiedzieć do czego jest dany "guzik".
Aczkolwiek muszę przyznać, że dodawanie opcji obsługi wkładek MC do wzmacniaczy zintegrowanych stało się dość popularnym zabiegiem u większości liczących się producentów, nawet wśród sprzętu klasy średniej, od około 1980 roku.
To będzie moim zdaniem ciekawsze porównanie, bo tak jak pisałem wcześniej, kwestia różnicy jakości preampów phono mnie nie dziwi wcale.wojciech06 pisze:Niestety nie próbowałem zastąpić amplituner Onkyo wzmacniaczem Duala w zestawie II, podpinając do niego pozostałe urządzenia. Postaram się zrobić taką próbę.
Dobre pytanie. Sam nigdy wcześniej jakoś o tym nie pomyślałem.eenneell pisze:kiedy pierwszy szczur M75 dotknął winyla
Po kilkominustaowym śledztwie internetowym udało mi się ustalić, że serię M75 Shure wprowadził na rynek najprawdopodobniej w 1966 (sic!).
Tak, to jest tak stary design
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
- wojciech06
- Posty: 339
- Rejestracja: 21 wrz 2011, 19:32
- Gramofon: Dual model CS 721
- Lokalizacja: Warszawa
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Nie byłbym sobą, gdybym to nie ustalił (przedwzmacniacza) - cyt. z instrukcji serwisowej "Das Phonosignal gelangt auf den Vorverstärker IC 1500." Na schemacie znajduje się oznaczenie: IC 1500, RC 4559, BN. Mam już instrukcję obsługi i instrukcję serwisową, ale muszę uczyć się języków.Wojtek pisze:Można co najwyżej popatrzeć na schemat, o ile jest on gdzieś dostępny
Mam pytanie: jakie dokładnie oznaczenie powinna mieć ta wkładka SHURE M75 (SHURE DM 95 G) - bo mam dostęp do bazy wkładek SHURE, a tam jest kilka odmian z tym oznaczeniem - czy to może SHURE M75 G Type 2 i igła N75G Type 2, albo SHURE M75 G i igła N75-6, N75-3, N75E, N75G albo SHURE M75...... Chcę wiedzieć tak z ciekawości, a przy okazji mieć kartę specyfikacji wkładki.
Na stronie WAMAT Audio mają igłę gramofonową N 75 D do wkładki Shure M 75 D - ponoć pasuje do SHURE DM 95 Type G.
W Polsce obowiązującym językiem jest język polski. Starajmy się pisać poprawnie ortograficznie. W miarę możliwości dbajmy o obecność polskich znaków diakrytycznych (tzw. ogonków, jak "ę", "ą" itd.).
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41638
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
IC, R, C, itd. wraz z numerkami to jedynie oznaczenia kolejnych części na schemacie. Nie są to jednak jakieś oznaczenia uniwersalne, ale "wewnętrzne", dotyczące danej konstrukcji. Np. rezystor nr 1508 = R 1508 (+ podana oporność), i tak dalej.wojciech06 pisze: IC 1500, RC 4559, BN
IC to skrót od Integrated Circuit, czyli po naszemu układ scalony.
Nie bardzo rozumiem po co ta szczegółowa analiza układu przedwzmacniacza gramofonowego
Dla lepszej organizacji przeniosłem to tutaj.wojciech06 pisze:Mam pytanie
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
- wojciech06
- Posty: 339
- Rejestracja: 21 wrz 2011, 19:32
- Gramofon: Dual model CS 721
- Lokalizacja: Warszawa
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Z chęci posiadania samej wiedzy. Ostatnio przeżyłem coś w rodzaju traumy - "wróciłem z tamtego świata" - i od tamtej pory muszę rozwiązywać dany problem, który mnie nurtuje. Dzięki za wyjaśnienia, czyli ten przedwzmacniacz to konstrukcja typowo DUAL-owa.Wojtek pisze:Nie bardzo rozumiem po co ta szczegółowa analiza układu przedwzmacniacza gramofonowego
W Polsce obowiązującym językiem jest język polski. Starajmy się pisać poprawnie ortograficznie. W miarę możliwości dbajmy o obecność polskich znaków diakrytycznych (tzw. ogonków, jak "ę", "ą" itd.).
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41638
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Tak. Ogółem klocki firmowe zazwyczaj bazowały na własnych konstrukcjach i projektach od zera.wojciech06 pisze:czyli ten przedwzmacniacz to konstrukcja typowo DUAL-owa
Takie bezpośrednie zapożyczanie konstrukcyjne, jeśli w ogóle zachodziło, to zazwyczaj jedynie w obrębie jednej serii i marki/producenta sprzętów.
Dla konkretnego przykładu mogę powiedzieć, że sekcja tunera radiowego w amplitunerach Sansui 8080DB i 9090DB pochodziła z tunera Sansui TU-717 (ale nie jest to idealna kopia).
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
- JacK
- Posty: 2472
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 11:30
- Gramofon: Kuzma Stabi S
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Re: Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Owszem pisałeś o odsłuchu płyt gramofonowych ale do konkurencji wstawiłeś urządzenie wielokanałowe oraz dwukanałowe. To podobnie jakbyśmy słuchali płyt gramofonowych tylko jednym kanałem, raczej wtedy nie byłoby zachwytu.wojciech06 pisze: Tylko jest jeden problem w tym Twoim wątku - ja pisałem swoją opinię, dotyczącą poziomu odsłuchu muzyki z płyt gramofonowych na urządzeniu zwanym gramofonem. PROSZĘ Cię nie wycinaj fragmentu z całości mojego kontekstu wypowiedzi.
Akuratnie posiadam kolumny w systemie 5.1 (mam nawet ten schemat i ustrojstwo do ustawiania/regulacji dźwięku w pomieszczeniu) i mógłbym podłączyć odtwarzacz SACD (posiadam odtwarzacz, na którym mogę słuchać płyt w konkurencyjnym formacie DVD-Audio), na którym mógłbym słuchać płyt Super Audio CD, ale ja chcę słuchać płyt winylowych a nie płyt SACD (czy DVD-Audio).
Specjalizacja urządzeń wielokanałowych jest oczywista i nie można wstawiać ich do zdrowej konkurencji ze specjalistami stereo.
Kiedyś chciałem pogodzić moje upodobania kinowe i muzyczne wielokanałowe w jednym systemie i jak się okazało też się nie da tego dobrze zrobić. A mogłoby się wydawać że jedno i drugie gra podobnie bo 5.1 Co dopiero pogodzenie w jednym systemie tak odległych światów jak 2.0 i 5.1
Kuzma Stabi S, Rega RB300, Dynavector DV - 10X5, Sonneteer's Sedley (first edition), AVM Competition, B&W CDM1NT
- wojciech06
- Posty: 339
- Rejestracja: 21 wrz 2011, 19:32
- Gramofon: Dual model CS 721
- Lokalizacja: Warszawa
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Napisałem o porównaniu odczuć dźwiękowych, nie w kontekście konkurencji (testu), lecz normalnej różnicy w odsłuchu płyt winylowych na gramofonie podłączonym do wzmacniacza - starego (z wbudowanym przedwzmacniaczem) i nowego modelu (z zewnętrznym przedwzmacniaczem). Tak wyszło, bo takie sprzęty są moją własnością. Jestem amatorem (laikiem) dźwiękowym, nie audiofilem. Tak więc, to co napisałem, to moja reakcja na odczucia dźwiękowe - chciałem się podzielić. Nie było moim zamiarem porównywanie samych wzmacniaczy (robienia konkurencji), chodziło tylko o wrażenia odsłuchowe dźwięków płynących z płyt winylowych. Gdybym nie miał wzmacniacza DUAL CV-1250, to nawet bym nie wiedział, że dźwięk przy wykorzystaniu tego urządzenia jest inny niż przy użyciu ONKYO TX-SR507. Sprawił to przypadek, nie miałem gdzie postawić gramofonu przy posiadanym sprzęcie muzycznym - miałem do wyboru kupno nowego, większego stolika lub ustawienie DUAL-a w innym miejscu, ale wtedy w połączeniu z innym wzmacniaczem, lub kupno (zrobienie) bardzo długich przewodów do podłączenia gramofonu z amplitunerem ONKYO poprzez przedwzmacniacz. Wygrała opcja z dodatkowym wzmacniaczem.JacK pisze:Owszem pisałeś o odsłuchu płyt gramofonowych ale do konkurencji wstawiłeś urządzenie wielokanałowe oraz dwukanałowe. To podobnie jakbyśmy słuchali płyt gramofonowych tylko jednym kanałem, raczej wtedy nie byłoby zachwytu.
Specjalizacja urządzeń wielokanałowych jest oczywista i nie można wstawiać ich do zdrowej konkurencji ze specjalistami stereo.
W Polsce obowiązującym językiem jest język polski. Starajmy się pisać poprawnie ortograficznie. W miarę możliwości dbajmy o obecność polskich znaków diakrytycznych (tzw. ogonków, jak "ę", "ą" itd.).
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
To nie jest sprzet tylko do kina domowego. Posiada on specjalne ustawienia ktore pozwalaja sluchac muzyki 2.0 jak i 7.1 z uwzglednieniem dzwieku z sal kolcertowych (sluchajac koncertu na winylu masz uczucie jagbys tam byl, dzwiek jest taki jak na koncercie) n/p w The Wall live in Berlin gdy jest momet gdy helikopter przelatuje nad publicznoscia to samo slysze z winyla przy odpowiednim ustawieniu. Mam ten koncert na DVD i winylu wiec moglem porownac. Zgadzam sie s Toba ze sprzet ktory posiadasz daje ladny dzwiek lecz nie moge sie zgodzic z twoim stwierdzeniem ze nowy sprzet jest gorszy. Pod koniec lat '70 gralem jakis czas na gr. Daniel, wz. Telefunken (wczesniej Radmor), kol. Diamand (podobne byly Altusy) jak na te lata byl to sprzet wysokiej klasywojciech06 pisze:Yamaha RX-V661
- wojciech06
- Posty: 339
- Rejestracja: 21 wrz 2011, 19:32
- Gramofon: Dual model CS 721
- Lokalizacja: Warszawa
Kolekcje sprzętowe forumowiczów
Zaznaczam, że ja nie rozpatrywałem tej sprawy pod kątem: stary lepszy, nowy gorszy. Nie było moim zamiarem porównywanie (test) sprzętu typu wzmacniacz/amplituner, tylko podzielenie się wrażeniami z odsłuchu płyt winylowych z posiadanego gramofonu DUAL 721 w połączeniu ze wzmacniaczem/amplitunerem z wbudowanym/zewnętrznym przedwzmacniaczem. Stwierdzam (ja) fakt, że lepszy dla mnie dźwięk jest słyszalny z połączenia gramofonu DUAL 721 ze wzmacniaczem DUAL CV-1250, niż z amplitunerem ONKYO TX-SR507. Posiadam tylko taki sprzęt, więc ta moja opinia słuchowa jest tylko moim wrażeniem.Darek pisze:nie moge sie zgodzic z twoim stwierdzeniem ze nowy sprzet jest gorszy
Szkoda polemizować na ten temat w wątku: "Kolekcje sprzętowe forumowiczów", gdzie chwali się swoim posiadanym sprzętem muzycznym.
Jeżeli masz inne zdanie, to PRZEPRASZAM - możesz mieć inne zdanie na temat mojego sprzętu, tak jak ja mam swoje zdanie na temat mojego sprzętu.
W Polsce obowiązującym językiem jest język polski. Starajmy się pisać poprawnie ortograficznie. W miarę możliwości dbajmy o obecność polskich znaków diakrytycznych (tzw. ogonków, jak "ę", "ą" itd.).