Gramofon i głośniki kilka pytań

Wszystko razem
ODPOWIEDZ
flabero
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2012, 09:50

Gramofon i głośniki kilka pytań

#1

Post autor: flabero »

Witam,

Mam zamiar zaopatrzyć się w pierwszy gramofon. Zaznaczam że jestem zielony nigdy nie miałem do czynienia z gramofonami. Nie mam zbyt wielkiego budżetu lecz na początek chciałem żeby w miarę grało i to by mi wystarczyło. Mam kilka pytań:

Mam w domu sprzęt po rodzicach: czyt. 2x kolumny firmy "DIORA" oraz Gramofon i nie jestem pewny firmy ale chyba to "RTF" model to SP 3935 HIFI(gramofon pewnie przywieziony dawno temu z Niemczech). Gramofon podłączyłem do prądu i wygląda na to że działa tzn tylko mogę stwierdzić że talerz się obraca oraz migają lampki i gdy przełączam prędkość na wyświetlaczu zmienia się liczba.

Moje pytania:
Czy do tych kolumn najprawdopodobniej potrzebuje wzmacniacza starego typu żeby miał te starsze wejścia? jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi...
http://www.aukcjoner.pl/gallery/010371342-1.html#I1
znalazłem coś takiego wydaje mi się że by pasowało ale nie wiem czy byłby dobry do tego ma jeszcze wejście na słuchawki a to dla mnie plus słuchać muzyki na słuchawkach szczególnie w nocy :)

Gramofon tak mi powiedzieli rodzice że "chyba" ma popsutą igłę. Jaka igłę/wkładkę musiałbym kupić do tego gramofonu oraz jak dobrać wzmacniacz do niego i do tych kolumn?
W ogóle jest sens jest kupić o ile da się igłe/wkładke bo to chyba nietypowy model albo no name nie mam pojęcia bo w google same niemieckie strony o nim.

Daje zdjęcia wszystkiego żeby było łatwiej zidentyfikować ten gramofon i pomóc. (zdjecia z telefonu jakość słaba ale myślę że lepsze coś niż nic.)

Kolumny:
Obrazek

Obrazek

Końcówka od kolumny

Obrazek

Gramofon:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kabel gramofon:

Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41492
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Gramofon i głośniki kilka pytań

#2

Post autor: Wojtek »