Hiraga - budowa

Żeby nie było za cicho
ODPOWIEDZ
szczepan_def
Posty: 805
Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
Gramofon: DUAL 455

Hiraga - budowa

#1

Post autor: szczepan_def »

Witam, na stronie http://www.bonavolta.ch/hobby/en/audio/hiraga.htm jest schemat Hiragi.
Jako że jestem zielony z układów, mam pytanie/a:
1. co oznacza +400V(G) i +400V (D)? że zasilanie to wiem tylko co to jest D i G i gdzie to podpiąć?
2. czy ktoś mógłby rzucić okiem na płytkę pod kątem wielkości elementów? dla rezów jest raster 12mm dla kondów chyba 20mm - czy jest ok czy coś zmieniać.
3. czy rozstaw lamp ma znaczenie? jest teraz 40mm - jest OK?

Jeśli ktoś robił ten układ to wszelkie uwagi mile widziane.

Pomimo że jest to pierwszy układ na lampach i pierwsze spotkanie z EAGLEM mam zamiar to zbudować - i nie robić tego na akord... :naughty:
Załączniki
SCHEM.jpg
B1.jpg
Too many tubes, too little time...
MISSE
Posty: 1650
Rejestracja: 16 cze 2013, 21:59
Gramofon: Micro Seiki DDX

Re: Hiraga - budowa

#2

Post autor: MISSE »

a prostszych układów nie było???

Jeśli zrobisz poligon to dopiero będzie śpiewać :lol: (zapomnij o masce gnd, reszta ujdzie)

Przyjrzyj się schematowi zasilacza; Do punktu na schemacie gdzie jest podnoszenie potencjału żarników jest 470V (G+D) i to jest część wspólna dla obu płytek z lampami ECC83(wiesz, że twoja płytka to jeden kanał) i ostatnie elementy zasilacza od R30k są na płytkach Pre(tzn. są podwójne)

Jest to najlepsze pre lampowe z najbardziej upierdliwym zasilaczem. Jeśli ma być jak w oryginale to będzie super drogo, sam transformator min 350zł
Jeśli nie masz doświadczenia przy pracach wysokonapięciowych zapomnij. (Na pinach w lampie prostowniczej min 800V)

Powodzenia
szczepan_def
Posty: 805
Rejestracja: 28 sty 2017, 14:25
Gramofon: DUAL 455

Re: Hiraga - budowa

#3

Post autor: szczepan_def »

Dziekuje za wsparcie, wiem ze latwo nie bedzie...
G - gauche z fr. Lewy
D - droit z fr. Prawy :doh:
Wrzuce do plytek pre reza 30k i te dwa kondy 200 i 2,2uf