Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

Żeby nie było za cicho
ciepok77
Posty: 77
Rejestracja: 20 gru 2021, 22:18

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#16

Post autor: ciepok77 »

Po podliczeniu wszystkich kosztów ile Cię kosztowała ta przyjemność? Czekam jeszcze na opinię po odsłuchach.
Twistman
Posty: 41
Rejestracja: 20 lip 2021, 20:27

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#17

Post autor: Twistman »

Całkowity koszt to zakup ze strony producenta z transportem międzynarodowym UPS tj. 548 USD+ cło i opłata za pośrednictwo UPS 360 zł.
Słucham i ucze się obsługi. Jak juz okrzepnę w przekonaniach postaram się coś napisać.
Duży obraz możliwości daje pobranie aplikacji Waxwing Remote nawet bez urządzenia...
tor analog1: Technics SL 1210 mkII - Goldring 1042 - pre phono WAXWING Parks Audio - preamp GAMUT - monoblocks DYNACO MkIII na KT88 - Harbeth HL1 mk4
tor analog2: MicroSeiki DD-1 - OM10- Marantz 7 clone - Yamaha 803d - B&W602 s3
ciepok77
Posty: 77
Rejestracja: 20 gru 2021, 22:18

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#18

Post autor: ciepok77 »

Ile Ci naliczyli cła?
Według tego artykułu sprzęt elektroniczny nie podlega cłu.
https://www.globkurier.pl/porady/wysylk ... lacimy-clo
Awatar użytkownika
Jaculek
Posty: 1893
Rejestracja: 27 cze 2012, 08:57
Gramofon: Dual 704, 721
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#19

Post autor: Jaculek »

Cła nie ma. Jest VAT
Analogowo Dual 704 & 721 + Shure V15III & Shure M75 & Dual M20E & Ortofon MC-20/Denon AU-320 >PreamP Dyskretniok MM DIY> DH-101>DH-220>Monitor Audio BX5/Beyerdynamic DT 880
Cyfrowo Arcam FMJ CD17 - DIY Mod & Yamaha WXAD-10
Twistman
Posty: 41
Rejestracja: 20 lip 2021, 20:27

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#20

Post autor: Twistman »

Az odkopalem fakture od ups.
Kwota jest nieco inna niz podalem z pamieci bo 322,68
Rzeczywiście, clo jest nie wyróżnione.
Vat z tytułu importu 234 + usluga agencji celnej 72.10 =306.10 + vat = 322.68
Tak jest dokladnie.
tor analog1: Technics SL 1210 mkII - Goldring 1042 - pre phono WAXWING Parks Audio - preamp GAMUT - monoblocks DYNACO MkIII na KT88 - Harbeth HL1 mk4
tor analog2: MicroSeiki DD-1 - OM10- Marantz 7 clone - Yamaha 803d - B&W602 s3
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41604
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#21

Post autor: Wojtek »

Tanio tak czy siak.

Pewnie za jakiś czas też zakupię.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
ciepok77
Posty: 77
Rejestracja: 20 gru 2021, 22:18

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#22

Post autor: ciepok77 »

Trochę już słuchasz, jakieś nowe spostrzeżenia? 🙂
Twistman
Posty: 41
Rejestracja: 20 lip 2021, 20:27

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#23

Post autor: Twistman »

ciepok77 pisze:
21 sty 2024, 08:11
Trochę już słuchasz, jakieś nowe spostrzeżenia? 🙂
hej,
rzeczywiście trochę już słucham. Więc coś od siebie już mogę powiedzieć...
Jakość odtwarzania i współpracy ze wszystkimi wkładkami, które posiadam i które mam okazję pożyczyć do odsłuchu jest powalająca.
Urządzenie ma dużą ilość ustawień - dzięki temu nie jest "zamknięte" w swojej charakterystyce i można dopasować je brzmieniem zarówno do ostro grającego tranzystora i słodkiej lampki.
Płyty które przeznaczyłem na straty ze względu na ich nienajlepszy stan - odkrywam i słucham na nowo. Funkcja Magic - DZIAŁA i to lepiej niż mogłem sobie to wyobrazić (a oczekiwania miałem spore)
Część zaimplementowanych funkcji jak np: Magic, azimuth, warm, air, fine balance i oczywiście File stała się dla mnie niezastąpiona w zabawie z winylem.
Kontakt z producentem wyśmienity - czuć że to bardziej pasjonata niż wielki biznesmann :-)
Nie będę się rozpisywał nad walorami brzmienia i używał tych wszystkich audiofilskich terminów bo nie lubię tego robić.
Nie będę też zachwalał na siłę i z uporem maniaka bo nie mam za to płacone :-)
Mi się podoba, moim kolegom którzy mieli okazję posłuchać także. Za te pieniądze dostałem DUŻO więcej niż sobie wymarzyłem. Jest to na ten moment mój pre docelowy.
Dla mnie to urządzenie to najlepszy zakup audio na przestrzeni ostatnich lat - tak mogę to podsumować.

PS. Parks ciągle rozwija projekt i wyciska z maszynki coraz więcej...
Aha, jedyny minus dla mnie to to, że nie mogę powiedzieć że tor mam w pełni analogowy.. ale jakoś muszę z tym żyć :-)

Jeżeli ktoś chce poczytać o opcjach to proszę:

SZYBKI START

1) Zainstaluj aplikację Waxwing firmy Parks Audio ze sklepów Google Play lub Apple App na urządzeniu z systemem Android lub iOS wyposażonym w Bluetooth LE. Chociaż Waxwing DSP nie wymaga działania aplikacji, konieczna będzie zmiana ustawień i działanie jak w pełni funkcjonalny pilot.

2) Podłącz zasilacz i kabel 5 V do jemiołucha. Nie ma włącznika/wyłącznika, więc Jemiołuszka włącza się natychmiast i pozostaje włączona (zużywa zaledwie 1 W). Następnie podłącz wejście analogowe z gramofonu (lub innego urządzenia audio) i przewód uziemiający gramofonu, jeśli taki posiada.

3) Wybierz wyjście Jemiołucha: masz opcje. Domyślnym wyjściem jest wyjście analogowe RCA. Podłącz za pomocą kabla audio do wejścia AUX lub wejścia liniowego amplitunera AV lub wzmacniacza zintegrowanego. Aby korzystać z wyjść cyfrowych, zmień opcję „Wyjście” w aplikacji Waxwing.

4) Zacznij odtwarzać płyty i baw się dobrze!


1. GŁOŚNOŚĆ
Zwykle głośność pozostaje na poziomie -0 dB, a główna regulacja głośności systemu będzie używana gdzie indziej. Można go jednak używać jako wyciszenia sygnału podczas zmiany płyt i czyszczenia rysika, a także jako regulator głośności w systemie minimalistycznym. Inną metodą jest ustawienie głośności na -6 dB (ale najpierw należy dopasować wzmocnienie wózka do swojego systemu z głośnością na poziomie -0 dB), co umożliwia szybką regulację głośności w zależności od nastroju lub materiału źródłowego. Zachowuje się jak tradycyjny logarytmiczny potencjometr objętości.

Możliwe ustawienia:
Wyciszony
-53dB
-47dB
-43dB
-39dB
-35dB
-31dB
-29dB
-27dB
-25dB
-23dB
-21,5dB
-20dB
-18,5dB
-17dB
-15,5dB
-14dB
-13dB
-12dB
-11dB
-10dB
-9dB
- 8 dB
-7
dB -6
dB -5,2 dB
-4,5 dB
-3,7 dB -3 dB -2,2 dB -1,5 dB -0,7 dB -0 dB (domyślnie)

2. WZMOCNIENIE
Dopasuj źródło dźwięku do swojego systemu stereo dzięki szerokiemu zakresowi ustawień wzmocnienia Waxwing: od -4 dB dla wejść o wysokim poziomie (CD, DAC) do wzmocnienia 72 dB (ruchome cewki o niskiej mocy wyjściowej). 38 dB to typowe ustawienie wzmocnienia dla większości konfiguracji gramofonowych.

Zawsze zmniejszaj głośność głównego systemu podczas regulacji wzmocnienia, aby uniknąć głośnych niespodzianek. Wzmocnienie jest regulowane w krokach co 1 dB. Podczas przełączania pomiędzy ustawieniami wzmocnienia następuje krótkie wyciszenie, podczas którego Jemiołuszka pozwala na osadzenie się, aby zapobiec jakimkolwiek uderzeniom. Zalecane jest użycie ustawień wstępnych znajdujących się w „Pliku”: MM, MC, CD lub PC. Można tam precyzyjnie dostosować wzmocnienie i ustawienia.

Ikona czerwonego trójkąta zasygnalizuje, że na stopniu wejściowym (ADC) wystąpiło zdarzenie przesterowania i wskazuje, że należy zmniejszyć wzmocnienie. Liczba zdarzeń klipów wejściowych zostanie wyświetlona po kliknięciu ikony alertu. Tymczasem czarny trójkąt ostrzega, że ​​na stopniu wyjściowym (DAC) wystąpiło zdarzenie przesterowania. Jest to mniej niepokojące niż obcinanie sygnału wejściowego, ponieważ może po prostu wskazywać na opadanie igły lub nieprawidłowe trzaskanie. Możesz monitorować liczbę klipów DAC, klikając ikonę alertu. Dziesięć lub więcej klipów na sesję w DAC spowoduje zmianę koloru ikony alertu na czerwony, wskazując potrzebę obniżenia wzmocnienia. Możesz zresetować te alerty dotyczące przycinania w wyskakującym oknie alertów o klipach, a zmiana ustawienia Wzmocnienie również spowoduje zresetowanie klipów. Rezerwę można potwierdzić poprzez wartości szczytowe w „Poziomach”.

Możliwe ustawienia:
-4dB (domyślnie dla ustawień CD)
-3dB
-2dB
-1dB
0dB
1dB
2dB
3dB
4dB
5dB
6dB
7dB 8dB
9dB
10dB 11dB 12dB
13dB 14dB 15dB 16dB (domyślnie dla ustawień PC) 17dB 18dB 19d B 20 dB 21 dB 22 dB 23 dB 24 dB 25 dB 26 dB 27dB 28dB 29dB 30dB 31dB 32dB 33dB 34dB 35dB 36dB 37dB 38dB ( domyślnie dla ustawienia wstępnego MM) 39dB 40dB 41dB 42dB 43dB 44dB 45dB 46dB 47dB 48dB 49dB 50dB 51dB 52dB 53dB 54dB 55dB 56dB (domyślnie dla presetu MC) 57dB 58dB 59dB 60dB 61dB 62dB 63dB 64dB 65 dB 66 dB 67 dB 68 dB 69 dB 70 dB 71 dB 72 dB

3. CIEPŁO
Ciepło może być najbardziej użytecznym z czterech regulatorów tonów. Podobnie jak huśtawka, obraca pasmo przenoszenia wokół 800 Hz, częstotliwości punktu podparcia. To szybko dostosowuje się do cieplejszego lub jaśniejszego charakteru dźwięku. Przejdź wyżej, aby uzyskać więcej ciepła lub niżej, aby uzyskać jaśniejszy i chłodniejszy dźwięk.
Podczas zmiany płyt Ciepło będzie najłatwiejszym sposobem na uzyskanie odpowiedniego dźwięku dla ucha, ponieważ może szybko naprawić miks. Na przykład spróbuj +2 z cienko brzmiącym nagraniem (wiele tłoczeń z lat 70.) lub -2 z ciemno brzmiącym nagraniem (niestety wiele współczesnych tłoczeń).

Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6


4. AIR
Air to regulacja wysokich częstotliwości (powyżej 8 kHz), przeznaczona do regulacji obciążenia wkładki. Pomoże to rozszerzyć pasmo przenoszenia wkładek z ruchomymi magnesami o wysokiej indukcyjności, ale może również ujarzmić inne zbyt jasne wkładki lub inne źródła. Jest to ulepszony substytut technik ładowania pojemnościowego na wózkach MM lub nadmiernie tłumionych obciążeniach MC w poszukiwaniu idealnego punktu. Świetnie sprawdza się również w przypadku źródeł innych niż phono.

Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6


5. TREBLE
Jest to kontrola półkowa wysokich tonów z częstotliwością narożną 3 kHz. Regulacja odbywa się w krokach co 1 dB. Jeśli wokal wydaje się zawoalowany i nie przebija się, więcej wysokich tonów przesunie wokal do przodu, zapewniając lepszą równowagę.

Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6


6. BASS
jest to kontrola półki basowej z częstotliwością narożną 300 Hz. Regulacja odbywa się w krokach co 1 dB. Jeśli dźwięk wydaje się zamulony lub dudniący, mniej basów oczyszcza dźwięk.

Możliwe ustawienia:
-6
-5
-4
-3
-2
-1
+0 (domyślnie)
+1
+2
+3
+4
+5
+6

7. BASS BOOST
Dodaje adaptacyjne wzmocnienie (w stosunku do ustawienia basów) z częstotliwością narożną 100 Hz, dzięki czemu można poprawić niskie częstotliwości bez dudnienia.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)


8. HI (filtr górnoprzepustowy)
Jest to filtr Butterwortha czwartego rzędu służący do tłumienia wyższych częstotliwości. Jest niezwykle elastyczny w redukcji szumów powierzchniowych na starych płytach LP i 78. Jest także przydatny do regulacji charakterystyki częstotliwościowej w połączeniu z poprzednimi regulatorami tonów, Treble i Air. Dostosuj według gustu i daj uszom odpocząć od niepotrzebnego zmęczenia.

Możliwe ustawienia:
5 kHz
7
kHz 8
kHz 9
kHz 10
kHz 11
kHz 12
kHz 13 kHz
15 kHz
20 kHz (domyślnie)
30 kHz
48 kHz


9. LO (Filtr dolnoprzepustowy)
Jest to filtr Butterwortha czwartego rzędu służący do tłumienia niższych częstotliwości. Choć służy głównie do eliminowania dudnień winylu i rezonansów ramion, można go ustawić wyżej w przypadku starszych płyt LP i 78. Można ją również ustawić na 100 Hz lub wyższą, aby zredukować przydźwięk sieciowy, który może występować w wielu starszych nagraniach.

Możliwe ustawienia:
5 Hz
10 Hz
15
Hz 20
Hz 25 Hz (domyślnie)
30
Hz 35 Hz
40
Hz
45 Hz 50
Hz 70
Hz 100
Hz 200
Hz 400 Hz


10. TRYB
Dostępny jest jeden tryb stereo i cztery tryby monofoniczne. Tryby monofoniczne – w przypadku korzystania z wkładki stereo – to: Mono, Super Mono, Mono Lewy lub Mono Prawy.

Mono sumuje lewy i prawy kanał. Może to obniżyć szum poprzez zsumowanie wyskoków fazowych i kliknięć.

Super Mono szybko określa (setki razy na sekundę), czy lewa, prawa lub zsumowana zawartość ma najlepszą charakterystykę poziomu szumów i wykorzystuje tę część winylu. Eliminuje to wiele szumów przy użyciu samego LP, bez cyfrowego filtrowania i interpolacji. W takim przypadku znacznie pomaga Magic w skuteczniejszej współpracy z monofonicznymi płytami LP - więc Super Mono i Magic to fantastyczna para. Ale nie używaj trybu Super Mono z nagraniem stereo – będzie brzmiało słabo, jak zepsuty lub brudny rysik. Powiadomienie o czerwonym trójkącie poinformuje Cię, gdy nagranie jest stereofoniczne – idealne rozwiązanie, gdy zapomnisz lub nie będziesz pewien, czy materiał jest monofoniczny.

Czasami uszkodzenie rowka w jednym lub drugim kanale oznacza, że ​​użycie trybu lewego lub prawego może zapewnić lepszy dźwięk. Możesz szybko przełączać ustawienia, aby określić najlepsze ustawienie, szczególnie w przypadku nagrywania z zakłóceniami. Możesz także użyć trybów lewego i prawego, aby uzyskać świeże wrażenia z albumu z nagraniem stereo. Usłyszysz rzeczy ukryte w miksie stereo. Zalecane są klasyczne nagrania stereo, takie jak Beatles i Hendrix.

Możliwe ustawienia:
Stereo (domyślne)
Mono (zsumowane lewy i prawy)
Super Mono
Mono Lewy
Mono Prawy


11. OCENA
Ta funkcja określa ocenę literową strony albumu na podstawie zadrapań, szumów powierzchni winylu i zużycia rowków. Najlepiej sprawdza się w połączeniu z własnymi uszami. Zastosowania: sortowanie duplikatów, potwierdzanie najlepiej brzmiących płyt, określanie płyt, które nadają się do zastąpienia oraz zapewnianie obiektywnej oceny, która może zostać wykorzystana do sprzedaży lub wymiany. Można nawet określić wydajność wkładu dla danego rodzaju nośnika lub typu zużycia rowków, ponieważ różne geometrie igły będą różnie oceniać jakość.

Ocena wykorzystuje ten sam algorytm wykrywania co Magic, ale Magic – czy jest włączony, czy wyłączony – nie ma wpływu na ocenę. Ocenę określa się na podstawie czasu podzielonego przez wady, zatem można oceniać dowolną długość nagrania. Obliczona wartość będzie się zwykle zmieniać w trakcie odtwarzania płyty. Wynika to z losowości niektórych zużycia oraz z faktu, że defekty stają się bardziej widoczne podczas cichszych fragmentów – zarówno dla naszego ucha, jak i algorytmu. Zatem płyta bardziej dynamiczna, jak wiele klasycznych, będzie oceniana bardziej rygorystycznie.

Gdy muzyka się uruchomi i całkowicie ucichnie, włącz Grade lub uruchom ponownie Grade za pomocą ikony odświeżania, jeśli już działa. Zrób to w ten sposób, aby uniknąć hałasu w zewnętrznym rowku. Zegar informuje nas teraz, że proces się rozpoczął, a po dziesięciu sekundach pojawi się ocena początkowa. Ocena ta będzie się utrzymywać na stałym poziomie przez całą stronę albumu. Oceń końcową ocenę literową, gdy zapis zacznie zanikać. Kliknięcie czasu, który upłynął, powoduje wyświetlenie wyskakującej listy ocen, czasów i poziomów. Ocena końcowa to zwykle ostatni mocny poziom (> -50) przed rowkiem bicia, który (zakres -50 do -80).

Możliwe oceny:
A+
A
A-
B+
B
B-
C+
C
C-
D+
D
D-
F

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)
Wł.


12. MAGIC
Ta funkcja delikatnie wycisza wiele małych trzasków i trzasków, które zwykle słychać podczas odtwarzania płyt winylowych. Składa się z detektora kliknięć, który monitoruje muzykę pod kątem nietypowych, przejściowych zdarzeń dźwiękowych, które są następnie oznaczane. Następnie algorytm określa, czy oznaczone zdarzenie było prawdopodobnie hałasem, czy miało charakter muzyczny – być może trąbką lub werblem.

Po ustaleniu, że zdarzeniem był szum, włączany jest filtr selektywny na około pół milisekundy. Zatem funkcja Magic nie przetwarza 100% dźwięku jak normalny filtr DSP i faktycznie może filtrować tylko kilka sekund dźwięku na stronę albumu. Ta delikatna metoda sprawia, że ​​dźwięk płyty jest czystszy, z mniejszą liczbą artefaktów rozpraszających i w ogóle nie jest przetworzony, ponieważ w rzeczywistości odbywa się bardzo mało przetwarzania.

Sprawi, że Twoje najlepsze nagrania zabrzmią transcendentnie, a niektóre z tych dobrze zużytych będą znacznie przyjemniejsze do słuchania. Zaleca się pozostawienie włączonego przez cały czas.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)



13. FX (Efekty)
Użyj nieliniowych funkcji transferu klasycznych dźwięków analogowych.

„Tube” ma bardzo dominujące zniekształcenie drugiej harmonicznej, podobnie jak lampa próżniowa z triodą 300B, z aż 7% THD przy pełnym sygnale.

„Tape” charakteryzuje się dominującym zniekształceniem trzeciej harmonicznej, podobnie jak klasyczne maszyny taśmowe Ampex (3,5% THD przy pełnym sygnale). O dziwo, wysoki poziom zniekształceń może być niezauważalny dla wielu słuchaczy. Zaletą ustawienia „Taśma” jest dodatkowy zapas przycinania.

„Brown Noise” to eksperymentalne narzędzie w stylu Eno, zapewniające relaksujący dźwięk z dowolnego źródła muzyki. Możesz także ustawić filtr Lo wyżej, aby dostosować zwykły szum tak, aby brzmiał bardziej jak deszcz lub wiatr (Lo: użyj 25 Hz do 1 kHz).

„Szum różowy” to źródło szumu różowego odpowiednie do testowania korekcji pomieszczenia przy użyciu oktawowego analizatora czasu rzeczywistego. Wiele aplikacji Octave RTA jest dostępnych bezpłatnie na telefonie lub tablecie.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślne)
Rurka 2H
Taśma 3H
Szum brązowy
Szum różowy


14. DERUMBLE
W erze stereofonicznych płyt LP wiele konsol do miksowania i masteringu korzystało z korektorów eliptycznych: filtrów normalizujących zależności fazy basu i sprawiających, że niskie częstotliwości są monofoniczne. W ten sposób poprawiono możliwości produkcyjne płyt LP, ponieważ płyty były mniej podatne na pomijanie, a także miały większą pojemność nagrywania. Co więcej, percepcja stereofoniczna przy tych niskich częstotliwościach jest słaba i może powodować nieprzyjemne brzmienie. Funkcja Derumble to podobny filtr przy 150 Hz z nachyleniem 12 dB/oktawę. Przypomina to zwrotnicę głośników z częstotliwościami mniejszymi niż 150 Hz w trybie mono i częstotliwościami większymi niż 150 Hz w stereo.

O przydatności tego typu filtra jako filtra dudnień podczas odtwarzania płyt winylowych po raz pierwszy wspomniał JP Macaulay w 1979 roku w „Wireless World”. Duża część dudnienia to niepożądany pionowy ruch igły spowodowany: rezonansem ramienia, łożyskiem gramofonu, zmarszczkami i wypaczeniami nośnika winylowego oraz zewnętrznymi wibracjami samego gramofonu. Sumowanie tych sygnałów przesuniętych w fazie znacznie je osłabia, a nawet może spowodować całkowite zniknięcie niektórych nieprzyjemnych zniekształceń. Może również znacznie odizolować gramofon od otaczającego środowiska i być mniej podatny na uderzenia oraz mniej niż idealne umiejscowienie gramofonu.

Derumble jest zalecany do wszystkich cieńszych płyt winylowych i działa najlepiej w połączeniu z filtrem Lo ustawionym na 25 Hz lub wyżej. Działa tylko w trybie: Stereo, w przeciwnym razie jest pomijany.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)



15. PEQ (EQ parametryczny)
PEQ to pojedyncza kontrola parametryczna, która zapewnia dużą elastyczność w zakresie kontroli wartości szczytowych, wycięć lub ogólnej kontroli tonu.

Domyślne ustawienia 10 kHz, +4 dB i Q=2 mogą emulować MM o wysokiej indukcyjności, obciążony dużą pojemnością, dzięki czemu perkusja wybrzmiewa bardziej realistycznie, ale nie z dominującą zawartością wysokich tonów.

Może być również używany jako filtr wycinający dla szumu sieciowego lub ogólna korekta EQ dla nieparzystych 78 korekcji. Gdy już znajdziesz dobre ustawienie PEQ, zachęcamy do podzielenia się nim z innymi.

Możliwe ustawienia:
Częstotliwości: 10 do 24000 Hz (64 ustawienia)
Wzmocnienie: -40dB do +6dB (47 ustawień)
Filtr Q: 0,125 do 128 (11 ustawień)


16. OBCIĄŻENIE
Jest to impedancja wejściowa Jemiołucha, która prawie zawsze będzie wynosić 47 tys. W przypadku użytkowników ruchomych cewek ustawienie 200 omów zapewni bardzo dobre obciążenie dla szerokiej gamy ruchomych cewek (chociaż HOMC powinny używać 47 tys.). Dla tych, którzy chcą poprawić dźwięk wkładki – w przeszłości była to procedura typu „na chybił trafił” poprzez metody ładowania – zamiast tego użyj Waxwing's Air. 200 omów można również zastosować do tłumienia wejścia, gdy ustawienie wzmocnienia -4dB ma obcięcie poziomu ze względu na źródło o niestandardowych poziomach liniowych (niektóre przetworniki DAC lub urządzenia proaudio). Sugeruje się jednak, aby w miarę możliwości obniżyć moc wyjściową urządzenia źródłowego, aby uzyskać najlepszą wierność, ponieważ 47 tys. to idealne obciążenie dla urządzeń liniowych.

Możliwe ustawienia:
200 omów
47 kiloomów (domyślnie)


17. BALANCE
Zapewnia kontrolę balansu pomiędzy lewym i prawym kanałem w krokach co 2 dB.

Możliwe ustawienia:
L15
L14
L13
L12
L11
L10 L09
L08
L07 L06 L05 L04 L03 L02 L01 +00 ( domyślnie ) R01 R02 R03 R04 R05 R06 R07 R08 R09 R10 R11 R12 R13 R14 R15



18. FAZA
Ma cztery ustawienia: Normalny, Odwrócony, Mieszany i Zerowy. Normalny to ta sama faza co sygnał przychodzący, natomiast w trybie Invert faza jest odwrócona. Faza mieszana ma dwa kanały przesunięte w fazie o 180 stopni. Można go używać do rozwiązywania problemów z okablowaniem głośników lub do uzyskania ciekawego efektu stereo. Null odejmuje od siebie dwa kanały i pomaga dostosować dokładny balans. Null pozwala także na pełną obsługę formatu pionowego w przypadku niektórych bardzo starych rekordów.

Możliwe ustawienia:
Normalne (domyślne)
Odwróć
mieszane
Null


19. WYJŚCIE
Opcja menu Wyjście przełącza pomiędzy zwykłymi wyjściami analogowymi RCA i wyjściami cyfrowymi: wyjściem koncentrycznym i optycznym. Przydatne dla tych, którzy chcą ominąć wewnętrzny przetwornik cyfrowo-analogowy i wykorzystać własny przetwornik cyfrowo-analogowy, ale także niezwykle przydatne do oddzielenia gramofonu od prądów upływowych systemu przy korzystaniu z połączenia optycznego (zalecane).

Możliwe ustawienia:
Analogowe (domyślne)
24/48
24/96


20. EQ
Dla większości użytkowników płyt winylowych jedynym ustawieniem, jakiego kiedykolwiek używano, będzie Phono. Tymczasem w przypadku źródeł takich jak płyty CD lub muzyka cyfrowa należy ustawić opcję Line In, co oznacza płaską charakterystykę. Dla entuzjastów starszych płyt LP i 78, alternatywne ustawienia EQ zapewnią odpowiednią korekcję w celu uzyskania najlepszego dźwięku z tych płyt. Ustawienie EQ w dolnym menu umożliwia nawet niestandardową korekcję nagrań z możliwością regulacji obrotu, półki basowej i roll-offu. Domyślne ustawienie niestandardowe to standard RCA RIAA: 500R-13.7. Jeśli potrafisz określić krytyczną częstotliwość obrotu, w wielu przypadkach półkę basową i podniesienie można regulować za pomocą ucha. W przypadku starszych nagrań użyj także filtrów LO i HI, aby ograniczyć pasmo przenoszenia.

Możliwe ustawienia:
Line In
Phono (domyślne)
Teldec LP
London LP
AES LP
NAB LP
Columbia LP
CCIR 78
Columbia 78
Blm300 78
Eur500 78
Eur250 78
Niestandardowe


21. LOG
Funkcja ta pełni zarówno funkcję licznika czasu odtwarzania muzyki, jak i licznika czasu wkładki, rejestrującego czas odtwarzania i zużycie igły. Po wybraniu tej opcji licznik czasu stanie się aktywny i będzie rejestrował czas za każdym razem, gdy odtwarzasz płytę — nie musisz już z tym bawić. Zabawnie może być zobaczyć, jak wygląda muzyka na winylu, której miałeś okazję słuchać przez cały dzień. Tymczasem do pomiaru zużycia wózka licznik czasu zarejestruje do 10 000 godzin. Istnieje pewien schemat wykrywania, więc użytkownicy ruchomych cewek powinni używać obciążenia 200 omów, aby uzyskać najlepszą detekcję. Te zarejestrowane czasy można zapisać w pliku, jeśli użytkownik ma wiele śledzonych wkładów.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)
XXXX:XX:XX (godz.:min:sek.)


22. BYPASS
Wyłącza wszystkie elementy sterujące tonem, trybem, magią i fazą. Jedynie ustawienia EQ i Lo nie są pomijane. Umożliwia to porównanie ustawień z ustawieniami domyślnymi w celu sprawdzenia ulepszeń. Obejście wyłącza się, gdy tylko zmienisz inną funkcję.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)



23. POZIOMY
Pokazuje średnie i szczytowe wartości wejściowe i wyjściowe. Są one określone jako wartości dBc w odniesieniu do poziomu maksymalnego. Maksymalny poziom ADC wynosi 1,05 Vrms, a maksymalny poziom DAC to 2,1 Vrms.


24. PLIK
Możesz załadować cztery domyślne ustawienia fabryczne i zapisać dwadzieścia jeden własnych. Możesz także wykonać kopię zapasową wszystkich plików w pliku tekstowym, a także udostępnić innym zapisane pliki.

Możliwe ustawienia:
MM 38dB (domyślnie)
MC 56dB
PC 16dB
CD -4dB
Zapis użytkownika (21 gniazd)


25. TEST
To oddzielne menu zawiera zestaw funkcji testowych, takich jak testowanie prędkości gramofonu (RPM) i konfiguracja azymutu.


25a. obr./min. 33, 25b. obr/min 45, 25c. RPM78

Trzy elementy sterujące RPM są szybkie i dokładne: wystarczy wybrać je podczas gry w rytmie bijącym, a urządzenie zmierzy odległość od kliknięcia do kliknięcia za pomocą oscylatora 50 ppm Waxwinga. W przypadku gramofonu z automatycznym powrotem, który nie może korzystać z bicia, zamiast tego użyj płyty z uszkodzonymi zarysowaniami. Zwykle sprawdzam to trzy razy, aby mieć pewność, że otrzymuję dobre i spójne odczyty.

Tryb 33 i 45 obr./min pokaże odchylenie prędkości w dziesiątych częściach procenta. Tymczasem tryb 78 RPM pokaże rzeczywiste obroty (do setnych), aby w pełni obsługiwać wszystkie różne standardy, np. 78,26 to standard amerykański.

Zalecam używanie płyt LP nawet do pomiarów 45 i 78 obr./min. Jest możliwe, że niektóre płyty mogą nie dawać dobrych wyników (za mało kliknięć), ale myślę, że zdecydowana większość runoutów LP będzie działać dobrze.

Możliwe ustawienia:
Start! (domyślnie wyłączone)
Działa


25d. AZIMUTH
Kontrolka Azymut może pokazywać separację lewego i prawego kanału od siebie. Zarówno Ultimate Analogue Test LP, jak i Ortofon Test LP mają bardzo dobre ścieżki azymutalne: jeden kanał ma sygnał 1 kHz, a drugi kanał jest cichy. Staraj się, aby te wartości były jak najwyższe i możliwie zrównoważone.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)



25e. FINE BALANCE
Umożliwia zrównoważenie poziomów kanałów z rozdzielczością 0,1 dB poprzez dodanie lub odejmowanie przesunięcia do lewego kanału w celu uzyskania idealnie zbalansowanych kanałów. Użyj monofonicznego LP i dostosuj nierównowagę 0 dB.

Typowy błąd (w kolejności malejącej): 1) brak równowagi wkładki, 2) brak równowagi w zapisie i 3) brak równowagi jemiołucha.

Uwaga: „Wyłączone” lub „Włączone” odnosi się do pomiaru niewyważenia. Regulacja przesunięcia suwaka jest zawsze aktywna.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie)



25f. SINEGEN
Jest to generator sygnału o częstotliwości od 20 Hz do 20 kHz, który może być używany z miernikiem SPL (dedykowanym lub aplikacją na telefon) w celu monitorowania wydajności systemu i pomieszczenia. Pokrętło „Głośność” można regulować przed i po użyciu, aby kontrolować poziom dźwięku. Uwaga: używaj zatyczek do uszu i nie uszkadzaj w ten sposób słuchu ani głośników wysokotonowych, ani nie drażnij bliskiej Ci osoby lub sąsiadów. Może to dać bardziej konkretne wyniki niż użycie szumu różowego lub podobnych metod z analizatorem widma.

Możliwe ustawienia:
Wył. (domyślnie) Wł


a tu link do strony produktu:
https://parksaudiollc.com/?fbclid=IwAR0 ... 7UIsM-sBWo
tor analog1: Technics SL 1210 mkII - Goldring 1042 - pre phono WAXWING Parks Audio - preamp GAMUT - monoblocks DYNACO MkIII na KT88 - Harbeth HL1 mk4
tor analog2: MicroSeiki DD-1 - OM10- Marantz 7 clone - Yamaha 803d - B&W602 s3
Awatar użytkownika
Mawis
Posty: 4739
Rejestracja: 04 cze 2021, 18:21
Gramofon: JVC QL-A7
Lokalizacja: Owczarnia

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#24

Post autor: Mawis »

Niezła maszyna za 500 baksów.
JVC QL-A7, JVC Z1S, ADC QLM 32 MKIII, Nikko STA-8080, Dual CL 720
Akai CD 1100, Luxman L-230, Namco NSZ-333
-----------------------------------------------------------------------

“𝙶𝚘𝚘𝚍 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚜 𝚐𝚘𝚘𝚍 𝚗𝚘 𝚖𝚊𝚝𝚝𝚎𝚛 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚔𝚒𝚗𝚍 𝚘𝚏 𝚖𝚞𝚜𝚒𝚌 𝚒𝚝 𝚒𝚜.”
~ 𝑴𝒊𝒍𝒆𝒔 𝑫𝒂𝒗𝒊𝒔
Twistman
Posty: 41
Rejestracja: 20 lip 2021, 20:27

Re: Waxwing / old ver: Puffin ParksAudio LLC

#25

Post autor: Twistman »

Mawis pisze:
22 lut 2024, 17:24
Niezła maszyna za 500 baksów.
to prawda.
produkt za tą cenę jest zajefajny.
tor analog1: Technics SL 1210 mkII - Goldring 1042 - pre phono WAXWING Parks Audio - preamp GAMUT - monoblocks DYNACO MkIII na KT88 - Harbeth HL1 mk4
tor analog2: MicroSeiki DD-1 - OM10- Marantz 7 clone - Yamaha 803d - B&W602 s3
ODPOWIEDZ