Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

Wszelkie tematy związane z płytami winylowymi
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kraf101
Posty: 261
Rejestracja: 24 lis 2020, 20:40

Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#1

Post autor: kraf101 »

Łaziłem sobie po discogs.com i trafiłem na pozycje Dave Brubeck, Time out, Japan, 1962.
Zakup tego nie był racjonalny, bo jestem w posiadaniu europejskiej reedycji 2020, ale opis NM-/EX+ i z wydawało by się rozsądną ceną 50+10EUR, spowodowały chwilową utratę zdrowego rozsądku.
No to dzisiaj po obiedzie zrobiłem sobie sesję, która miała potwierdzić hipotezę o niższości współczesnych reedycji wobec pressów z epoki.
I wiecie co? Nie potwierdziło się. Może to kwestia zdarcia winylu i wyższego poziomu szumu, ale nie potwierdziło się.

Ciekawostką jest, że w Eur2020, w "Kathy's Waltz", w drugim kółeczku jest wyraźna i słyszalna obsuwa basisty, która w Jap1962 jest ewidentnie wyretuszowana. Z pięć razy musiałem odsłuchiwać, żeby to wyłuskać.
Ciekawy jestem waszych doświadczeń, spostrzeżeń i wniosków w tym zagadnieniu.

PS: W sesji jeszcze brała udział składanka z 1967, ze względu na "Three to get ready"

https://www.discogs.com/release/1494663 ... t-Time-Out
https://www.discogs.com/release/8790957 ... t-Time-Out
https://www.discogs.com/release/2357574 ... -Right-Now
Obrazek
Awatar użytkownika
Merrick
Posty: 2385
Rejestracja: 22 sie 2016, 22:02
Gramofon: Thorens TD-160 Super
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#2

Post autor: Merrick »

Ciekawe porównanie no i ciekawe spostrzeżenia. Ja niestety prawie wcale nie kupuje reedycji i takich testów robić nie mam okazji ale kto wie... może wątek się rozrośnie
Thorens TD-160 Super, SME Series III, OM 30 -> Staccato OS-> Dyskretniok -> Hafler DH-100, Hafler DH-220, Dynaudio Audience 40

https://www.discogs.com/user/Merrick-Pl/collection
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41585
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#3

Post autor: Wojtek »

kraf101 pisze:
07 lis 2021, 23:05
I wiecie co? Nie potwierdziło się. Może to kwestia zdarcia winylu i wyższego poziomu szumu, ale nie potwierdziło się.
To żeśmy się dużo dowiedzieli :morda:
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 1692
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#4

Post autor: winylowy_luke »

I co, że niby Europejski bootleg jest lepszy?
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper@AT-OC9XML/Denon 103R/Shure V15 V-MR (SAS/B)/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
Awatar użytkownika
kraf101
Posty: 261
Rejestracja: 24 lis 2020, 20:40

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#5

Post autor: kraf101 »

winylowy_luke pisze:
08 lis 2021, 08:30
I co, że niby Europejski bootleg jest lepszy?
No troche na to wygląda.
Dzisiaj jeszcze zajrzałem na discogs i komentarze (całe dwa) zdają się to potwierdzać.
Nie odwraca to mojego stosunku do reedycji, ale jednak nieco tępi pryncypialność stanowiska.
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 1692
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#6

Post autor: winylowy_luke »

kraf101 pisze:
08 lis 2021, 10:11
No troche na to wygląda.
Dzisiaj jeszcze zajrzałem na discogs i komentarze (całe dwa) zdają się to potwierdzać.
Nie odwraca to mojego stosunku do reedycji, ale jednak nieco tępi pryncypialność stanowiska.
A słyszałeś jakieś współczesne oficjalne wydanie tego albumu?
Ja też miałem swego czasu wydanie 2LP od Not Now Music - grało w sumie przyzwoicie - ale do AP 45RPM było mu bardzo daleko.
Dziwi mnie trochę, że Japończyk z epoki gra gorzej - z moich doświadczeń, płyty z Columbia Records wydane w Japonii (CBS / Sony) brzmią co najmniej bardzo dobrze.
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper@AT-OC9XML/Denon 103R/Shure V15 V-MR (SAS/B)/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
zbyszek1982
Posty: 5029
Rejestracja: 31 gru 2012, 19:11

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#7

Post autor: zbyszek1982 »

Ja mam MOV i gra spoko. Jak na płytę, którą odtwarzam raz na dwa lata to nie mam powodów do narzekań.
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 1692
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#8

Post autor: winylowy_luke »

zbyszek1982 pisze:
08 lis 2021, 11:46
Ja mam MOV i gra spoko. Jak na płytę, którą odtwarzam raz na dwa lata to nie mam powodów do narzekań.
MOV jest jednym z wydanień oficjalnych ;)
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper@AT-OC9XML/Denon 103R/Shure V15 V-MR (SAS/B)/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
Awatar użytkownika
kraf101
Posty: 261
Rejestracja: 24 lis 2020, 20:40

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#9

Post autor: kraf101 »

Chyba ciekawy artykuł:
https://www.vinylchapters.com/original- ... r-reissue/
Wszystkie współczesne reedycje, na discogs mają wyższe oceny od tego Jap1962
Załączniki
mona.jpg
Ostatnio zmieniony 09 lis 2021, 12:22 przez kraf101, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kraf101
Posty: 261
Rejestracja: 24 lis 2020, 20:40

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#10

Post autor: kraf101 »

Wracając jeszcze do kwestii skuchy basisty, którą wyciągną realizator z 2020, to chyba wychodzi spostrzeżenie ogólne, że basiści mają przesrane w życiu :mrgreen:

PS: Z wątkiem polskim ;)
Załączniki
grupie.jpg
Ostatnio zmieniony 09 lis 2021, 12:21 przez kraf101, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41585
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#11

Post autor: Wojtek »

Jak chcesz coś pokazać z facebooka to ściągnij foto i wrzuć jako załącznik.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
tuczi77
Posty: 1675
Rejestracja: 26 paź 2017, 15:16
Gramofon: Kenwood KD-7010
Lokalizacja: Wrocław

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#12

Post autor: tuczi77 »

Fajny ten test... Wiemy co, ale nie wiemy na czym i przez co, więc w sumie wiemy niewiele :D Ale test fajny :clap: :lol:
Kenwood KD-7010 | Goldring 1042 | Schiit Mani | Kenwood KA-801 | Canton GLE 100
Awatar użytkownika
daru0105
Posty: 1364
Rejestracja: 17 paź 2018, 19:24

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#13

Post autor: daru0105 »

winylowy_luke pisze:
08 lis 2021, 10:38
kraf101 pisze:
08 lis 2021, 10:11
No troche na to wygląda.
Dziwi mnie trochę, że Japończyk z epoki gra gorzej - z moich doświadczeń, płyty z Columbia Records wydane w Japonii (CBS / Sony) brzmią co najmniej bardzo dobrze.
Kupiłem ostatnio 1 press Japan
https://www.discogs.com/release/2701783 ... -The-World

Stan MN-. Gra to koszmarnie. Byłem zaskoczony, najgorszy Japończyk jakiego słuchałem.
Puściłem dla porównania z Qubuz i zagrało bardzo dobrze w porównaniu z tym winylem. Zazwyczaj to winyl u mnie gra lepiej od Qobuza
Już nie wierzę, że na pewno 1 press i to Japan będzie grał najlepiej, a chociaż bardzo dobrze. Wiele mam płyt 1 pressów grających słabo, głównie te wydane w latach 80-tych.
Po prostu trzeba czytać co gra dobrze i dopiero kupować
Thorens TD160B MkII, Jelco 750D, Ortofon Jubilee, AT-OC9ML/II, Gold Note PH-10 + PSU-10,Burmester 870, Mark Levinson No 27.5 ,Loudspeakers Manufacturer
Awatar użytkownika
winylowy_luke
Posty: 1692
Rejestracja: 02 lut 2016, 10:16
Gramofon: Technics SL-1210GR
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Kontakt:

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#14

Post autor: winylowy_luke »

daru0105 pisze:
09 lis 2021, 12:37
Po prostu trzeba czytać co gra dobrze i dopiero kupować
Pełna zgoda :obscene-drinkingcheers:
Ale ale, patrząc po numerach matryc tego Japońskiego Brubecka, wydaje mi się, że matryce pochodzą z USA - tym większe moje zdziwienie w tym konkretnym przypadku ;)
Technics SL-1210GR+KAB Fluid Damper@AT-OC9XML/Denon 103R/Shure V15 V-MR (SAS/B)/Shure V15 III (SAS/B)/Empire 4000 D/I
HusaRIAA v2
Topping E50+L50+PA5/Audiosymptom i8 mod @Wilk-Audio-Projekt/Sennheiser HD 660S
Awatar użytkownika
kraf101
Posty: 261
Rejestracja: 24 lis 2020, 20:40

Re: Press z epoki, czy współczesna reedycja? Czyli Niedzielne Brubeck'a męczenie.

#15

Post autor: kraf101 »

winylowy_luke pisze:
09 lis 2021, 13:12
daru0105 pisze:
09 lis 2021, 12:37
Po prostu trzeba czytać co gra dobrze i dopiero kupować
Pełna zgoda :obscene-drinkingcheers:
Ale ale, patrząc po numerach matryc tego Japońskiego Brubecka, wydaje mi się, że matryce pochodzą z USA - tym większe moje zdziwienie w tym konkretnym przypadku ;)
Żeby była jasność.
Ja nigdzie nie stwierdziłem, że JAP1962 gra źle/fatalnie/słabo.
To tylko porównanie do Euro2020.
I to porównanie pokazało, że tania reedycja 2020 może być lepsza od pressa z epoki, nawet JAP.
Czy to zmienia panujący ogólnie pogląd generalny?
Nie wiem ;)
ODPOWIEDZ