Poljazz 1972-1991

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41750
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Poljazz 1972-1991

#226

Post autor: Wojtek »

Elegancka pamiątka Jacku :)

Opowiedz nam coś więcej legitymacjach klubu PSJ i kartach klubu Akwarium.
Poza kwestiami ewidencyjnymi i prawnymi, przydawała się legitymacja PSJ jeszcze do czegoś? Ta formułka na odwrocie pewnie miała na celu stanowić przykrywkę do kwestii praw autorskich, szczególnie zagranicznych wykonawców, przy zamkniętym obrocie płyt wydawanych przez Poljazz, o czym już pisałeś wielokrotnie na łamach wątku.

Karty klubowe Akwarium miały roczną ważność?
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
Jacek_Karolak
Posty: 145
Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
Lokalizacja: Warszawa Wola

Re: Poljazz 1972-1991

#227

Post autor: Jacek_Karolak »

Dzięki współpracy z Jackiem Żylińskim z KPPG i Waszej, wydatnej pomocy mam już Całkiem niezłe archiwum Poljazzu. Moja wiedza mocno się zwiększyła. Pewnie trzeba będzie poprawić i uzupełnić to i owo. Na razie opracowałem taką listę braków podstawowej serii płyt o numerach Z-SXL... Z-SX... i PSJ... Oto ona:

1. Z-SXL 0558 do 0561, czyli Komeda. Mam etykiety czterech płyt z pierwszego wydania. Brak mi skanów okładek z drugiego wydania.
2. Z-SXL 0631 – Stan Kenton - Brak mi skanów okładki i etykiet Pronitu
3. Muddy Waters płyty z podwójną numeracja ZSX i PSJ - nie mam skanów okładek "Biały kubek" z reklamą LOT-u w prawym górnym rogu
4. Z-SX 0637 - Thad Jones, Mel Lewis - Okładka szwedzka, mam ale słabe zdjęcia z sieci
7. Z-SX 0680 – Skleroptak - Brak skanów okładki etykiet i okładki Pronitu (złoty saksofon)
10. Z-SX 0700 – Himalaya - Brak skanów okładki pierwszego wydania (portret dziecka)
11. PSJ-88 – In Formation - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
13. PSJ-92 – Marek Bliziński - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
14. PSJ-93 – Flamenco - Brak skanu etykiety B z pierwszego wydania
15. PSJ-96 – Bednarek, Zgraja - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
16. PSJ-97 – Stańko - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
17. PSJ-98 - Grand Standard Orchestra - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
19. PSJ-100 – Namysłowski - Brak skanów okładki Pronitu
20. PSJ-104 – Extra Ball - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
21. PSJ-107 – String Connection - Brak skanów okładki Pronitu
23. PSJ-110 – In Formation - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
24. PSJ-111 – Sojka - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
25. PSJ-112 – Tomasz Stańko - Brak skanów etykiet i okładki pierwszego wydania i Pronitu
26. PSJ-113 – Grand Standard Orchestra - Brak skanów okładki pierwszego wydania i etykiet Pronitu
27. PSJ-114 – Kalisz - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
28. PSJ-115 – Janusz Muniak - Brak skanów etykiet i okładki pierwszego wydania i Pronitu
29. PSJ-119 – Krzysztof Ścierański - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
30. PSJ-120 – Heavy Metal Sextet - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
31. PSJ-124 – Old Timers - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
32. PSJ-127 – Extra Ball - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
33. PSJ-128 – The New Presentation - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
34. PSJ-130 – Witold Szczurek - Brak skanów etykiet i okładki wydania Pronitu
37. PSJ-249 - Nepal - Sarangi i muzyka regionu zachodniego - Brak skanów etykiet

Z wymienionych pozycji posiadam mało czytelne zdjęcia z sieci. Nierzadko są pokryte znakami wodnymi. Nie nadają się do odczytania czy pokazywania ale dają pojęcie czego szukać. Mam nadzieję, że na strychach i w piwnicach mogą jeszcze leżeć. No i w dalszym ciągu brak jakichkolwiek informacji o siedemnastu płytach. Były zarezerwowane numery i nawet kilka tytułów ale nigdzie żadnych informacji o nich nie znalazłem. Jeśli cokolwiek znajdziecie to bardzo proszę o pomoc.

Być może, że Pronit wydał jeszcze kilka niezaznaczonych tu płyt. Dlatego będę szukał nadal.

Braki z serii Komercyjnej i Musicoramy pokażę później. Natomiast wiem, że Poljazz wyprodukował jeszcze płytę Republiki i być może Urszuli. Republikę już namierzyłem natomiast Urszula i Budka Suflera to wieśc niesprawdzona. Może ktoś coś wyczytał na okładce czy etykiecie. A może ma coś w starych gazetach.

Jak widać Wojtku, cierpliwość popłaca. Pan Ucho może dalej oferować swoje usługi, ale nie tutaj. Z niecierpliwością czekam na jakiś kącik gdzie zaczniemy umieszczać to wszystko. Po kolei i ze wszystkimi zebranymi danymi dyskograficznymi. Polecam się pamięci.

Dziadek Jacek
Ostatnio zmieniony 11 mar 2017, 13:11 przez Jacek_Karolak, łącznie zmieniany 14 razy.
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41750
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Poljazz 1972-1991

#228

Post autor: Wojtek »

Jacek_Karolak pisze:Z niecierpliwością czekam na jakiś kącik gdzie zaczniemy umieszczać to wszystko. Po kolei i ze wszystkimi zebranymi danymi dyskograficznymi. Polecam się pamięci.
Tak tak, koniecznie, pamiętam o tym cały czas.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
janpol
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Znaleziska

#229

Post autor: janpol »

Jacek_Karolak pisze: Odnalazła się moja legitymacja klubowa
W moim przypadku, jedynym dokumentem potwierdzającym przynależność do klubu płytowego była deklaracja członkowska, którą przedstawiłem na 11 stronie tego wątku.
Panie Jacku, skany etykiet płyty THE LESZEK ŻĄDŁO ENSEMBLE - “Inner silence” Z-SXL 0549, prześlę Panu w początku przyszłego tygodnia albo wkleję do postu dotyczącego tej płyty na stronie 14.
Włodzimierz Janowski
Awatar użytkownika
janpol
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Lista braków

#230

Post autor: janpol »

Jacek_Karolak pisze: Z-SXL 0549 – Brak skanów etykiet
Z-SX 0639 – Brak skanów etykiet
Etykiety płyty THE LESZEK ŻĄDŁO ENSEMBLE - “Inner silence”
Z-SXL 0549a.jpg
nr matrycy ZS3X W 549A MJ
Z-SXL 0549b.jpg
nr matrycy ZSX W 549 B MJ

Etykiety płyty Krzysztof Sadowski - "Swing and blues"
Z-SX 0639a.jpg
nr matrycy ZS3X 639 A C
Z-SX 0639b.jpg
nr matrycy ZS3X 639 B C
Okładki do Z-SX 0636 - Gil Evans oraz Z-SX 0670 - Kisa Magnusson mógłbym zeskanować ale w układzie cztery skany na stronę a okładkę do Z-SX 0699 mam w kolorze czarnym.

Włodzimierz janowski
Awatar użytkownika
Jacek_Karolak
Posty: 145
Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
Lokalizacja: Warszawa Wola

Moje braki

#231

Post autor: Jacek_Karolak »

Wielkie dzięki Panie Włodku.
Już sobie przepisuję. Wyszło fantastycznie. Jeśli może Pan zrobić skan w czterech kawałkach to też świetnie. Da się to poskładać i będzie świetnie. Jeśli chodzi o Parkera to mam skan kolorowej okładki. Ona ma dominach=ję czarnego. Natomiast w pierwszym momencie była drukowana okładka jednobarwna, powiedzmy brązowa. Wie pan, że mężczyzna rozróżnia cztery kolory a łosoć to ryba. ;) Na poprzednim poście o brakach zaraz dokonam stosownych korekt.

Dziadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
Awatar użytkownika
janpol
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Ulotki, inserty, dedykowane okładki

#232

Post autor: janpol »

Panie Jacku, bym mógł posunąć się w porządkowaniu mojego zbioru proszę o następujące informacje:
Czy do płyt klubowych:
7. Stars of Faith.
8. T. Stańko, J. Stefański, S. Martin „Fish Face”
dołączone były ulotki lub inserty czy jedynie dostępne były opisy w Jazz Forum” ?
Do których nw. płyt klubowych dołączone były inserty a które były już wydane w dedykowanych okładkach:
9. Old Jazz Meeting 74.
10. S.P.P.T. Chałturnik/Rosiewicz
11. E. Jones Quartet – „Mr Thunder”.
12. Sarah Voughan.
13. T. Stańko – A. Makowicz – „Unit”
14. Geomusic 111 – PL
15. Old Timers, William 'Wild Bill' Davison
16. Złota Tarka 76 / Jazz nad Odrą 76.
17. Nowe twarze, nowe głosy - VI Lubelskie Spotkania Wokalistów Jazzowych
bo klubowa płyta nr 18, „1974 Calisia 76” miała już dedykowana okładkę.

Włodzimierz Janowski

P.S. Skany okładek płyt K. Magnusson i G. Evansa, ze względu na wielkość plików przesłałem Panu poza forum.
Awatar użytkownika
Jacek_Karolak
Posty: 145
Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
Lokalizacja: Warszawa Wola

Ulotki, inserty, dedykowane okładki

#233

Post autor: Jacek_Karolak »

Serdecznie dziękuję za skany. Od wczoraj udało mi się cokolwiek uzupełnić. Na-tychmiast dokonałem stosownych poprawek w liście braków.

Jeśli chodzi o pytanie o materiały informacyjne do płyt to powiem jaki jest stan mojej wiedzy.

7. Stars of Faith.
8. T. Stańko, J. Stefański, S. Martin „Fish Face”
Ja nie znalazłem niczego więcej poza opisami w Jazz Forum. Były takie plany Klubu i redakcji JF aby wszystkie płyty były kolportowane razem ze stosownymi numerami pisma. Niestety nie wyszło.

9. Old Jazz Meeting 74.
10. S.P.P.T. Chałturnik/Rosiewicz
Do tych płyt nic nie znalazłem bo, prawdopodobnie, nic nie było.

11. E. Jones Quartet – „Mr Thunder”.
12. Sarah Voughan.
13. T. Stańko – A. Makowicz – „Unit”
14. Geomusic 111 – PL
15. Old Timers, William 'Wild Bill' Davison
16. Złota Tarka 76 / Jazz nad Odrą 76.
17. Nowe twarze, nowe głosy - VI Lubelskie Spotkania Wokalistów Jazzowych
Wszystkie te płyty miały taką jednokartkową wkładkę. W przypadku 16 płyty były dwie kartki (inserty). W sumie wkładki dodawano do trzynastu płyt.

Album Komedy miał swoje pudełko i własne okładki. Miała się do tego ukazać broszura Krzysztofa Bukowskiego niestety nie ukazała się. Ja dotarłem do tej broszury w magazynach Poljazzu. Była to, prawdopodobnie „szczotka” lub jakiś próbny druk. Niestety brak mi pierwszej strony. Ten tekst może leżeć na uczelni którą kończył autor. To była jego praca magisterska. Może ktoś z miasta gdzie jest ta uczelnia dotrze do tej pracy. Kiedy znalazłem tekst w archiwach to zrobiłem sobie kopię i oprawiłem zostawiając jedną pustą stronę na początku.

To tyle, jeśli chodzi o moją wiedzę.

Dziadek Jacek
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
Awatar użytkownika
janpol
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Ulotki, inserty dedykowane okładki cd.

#234

Post autor: janpol »

Panie Jacku, przywołał Pan album Komedy, więc proponuję wyczerpać temat „ulotki, inserty, dedykowane okładki” w odniesieniu do grupy płyt subskrypcyjnych.
Wiem, że dwie płyty subskrypcyjne:
Z-SX 0617 Woody Herman Orchestra 17:30,
Z-SX 0618 Woody Herman Orchestra 20:30,
w pierwszym wydaniu miały indywidualne inserty a album Mieczysława Kosza folder, którego skany zamieścił Pan na forum. Wydaje mi się, że pozostałe płyty miały wyłącznie dedykowane okładki ale nie mam pewności, że tak było.

Włodzimierz Janowski
Awatar użytkownika
Jacek_Karolak
Posty: 145
Rejestracja: 12 wrz 2012, 13:04
Lokalizacja: Warszawa Wola

Ulotki, inserty dedykowane okładki - próba usystematyzowania

#235

Post autor: Jacek_Karolak »

Panie Włodku. Poniżej przedstawiam wszystkie odnalezione materiały jakie były kolportowane wraz z płytami. Mam nadzieję, że teraz jest to czytelne.

Z-SX0545 Ossjan - Deep Purple –
• jednokartkowy, składany folder,
• naklejka klubowa z nr 1

Z-SX0545 Ossjan - Uwaga! Płyta reklamowa posiada tylko jedną stronę A. Na drugiej stronie nie ma nic

Z-SX0546 Laboratorium - The Julian CannonballAdderley Quintet,
• naklejka klubowa z nr 2

Z-SX0549 The Leszek Żądło Ensemble - Inner silence –
• jednokartkowy, składany folder,
• naklejka klubowa z nr3

Z-SX0550 Muzyka improwizowana z różnych stron świata –
• jednokartkowy, składany folder,
• naklejka klubowa z nr 4

Z-SX0551 Karolak, Urbaniak, Bartkowski - Podróż na południe –
• jednokartkowy, składany folder,
• naklejka klubowa z nr 5,
• nadruk z programem płyty z tyłu okładki uniwersalnej „biały gramofon”

Z-SX0553 Jan Jarczyk/Czesław Niemen –
• jednokartkowy, składany folder,
• naklejka klubowa z nr 6,
• nadruk z programem płyty z tyłu okładki uniwersalnej „biały gramofon”

Z-SX0555 Ossjan/Jan Jarczyk. Uwaga! Płyta reklamowa powstała ze złożenia dwóch płyt Z-SX0545 i Z-SX0553

Z-SX0556 Stars of Faith,
• naklejka klubowa z nr 7

Z-SX0558 do Z-SX0561 Muzyka Krzysztofa Komedy –
• pudełko zbiorcze,
• dedykowana okładka, jednakowa dla wszystkich czterech płyt,
• do wydania rynkowego wydrukowano cztery okładki, dla każdej z czterech płyt indywidualnie

Z-SX0562 Tomasz Stańko - Fish face,
• naklejka klubowa z nr 8

Z-SX0564 Old Jazz Meeting '74,
• naklejka klubowa z nr 9

Z-SX0581, Z-SX0582 Mieczysław Kosz
• kilkukartkowy folder

Z-SX0599 S.P.P.T. Chałturnik,
• naklejka klubowa z nr 10

Z-SX0604 Elvin Jones Quartet - Mr Thunder –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0605 Sarah Vaughan –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0606 Adam Makowicz, Tomasz Stańko - Unit –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0614 Michael J. Smith - Geomusic 111-PL –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0615 Laureaci festiwali Złota Tarka '76 i Jazz Nad Odrą '76 –
• Dwukartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0616 Wild Bill Davison with Old Timers –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0617 Woody Herman Orchestra 17:30 –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty
• Okładka dedykowana do wydania które było sprzedawane w księgarniach i EMPiK’ach

Z-SX0618 Woody Herman Orchestra 20:30 –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty
• Okładka dedykowana do wydania które było sprzedawane w księgarniach i EMPiK’ach

Z-SX0625 Z-SX0626 Album opolski
• Wspólna okładka na dwie płyty

Z-SX0628 Trio Wiaczesława Ganielina –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0629 Nowe twarze, nowe głosy - VI Lubelskie Spotkania Wokalistów Jazzowych
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

Z-SX0631 Stan(dart) Kenton
• Okładka dedykowana
• Okładka dedykowana do wydania które było sprzedawane w księgarniach i EMPiK’ach
• Okładka dedykowana do wydania Pronitu

Z-SX0634 Muddy Waters Blues Band - The Warsaw session vol.1 –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty
• Okładka dedykowana do wydania które było sprzedawane w księgarniach i EMPiK’ach

Z-SX0635 Muddy Waters Blues Band - The Warsaw session vol.2 –
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty
• Okładka dedykowana do wydania które było sprzedawane w księgarniach i EMPiK’ach

Z-SX0636 Gil Evans - Syntetic Evans
• Okładka dedykowana
• Okładka dedykowana do wydania które było sprzedawane w księgarniach i EMPiK’ach

Z-SX0637 Thad Jones/Mel Lewis Orch. - Jazz w Operze Leśnej
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty
• Okładka dedykowana do wydania „szwedzkiego”
• Okładka dedykowana do wydania które było sprzedawane w księgarniach i EMPiK’ach

Z-SX0656 do Z-SX0666 Jazz legends –
• pudełko zbiorcze,
• ilustrowana zdjęciami muzyków broszura Romana Kowala z dyskografią Henryka Cholińskiego.
• W drugim wydaniu dołączano rozbudowaną dyskografię H. Cholińskiego wydaną w postaci dwóch zeszytów ale już bez zdjęć i tekstu Romana Kowala.

PSJ86 do PSJ87 Polska vol.1, vol.2
• Okładka dedykowana
• Jednokartkowa wkładka w formacie płyty

PSJ163 Połoniny - pieśni Łemków i Bojków
• Okładka dedykowana
• Jednokartkowa wkładka

PSJ 180-181 HAYDN DIE SIEBEN LETZEN WORTE UNSERES ERLOSERS
• Jednostronne tłumaczenie z jęz. niemieckiego opisu płyty

K-PSJ 013 Old Rock Meeting A.D. 1986
• pudełko zbiorcze
• 36 stronicowy folder „Marek Karewicz i Jego Dinozaury”
• 16 stronicowa broszura „Dinozaury Mocnego Uderzenia w programie Ten Wiecznie Młody Rock & Roll”. Ponieważ wydrukowano cenę 100zł a potem ją przestęplowano na 150 zł, można się domyślać, że była ona dostępna dodatkowo.

M-0018 Gawęda
• Składana, kolorowa, jednostronnie zadrukowana, wkładka z tekstami piosenek

M-0022 Maciej Zembaty – ballady Leonarda Cohena
• Składana, kolorowa, jednostronnie zadrukowana, wkładka z tekstami piosenek

Do pierwszych czterech płyt klubowych dołączano okładkę uniwersalną „dwa gramofony” z dziurą z tyłu, projektu Rafała Olbińskiego. Do pozostałych płyt klubowych i subskrypcyjnych obowiązywała okładka „biały gramofon”. Działo się tak do momentu aż nie wyczerpały się nasze zapasy. Potem była improwizacja typu Tercet egzotyczny. Marek kilkakrotnie dodrukowywał okładki uniwersalne dlatego pojawiło się kilka różnych wzorów. Pozostałe, nie wymienione tutaj, płyty posiadały swoje indywidualne okładki. Należy pamiętać, że wiele płyt miało więcej niż jedną okładkę. Działo się tak gdy wznawiano płytę po latach.

To tyle, jeśli chodzi o stan mojej wiedzy i moich zbiorów. Jak zwykle proszę o wszelkie uwagi i poprawki.

Dziadek Jacek
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2014, 13:27 przez Jacek_Karolak, łącznie zmieniany 7 razy.
Ocalić od zapomnienia zapomniane firmy: Poljazz i Pronit. Póki jeszcze żyjemy, zostawmy po sobie ślad na Ziemii.
Awatar użytkownika
janpol
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Ulotki, inserty dedykowane okładki - próba usystematyzow

#236

Post autor: janpol »

Jacek_Karolak pisze:Do pierwszych czterech płyt klubowych dołączano okładkę uniwersalną „dwa gramofony” z dziurą z tyłu, projektu Rafała Olbińskiego. Do pozostałych płyt klubowych i subskrypcyjnych obowiązywała okładka „biały gramofon”. Działo się tak do momentu aż nie wyczerpały się nasze zapasy. Potem była improwizacja typu Tercet egzotyczny.
Właśnie z powodu tej „improwizacji” drążyłem sprawę okładek. Jest faktem, że z posiadanych przeze mnie 44 płyt klubowych ponad 10 nie ma insertów lub dedykowanych okładek, dużo lepiej jest wśród płyt subskrypcyjnych, gdzie "braki" nie przekraczają 5 sztuk. Dziękuję z pomoc w zewidencjonowaniu "braków".
Płytę klubową nr 4 dostarczono mi z ulotką ale w okładce „biały gramofon”.

Włodzimierz Janowski
Awatar użytkownika
janpol
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Henryk Choliński "Historia jazzu na mikrorowkach"

#237

Post autor: janpol »

To prawdopodobnie ostatnie moje „znalezisko” związane z przynależnością do Klubu Płytowego PSJ.
Wydana w 1973 roku, „Historia Jazzu na mikrorowkach” autorstwa Henryka Cholińskiego, była zaktualizowaną wersją opublikowanej na łamach miesięcznika „Jazz” (nr 9/61 i nr 10/61) „Historii jazzu na płytach gramofonowych”.
Historia Jazzu 1.jpg
Historia Jazzu 2.jpg
Zwraca uwagę nakład w wysokości 14.000 egz. podczas gdy „Polska dyskografia jazzowa 1954-1972” wydana była w nakładzie tylko 2.000 egz.

Zakresem opracowania objęta została historia jazzu do końca lat 50-tych XX wieku w której autor wydzielił następujące kierunki, okresy i style:
1. Wczesny blues, pieśni robocze i kościelne, ragtime, muzyka marszowa.
2. Lata 20: Nowy Orlean, „Czarne” Chicago i Nowy Jork, boogie woogie i blues.
3. Lata 20: „Białe” Chicago i Nowy Jork.
4. Swing: duże orkiestry, małe zespoły, soliści, wokaliści.
5. Revival i współczesny jazz tradycyjny.
6. Be-bop i początki modern jazzu.
7. Niektóre orkiestry z lat 40.
8. Cool – West coast.
9. East coast.

Autor zestawił „podstawową kolekcję” złożoną z 30 centymetrowych płyt, przede wszystkim amerykańskich, „które na zawsze weszły do historii jazzu” i były w sprzedaży w momencie wydania opracowania.

Wśród płyt wymienionych w rozdziale nr 9 znajdziemy takie, które do dziś cieszą się dużą popularnością i których reedycje w wersji winylowej są nadal dostępne, jak:
 Blue Train - John Coltrane, Blue Note ST – 81577, 1957 r.
 John Coltrane - Giants Steps, Atlantic 1311, 1959 r.
 Kind of Blue – Miles Davis, Columbia CS - 8163, 1959 r.
 Charlie Mingus - Pithecantropus Erectus – Atlantic 1237, 1956 r.

Opracowanie było zapewne dołączone do subskrybowanej przez PSJ, pierwszej „Polskiej dyskografii jazzowej 1955 ÷ 1972”, autorstwa Marka Cabanowskiego i Henryka Cholińskiego.

Włodzimierz Janowski
Awatar użytkownika
incorester
Posty: 53
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:54

Poljazz 1972-1991

#238

Post autor: incorester »

Nie wiem czy juz bylo?
label1.jpg
label2.jpg
Awatar użytkownika
janpol
Posty: 112
Rejestracja: 03 sty 2013, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Wielcy Nieobecni - Andrzej Trzaskowski

#239

Post autor: janpol »

Ostatnim (moim zdaniem) Wielkim Nieobecnym na płytach „Poljazzu” jest Andrzej Trzaskowski – pianista, kompozytor, dyrygent, muzykolog. Współzałożyciel legendarnego zespołu Melomani, lider The Wreckers (pierwszego polskiego zespołu, który koncertował w Ameryce) oraz firmowanych swoim nazwiskiem kwintetu i sekstetu, z którymi nagrał płyty:
 XL0258 The Andrzej Trzaskowski Kwintet, Polish Jazz. vol. 4,
 XL0378 „Seant” Sekstet Andrzeja Trzaskowskiego, Polish Jazz. vol. 11.
W latach 1971–1974 występował ze Studiem Jazzowym Polskiego Radia.
W latach 1974–1991 kierował Orkiestrą Polskiego Radia i Telewizji Studio S-1 w Warszawie.
Jak widać, w latach funkcjonowania wydawnictwa „Poljazz” Andrzej Trzaskowski był aktywny zawodowo w Polsce ale płyty nie nagrał.
Wydana w końcu 2013 roku płyta CD - vol. 5 w serii Polskie Radio Jazz Archives, zawiera nagrania zespołów Andrzeja Trzaskowskiego, choć szkoda, że tylko te z lat 60-tych.
PRJA 5 a.jpg
PRJA 5 b.jpg
Włodzimierz Janowski
Ostatnio zmieniony 29 mar 2014, 11:21 przez janpol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 2801
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:29
Lokalizacja: prawie Łódź

Poljazz 1972-1991

#240

Post autor: Winters »

janpol pisze:XL0298 The Andrzej Trzaskowski Kwintet, Polish Jazz. vol. 5,
XL0298 - Polish Jazz vol. 5 to Astigmatic Krzysztofa Komedy.
DIOMEDES KATO
ODPOWIEDZ