Gramofon + monitory aktywne Yamaha HS50m

Jak to wszystko połączyć?
ODPOWIEDZ
koziol_matol
Posty: 3
Rejestracja: 05 kwie 2014, 19:47

Gramofon + monitory aktywne Yamaha HS50m

#1

Post autor: koziol_matol »

Witam,

Chciałem prosić o radę. Marzy mi się rozpoczęcie przygody z gramofonem i winylami, jestem całkowicie zielony w temacie, nie licząc przeglądania allegro pod kątem modeli które obecnie są do kupienia. Miałem też kiedyś gramofon unitra ale został zalany w piwnicy i podobno działa, ale bałbym się cokolwiek na niego kłaść obecnie :) Dlatego potrzebuję porady dotyczącej dwóch rzeczy - jaki model gramofonu kupić w okolicach mniej więcej 200-400zł i po drugie, jak podłączyć go do sprzętu, który już mam.

Moja sytuacja jest następująca: jestem muzykiem i do swojego małego studia domowego zakupiłem monitory aktywne Yamaha HS50m, w momencie zakupu były warte ok. 2tys złotych i naprawdę bardzo fajnie się na nich słucha, więc chciałbym kupując gramofon wykorzystać ich możliwości i jakoś je do niego podłączyć. Oglądając gramofony zauważyłem, że one najczęściej po pierwsze nie mają wzmacniacza, ale to jak rozumiem nie powinno stanowić problemu bo moje monitory są aktywne. Ale zastanawiam się jak ewentualnie podłączyć je, bo te monitory mają tylko po jednym wejściu duży jack i mikrofonowym, tymczasem gramofony jak patrzyłem najczęściej mają wyjścia na czincze. Czy wystarczyłaby zwykła przejściówka? Monitory są podpięte do zwykłego interfejsu audio/ubs a dokładnie Presonus Audiobox USB, więc podejrzewam że może dałoby się właśnie wyjść z gramofonu za pomocą jakiejś przejściówki chincz/jack lub chinch/xlr jeśli takie istnieją i stamtąd by to szło już do monitorów, które wzmacniałyby sygnał. Ale być może się mylę właśnie.

Dlatego prosiłbym o pomoc w tych dwóch sprawach: