Jakość kabla

Jak to wszystko połączyć?
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Obywatel
Posty: 3785
Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
Gramofon: Technics SL-1610MKII
Lokalizacja: Słupsk

Jakość kabla

#31

Post autor: Obywatel »

kielek pisze:Ahaja wiem,że jesteś cenionym ekspertem w kraju w dziedzinie audio a szczególnie jeśli chodzi o gramofony.Jestem pełen uznania dla Twojej wiedzy i praktyki jaką posiadasz w tym temacie i nie neguję tego co napisałeś,ale używając nieco terminologii piłkarskiej weź pod uwagę,że są tacy co grają w niższych ligach,którzy nigdy nie zagrają w ekstraklasie ze względu na budżet,możliwości a nawet ambicje.Dlatego mając na uwadze,że reszta mojego zestawu to też niestety budżetówka i nigdy nie osiągnę pułapu audiofilskiego(nie odczuwam nawet takiej potrzeby),więc będę musiał się jakiś czas pomęczyć z tym Denonem,który jest chińską tanią masówką,ale musi mi służyć na jakiś czas i to robi.Chciałem jedynie zasięgnąć nieco opinii od kolegów z branży co sądzą na temat kabli sygnałowych i sensie ewentualnej ich wymiany za co bardzo dziękuję i pozdrawiam. :)
Czy odczuwasz jakieś negatywne symptomy zastosowania niskiej jakości kabla - jakieś brumienie, wzbudzanie się czy niska jakość sygnału? Jeśli nie, to po co cokolwiek ruszać? Zwłaszcza że - jak piszesz - posiadasz sprzęt budżetowy. Apropos sposobu wyprowadzenia kabli sygnałowych, to najlepiej jest jak ten sam przewód biegnie aż do samej wkładki - bez żadnych złącz po drodze. Reasumując, nie ma racjonalnych argumentów przemawiających za wymianą kabli sygnałowych w tym Denonie, zwłaszcza że jest to gramofon z wbudowanym przedwzmacniaczem.
Były: Daniel G 1100-fs, AKAI AC-3800, Fryderyk G-620, Technics SL-231, Technics SL-Q3
Jest: Technics SL-1610 MKII
eenneell
Posty: 4157
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: K-ków

Jakość kabla

#32

Post autor: eenneell »

kielek pisze:Chciałem jedynie zasięgnąć nieco opinii od kolegów z branży co sądzą na temat kabli sygnałowych i sensie ewentualnej ich wymiany za co bardzo dziękuję i pozdra
Mogę jedynie powiedzieć to co przedmówcy- zostawić kable!
Jeżeli już to sprawdzić jedynie " luty"!
Ktoś kiedyś pisał o sprzęcie ChRL (Chyba Jack -nie pamiętam o jakim), że sprawdził "luty" -byLy do kitu- poprawił i było ok :) :!:
Jeśli koniecznie coś poprawiać to sprawdzić połączenia lutowane :!:
ahaja
Posty: 1214
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
Lokalizacja:

Re: Jakość kabla

#33

Post autor: ahaja »

Apropos:
dzisiejsze sprzęty są lutowane cyną bezołowiową co skutkuje m in ich krótkim życiem. Jak już to tylko stara z ołowiem.
Awatar użytkownika
Sindsoron
Posty: 1346
Rejestracja: 17 wrz 2010, 13:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jakość kabla

#34

Post autor: Sindsoron »

ahaja pisze:dzisiejsze sprzęty są lutowane cyną bezołowiową co skutkuje m in ich krótkim życiem. Jak już to tylko stara z ołowiem.
niestety wszystko to że ołów jest szkodliwy dla środowiska, dla tego skończył jak azbest i teraz ciężko kupić cynę z ołowiem :3
Collection

Power Amp: Hitachi HMA-7500
Control Amp: Hitachi HCA-7500
Turntable: Rotel RP-3000 + SME 3009 II Non Improved
Deck: Akai GXC-760D
Speakers: Usher S-520 II
Headphones: Audio-Technica ATH-ES700
Sound Card: Asus Xonar Essence ST
Awatar użytkownika
Obywatel
Posty: 3785
Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
Gramofon: Technics SL-1610MKII
Lokalizacja: Słupsk

Jakość kabla

#35

Post autor: Obywatel »

Przecież normalnie można dostać cynę LC-60 a nawet 40, gdzie reszta stopu to Pb:
http://www.allegromat.pl/aukcja99397
Były: Daniel G 1100-fs, AKAI AC-3800, Fryderyk G-620, Technics SL-231, Technics SL-Q3
Jest: Technics SL-1610 MKII
Awatar użytkownika
Sindsoron
Posty: 1346
Rejestracja: 17 wrz 2010, 13:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jakość kabla

#36

Post autor: Sindsoron »

Obywatel pisze:Przecież normalnie można dostać cynę LC-60 a nawet 40, gdzie reszta stopu to Pb:
http://www.allegromat.pl/aukcja99397
no oczywiście że da radę ją kupić, ale kiedyś była łatwiej dostępna, teraz ja żeby ją kupić we wrocławiu musiałem zjeździć całe miasto bo tylko w jednym sklepie ją mieli
Collection

Power Amp: Hitachi HMA-7500
Control Amp: Hitachi HCA-7500
Turntable: Rotel RP-3000 + SME 3009 II Non Improved
Deck: Akai GXC-760D
Speakers: Usher S-520 II
Headphones: Audio-Technica ATH-ES700
Sound Card: Asus Xonar Essence ST
ahaja
Posty: 1214
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
Lokalizacja:

Re: Jakość kabla

#37

Post autor: ahaja »

Sprawdziłem przed chwilą w denonie GT700 pojemność kabli od wkładki do wtyków:
L - 390pF
R - 421pF
Dokładając 100-220pF wbudowanych w preamp na wejściu robi się ... horror.
Awatar użytkownika
Obywatel
Posty: 3785
Rejestracja: 02 sty 2011, 18:41
Gramofon: Technics SL-1610MKII
Lokalizacja: Słupsk

Jakość kabla

#38

Post autor: Obywatel »

A swoją drogą to dziwne, że ołów jest w tym stopie elementem pożądanym. Kiedyś - jak pamiętam - tym bardziej ceniło się stop im więcej było w nim cyny. 40% top była kiła, która nadawała się tylko do rynien. 60-tką można już było cynować obwody drukowane a 80-tka to był wypas.
Były: Daniel G 1100-fs, AKAI AC-3800, Fryderyk G-620, Technics SL-231, Technics SL-Q3
Jest: Technics SL-1610 MKII
eenneell
Posty: 4157
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:18
Lokalizacja: K-ków

Jakość kabla

#39

Post autor: eenneell »

Racja i nie racja! :(
Poprawianie "lutów" nie polega na "smarkaniu" cyną z pb, czy bez, tylko na "przygrzaniu" tych niepewnych, wadliwych i często "zimnych" :!: :!: :(
pawel0777
Posty: 344
Rejestracja: 24 wrz 2011, 00:34

Re: Jakość kabla

#40

Post autor: pawel0777 »

ahaja pisze:Sprawdziłem przed chwilą w denonie GT700 pojemność kabli od wkładki do wtyków:
L - 390pF
R - 421pF
Dokładając 100-220pF wbudowanych w preamp na wejściu robi się ... horror.
Dziwnie mi się wydaję ,że w przypadku przedwzmacniaczy gramofonowych pojemność przewodu jest uwzględniona i skorygowana dodatkowym R lub/i C umieszczonym w przedwzmacniaczu...bardzo możliwe ,że właśnie tym
Dokładając 100-220pF wbudowanych w preamp na wejściu
Znając sposoby łączenia kondensatorów wiadomo co dzieję się z pojemnością .

Jak by tak nie było to każdy dobry gramofon miałby wbudowany przedwzmacniacz... ale może się mylę ;) Musiał bym bardziej wniknąć w sprawę :)
ahaja
Posty: 1214
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
Lokalizacja:

Re: Jakość kabla

#41

Post autor: ahaja »

W preampikach na wejściu masz duże R (300....3kohm) i C (100-330pF). Pojemność to nie kompensacja kabla tylko filtr dla MHz. Inaczej byś radia słuchał ... ;-). Czasami dają takie filtry zdublowane.
Ta pojemność z parametrami głównie wkładek MM tworzy również filtr - a jak to działa to podałem link do vinylengine. Przy dużej pojemności wejściowej (kabel + wejście w preampie) obcina górę i pasmo może spokojnie spaść do 10kHz. Zatem pakowanie do prostego gramofonu i preampa super wkładki jest delikatnie mówiąc .... dziwne. A tak często można przeczytać. ;-)

Dobre preampy mają szerokie możliwości nastawów by skompensować parametry wewnętrzne wkładek.
kielek
Posty: 3185
Rejestracja: 05 paź 2011, 08:34
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jakość kabla

#42

Post autor: kielek »

....a ja się tylko o przewód zapytałem :lol:
ahaja
Posty: 1214
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
Lokalizacja:

Re: Jakość kabla

#43

Post autor: ahaja »

Ano widzisz, takie proste to nie jest.
Ale chyba lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć ... bo inaczej to i Bambino z gwoździem by nam wystarczyło ... ;-)
pawel0777
Posty: 344
Rejestracja: 24 wrz 2011, 00:34

Re: Jakość kabla

#44

Post autor: pawel0777 »

ahaja pisze:W preampikach na wejściu masz duże R (300....3kohm) i C (100-330pF). Pojemność to nie kompensacja kabla tylko filtr dla MHz. Inaczej byś radia słuchał ... ;-). Czasami dają takie filtry zdublowane.
Ta pojemność z parametrami głównie wkładek MM tworzy również filtr - a jak to działa to podałem link do vinylengine. Przy dużej pojemności wejściowej (kabel + wejście w preampie) obcina górę i pasmo może spokojnie spaść do 10kHz. Zatem pakowanie do prostego gramofonu i preampa super wkładki jest delikatnie mówiąc .... dziwne. A tak często można przeczytać. ;-)

Dobre preampy mają szerokie możliwości nastawów by skompensować parametry wewnętrzne wkładek.
MHz pomijam bo chyba chodziło o KHz ;) Jak działa filtr złożony z kondensatora wpiętego równolegle to chyba jasne...tnie górne częstotliwości.Jakie dokładnie częstotliwości zależy od pojemności i od rezystancji odbiornika(w tym przypadku rezystancji wej. przedwzmacniacza).O ile w przypadku wejścia dla np. CD pojemność kabla jest pomijalna bo wejście ma dużą rezystancję i co najwyżej utnie coś co i tak nikt nie usłyszy.
W przypadku gramofonu jest nieco inaczej bo wej. ma małą rezystancję dlatego znaczenie ma pojemność kabla , rezystancja wkładki i samego wejścia.Właśnie te parametry można korygować przez dodatkowe odpowiedniej wartości elementy które znajdują się w preampie.Zresztą bardziej wypasione mają regulację pojemności i rezystancji o czym sam wspomniałeś.

Same przewody też podlegają korekcji parametrów...zwróć uwagę na magiczne "puszeczki" które znajdują się na HI-END'owych kabelkach zastanawiałeś się kiedyś co tam się kryję :?: ja myślę ,że jest tam rezystor,kondensator .
ahaja
Posty: 1214
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
Lokalizacja:

Re: Jakość kabla

#45

Post autor: ahaja »

Zauważ, że w większości przypadków na wejściu masz taką samą impedancję - 47kohm. Dlatego ma to takie samo znaczenie dla sedesa jak i wkładki. W tym drugim przypadku szczególnie dla wkładek MM dochodzi jej duża indukcyjność i tu się pojawia problem.
Przewód swoimi parametrami wpływa na źródło, które jest do niego podpięte.

Tak. Dlatego fajnie jest mieć mozliwość korygowania R i C na wejściu preampa. Jeśli nie ma fabrycznie to można to w prosty sposób zrobić.

Ano widziałem takie fifne puszki - to z reguły proste układy zobla ... podnoszone do rangi cudów. Przypomnę: to 2 elementy łącznie za jakąś złotówkę ;-). 10 razy więcej ich kosztuje zalakowanie czy zalanie jakimś smarkiem i zapakowanie w puchę ;-).
ODPOWIEDZ