Technics SL-QD33 - podłączenie do komputera

Jak to wszystko połączyć?
ODPOWIEDZ
fck
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2013, 20:05

Technics SL-QD33 - podłączenie do komputera

#1

Post autor: fck »

Witam wszystkich użytkowników.

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem całkowitym laikiem w sprawach sprzętu gramofonowego, dlatego chciałbym was prosić o pomoc.

Mam pewien problem. Otóż, chciałem podłączyć gramofon pod komputer. Podłączyłem zasilanie, podłączyłem czerwony i biały kabelek, wydaje się, że wszystko działa. Problem pojawia się, gdy zaczynam odtwarzać dźwięk z płyty winylowej. Muszę ustawić bardzo dużą głośność na moich głośnikach aby cokolwiek było słychać, wszystkiemu towarzyszą jeszcze szumy, które pojawiają się gdy nastawie głośniki na bardzo dużą głośność. Wyłączyłem opcję 'Digital input only'. Część szumów ustała, ale dalej jest dość niewyraźny dźwięk. Dodam tylko, że w przypadku odsłuchu muzyki z komputera potrzebna jest o wiele mniejsza głośność aby coś usłyszeć, przy odsłuchu płyty gramofonowej muszę dać głośniki prawie na maksa. Próbowałem również z różnymi sterownikami do karty muzycznej, nic się nie zmieniło. W komputerze posiadam kartę dźwiękową Creative Sound Blaster Live! 5.1 (staroć, ale jakoś się trzyma). Do komputera mam również podłączony zestaw głośniczków Creative Inspire 5.1 T5400 z Subwooferem.

Podłączałem gramofon na innym sprzęcie marki Denon ( nie pamiętam modelu, nazwy, było to małe kino domowe) i wszystko działało bez zarzutu (był tam chyba wbudowany wzmacniacz).

Tutaj pojawia się też moje pytanie. Wydaje mi się, że potrzebuje jakiegoś wzmocnienia dźwięku w gramofonie (przedwzmacniacz, wzmacniacz?) jednak całkowicie nie wiem, czy właśnie o to chodzi w moim problemie, tylko spekuluję. Jeśli jednak mam po części rację, to czy moglibyście podać mi jakieś sugerowane modele tych sprzętów, które potrzebuje? Czy uda mi się to połączyć z komputerem, tą kartą dźwiękową jak i tym zestawem głośnikowym? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.