kilka gramofonów pod jeden wzmak

Jak to wszystko połączyć?
Awatar użytkownika
vinylpiotrek
Posty: 2197
Rejestracja: 12 lip 2012, 20:51
Lokalizacja: Łódź

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#16

Post autor: vinylpiotrek »

ahaja pisze:Ja nie widzę sensu w wygrzebywaniu starych komponentów, bo to rodzi problemy. Tego typu elementy są dzisiaj zdecydowanie lepsze niż kiedyś. Na tym się za bardzo nie oszczędzi.
Podobnie jak rzucanie się na stare sprzęty często opisywane również na forach jako super hiper ... okazuje się, że to ukryty marketing mający na celu wypchnięcie klocków zaczynających sprawiać kłopoty. Można je zapewne naprawić, ale często szukanie usterki to 'robota dla tego co matkę i ojca zabił' ;-). W szczególności radzę uważać na klocki pracujące w klasie A.
Jeśli chodzi o obudowę, gniazda i selektory, to dość łatwo ocenić, czy są dobre, czy nie.
ahaja pisze: Do innej krzywej niż RIAA trza mieć płyty sprzed '54 roku albo na 78rpm - wtedy co wytwórnia to inna charakterystyka ;-) i jest tego dużo.
Owszem, dużo, ale z tych popularniejszych FFRR najwyraźniej odbiega od RIAA i utrzymała się troche dłużej , niż 1954.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41510
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#17

Post autor: Wojtek »

vinylpiotrek pisze:Poszukaj dobrze, wśród wzmacniaczy z ery świetności techniki lampowej.
Ah, to tłumaczy dlaczego się z tym nie spotkałem. Era świetności techniki lampowej mnie w ogóle nie interesuje.
Jednakże, mówimy tutaj nadal o preampach MM z RIAA czy jednak ceramik/piezo? Bo jeśli to drugie albo bez RIAA to raczej nie o to tutaj chodzi.
Skoro coś znasz to podaj jakiś przykład konkretny ;)
ahaja pisze:Ja nie widzę sensu w wygrzebywaniu starych komponentów, bo to rodzi problemy. Tego typu elementy są dzisiaj zdecydowanie lepsze niż kiedyś. Na tym się za bardzo nie oszczędzi.
Racja.
ahaja pisze:Do innej krzywej niż RIAA trza mieć płyty sprzed '54 roku albo na 78rpm - wtedy co wytwórnia to inna charakterystyka ;-) i jest tego dużo.
vinylpiotrek raczej jest tego świadom, ale fakt faktem tego typu uwagi/rady zahaczają już o "szelak.net" :D
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
vinylpiotrek
Posty: 2197
Rejestracja: 12 lip 2012, 20:51
Lokalizacja: Łódź

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#18

Post autor: vinylpiotrek »

Wojtek pisze:Ah, to tłumaczy dlaczego się z tym nie spotkałem. Era świetności techniki lampowej mnie w ogóle nie interesuje.
No cóż, może lepiej, że nie wszystkich interesuje.
Wojtek pisze:Skoro coś znasz to podaj jakiś przykład konkretny ;)
Na przykład niektóre Brauny.
Wojtek pisze:vinylpiotrek raczej jest tego świadom, ale fakt faktem tego typu uwagi/rady zahaczają już o "szelak.net" :D
I dlatego pisałem głównie o FFRR, która jest dość często spotykana w płytach winylowych 33/45.
Wojtek pisze:Racja.
Przesada, zależy co.
Obrazek
Awatar użytkownika
Winters
Posty: 2801
Rejestracja: 10 kwie 2011, 11:29
Lokalizacja: prawie Łódź

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#19

Post autor: Winters »

Preampy McIntosh z lat 50. i 60. miały po dwa, niezależne wejścia phono.

FFRR było stosowane przez Deccę i pochodne do końca lat 60.
DIOMEDES KATO
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41510
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#20

Post autor: Wojtek »

vinylpiotrek pisze:No cóż, może lepiej, że nie wszystkich interesuje.
Jak najbardziej.
vinylpiotrek pisze:Na przykład niektóre Brauny.
"Niektóre Brauny" to konkretny przykład? :)
Pytam serio, bo chętnie zobaczę komercyjną tranzystorową integrę bądź preamp z ponad trzema wejściami dla wkładek magnetycznych z korektą RIAA, skoro takie produkty istniały. Ot z ciekawości.
vinylpiotrek pisze:I dlatego pisałem głównie o FFRR, która jest dość często spotykana w płytach winylowych 33/45.
Nie bardzo.
Winters pisze:FFRR było stosowane przez Deccę i pochodne do końca lat 60.
Ano ;)


Tak czy siak, najbardziej realne rozwiązanie w przypadku zapotrzebowań Stelmy to raczej jakiś selektor.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
vinylpiotrek
Posty: 2197
Rejestracja: 12 lip 2012, 20:51
Lokalizacja: Łódź

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#21

Post autor: vinylpiotrek »

Wojtek pisze: komercyjną tranzystorową integrę bądź preamp
Tranzystorowego nie znam.
Wojtek pisze: vinylpiotrek pisze:I dlatego pisałem głównie o FFRR, która jest dość często spotykana w płytach winylowych 33/45.


Nie bardzo.

Winters pisze:FFRR było stosowane przez Deccę i pochodne do końca lat 60.


Ano ;)
Przewrotna logika :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41510
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#22

Post autor: Wojtek »

vinylpiotrek pisze:Tranzystorowego nie znam.
Cóż, z jednej strony szkoda, a z drugiej strony mało mnie to dziwi.
vinylpiotrek pisze:Przewrotna logika :P
Wcale, bo pisałeś "często spotykane w płytach winylowych 33/45", co można rozumieć nawet jako ogół płyt zarówno starszych jak i współczesnych, a Winters uściślił o co konkretnie chodzi (a "Decca i pochodne" to nie jest na tyle dużo by mówić o częstych spotkaniach, chyba że subiektywnie).

Wszystko jest kwestią precyzji opisu. Radzę unikać swego rodzaju zaślepienia przez fascynację.


A wracając do tematu to teraz zastanawiam się czy właśnie jakiś rozbudowany mikser nie byłby tutaj praktyczniejszy od prostego selektora. Oczywiście byłby to większy kawał sprzętu, ale mielibyśmy tutaj łatwą możliwość wyrównania chociażby poziomu głośności na równi dla każdego gramofonu/wkładki.
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
Awatar użytkownika
vinylpiotrek
Posty: 2197
Rejestracja: 12 lip 2012, 20:51
Lokalizacja: Łódź

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#23

Post autor: vinylpiotrek »

Wojtek pisze: (a "Decca i pochodne" to nie jest na tyle dużo by mówić o częstych spotkaniach, chyba że subiektywnie).
Te płyty są dośc popularne, dlatego, w zależności od zbioru płyt uważam, że przy bardziej rozbudowanym preampie, można wziąć to pod rozwagę.
Wojtek pisze:A wracając do tematu to teraz zastanawiam się czy właśnie jakiś rozbudowany mikser nie byłby tutaj praktyczniejszy od prostego selektora. Oczywiście byłby to większy kawał sprzętu, ale mielibyśmy tutaj łatwą możliwość wyrównania chociażby poziomu głośności na równi dla każdego gramofonu/wkładki.
No wlaśnie, wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań, przy bardziej rozbudowanej konstrukcji warto rozważyć różne "ficzury".
Wojtek pisze:Wcale
Cieszę się, że nie napisałeś 'wcale nie", bo w samym wcale nie ma zaprzeczenia :)
Wojtek pisze:Radzę unikać swego rodzaju zaślepienia przez fascynację.
Daleki jestem od fascynacji FFRR, bardziej mnie ta niekompatybilność wkurza niż cieszy.
Jeśli jestem subiektywny, to dlatego, że brzmienie tych płyt (szczególnie w niektórych przypadkach) leży mi na żołądku i sam szukam rozwiązania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Stelma
Posty: 232
Rejestracja: 15 gru 2010, 21:10
Gramofon: BRAUN PS550S DUAL604
Lokalizacja: Rawicz

Re: kilka gramofonów pod jeden wzmak

#24

Post autor: Stelma »

Wojtek pisze:Tak czy siak, najbardziej realne rozwiązanie w przypadku zapotrzebowań Stelmy to raczej jakiś selektor.

Racja racja.

Ta fascynująco-pouczająca dysputa wykracza poza poziom moich zainteresowań (i chęci ogarnięcia pewnych zagadnień), ale przebrnąłem dzielnie ;)

dobrej klasy selektor mnie zadowoli

Czyli jeżeli zakupię: dobre gniazda rca, oraz dobry przełącznik dodam okablowanie i zamknę w obudowie łącząc odpowiednio wszystko ze sobą - to będzie to działać?
nie potrzebuję już zasilaczy mostków itp etc? a co z masą podpinaną pod wzmaka - robić na obudowie selektora z dodatkowym odprowadzeniem na wzmak, czy jeszcze inaczej?
słucham z: Brauna PS 550S(philips 400II), DUAL-i: 604(Shure m75) i 1218(dual 240E) Bang Olufsen 2202 (b&o mmc20s)
CD-marantz cd-50, DECK - akai GXC-760D , ampli Sanyo jcx 2900k , Marantz HD 770
Awatar użytkownika
Kocewicz
Posty: 739
Rejestracja: 25 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#25

Post autor: Kocewicz »

Stelma pisze: Czyli jeżeli zakupię: dobre gniazda rca, oraz dobry przełącznik dodam okablowanie i zamknę w obudowie łącząc odpowiednio wszystko ze sobą - to będzie to działać?
Tak. Po prostu budujesz "zwrotnicę" dla wielu sygnałów. Jak ustawisz wajchę, tak pociąg-sygnał pojedzie ;)
Stelma pisze: nie potrzebuję już zasilaczy mostków itp etc? a co z masą podpinaną pod wzmaka - robić na obudowie selektora z dodatkowym odprowadzeniem na wzmak, czy jeszcze inaczej?
Możesz sobie ułatwić przyszłe podłączanie i dać gniazdo masy, co by potem mieć w którym miejscu spiąć kabelki wzmacniacza i gramofonów. Kwestia do rozpatrzenia.
Are you Shure?
Awatar użytkownika
Stelma
Posty: 232
Rejestracja: 15 gru 2010, 21:10
Gramofon: BRAUN PS550S DUAL604
Lokalizacja: Rawicz

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#26

Post autor: Stelma »

taj jeszcze raz wrócę do tematu.

Robiąc taki selektor na przykładowych klamotach podanych przez kolegę Ahaja czyli:

http://allegro.pl/przelacznik-obrotowy- ... 30508.html

i http://allegro.pl/rean-nys-367-2-gniazd ... 27951.html

obudowa + okablowanie.

1. rozumiem ,że na tym przełączniku mogę puścić nawet 5 źródeł w jeden "out"

2. przez przełącznik puszczam tylko sygnał, powrót ze wszystkich "in" i "outa" łącze w jedno czy jak, bo się pogubiłem?

3. prośba o łopatologiczne rozrysowanie "co do czego i z czym" na tym przełączniku bo już zgłupiałem całkiem.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2013, 10:54 przez Stelma, łącznie zmieniany 1 raz.
słucham z: Brauna PS 550S(philips 400II), DUAL-i: 604(Shure m75) i 1218(dual 240E) Bang Olufsen 2202 (b&o mmc20s)
CD-marantz cd-50, DECK - akai GXC-760D , ampli Sanyo jcx 2900k , Marantz HD 770
ahaja
Posty: 1214
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
Lokalizacja:

Re: kilka gramofonów pod jeden wzmak

#27

Post autor: ahaja »

1. Tak. Ale zawsze tylko jeden (1+1) z nich będzie wychodził na wzmak.
2. 5+5 (L+R) wejść wchodzi i wychodzi 1+1 (L+R).
3. Musisz ściągnąć sobie notę katalogową tam jest to rozrysowane, albo pomierzyć miernikiem, które są WE a które WY.
Jeden ring to będzie L a drugi to R. Poproś sprzedawcę o notę.

Będę niedługo robić coś takiego w obudowie rack. Trochę bardziej rozbudowany. Wrzucę zdjęcia jak skończę.
Awatar użytkownika
Stelma
Posty: 232
Rejestracja: 15 gru 2010, 21:10
Gramofon: BRAUN PS550S DUAL604
Lokalizacja: Rawicz

Re: kilka gramofonów pod jeden wzmak

#28

Post autor: Stelma »

Napisałem do kolesia podesłał mi taki oto schemacik
:( za głupi jestem w tej materii by pojąć o co kaman?
Załączniki
DSCF0220.JPG
słucham z: Brauna PS 550S(philips 400II), DUAL-i: 604(Shure m75) i 1218(dual 240E) Bang Olufsen 2202 (b&o mmc20s)
CD-marantz cd-50, DECK - akai GXC-760D , ampli Sanyo jcx 2900k , Marantz HD 770
Awatar użytkownika
Stelma
Posty: 232
Rejestracja: 15 gru 2010, 21:10
Gramofon: BRAUN PS550S DUAL604
Lokalizacja: Rawicz

kilka gramofonów pod jeden wzmak

#29

Post autor: Stelma »

czy takie gniazda są dużo gorsze od neutricków

http://www.speckable.pl/?action=shop&tw ... kod=TRC032
słucham z: Brauna PS 550S(philips 400II), DUAL-i: 604(Shure m75) i 1218(dual 240E) Bang Olufsen 2202 (b&o mmc20s)
CD-marantz cd-50, DECK - akai GXC-760D , ampli Sanyo jcx 2900k , Marantz HD 770
ahaja
Posty: 1214
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
Lokalizacja:

Re: kilka gramofonów pod jeden wzmak

#30

Post autor: ahaja »

Tak, dużo gorsze (solidność). Nie ma sensu oszczędzać.

No to sprzawdź miernikiem:
9 i 1 potem, przełącz 2, potem 4 ... 5 ... 7 - powinno pokazywać przejście. Podobnie z drugim kanałem.
9 i 18 to wyjścia.
Tylko musisz pamiętać o:
gramofon L R
1 - 1 +10
2 - 2 + 11
3 - 4 + 13
4 - 5 + 14
5 - 7 + 16
ODPOWIEDZ