Stara Fonica 464 - problem nowicjusza

Dyskusje techniczne dotyczące gramofonów marki Unitra Fonica
ODPOWIEDZ
xmichux
Posty: 57
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:32

Stara Fonica 464 - problem nowicjusza

#1

Post autor: xmichux »

Witam
jestem totalnym laikiem w temacie gramofonów (jeśli chodzi o sprzęt, muzykę i nieustanne dążenie do idealnego brzmienia to jak najbardziej strasznie mnie to interesuje siedząc w tym praktycznie od zawsze), natomiast gramofon to dla mnie straszna nowośc która postanowiłem zrealizowac w swoim domu. Z racji że jeszcze 4 tygodnie temu nie byłem pewien czy ten temat mnie wciągnie (z góry uprzedzam nie chciałem inwestowac nie wiadomo jakiej kasy) po prostu wydostałem od ojca gramofon fonica 464 w nie najgorszym ale również nie najlepszym stanie. Doprowadziłem do ładu obroty itp. i zabrałem się za poprawę brzmienia tzn. buczenia trzaski itp. Ostatecznie zakupiłem nowe okablowanie wymieniłem wkładkę na AT 91 powalczyłem z masą itd. Wszystkie buczenia trzaski itp znikły, ucieszony faktem że wszystko bangla jak trzeba zakupiłem nowiusieńką płytę Norah Jones i zabrałem się za odsłuch no i niestety w momencie wysokich rejestrów wokalu i zarazem ich dużego natężenia (głos Norah to główny instrument) pojawia się tylko w prawym kanale nieprzyjemne trzeszczenie efekt jakby przesterowania kanału, myślałem że po prostu błędy nowicjusza w temacie więc zabrałem się jeszcze raz za regulację ramienia i antiskating no i faktycznie dużo udało mi się nieprzyjemnych momentów zniwelowac lecz nie wszystkich siedzę już nad tym kilka dni walcząc z podkładkami pod wkładką ustawienia azymutu itd i niestety troszkę tego "brudu" zostało i w sumie pomysły mi się skończyły może ten typ tak ma, sam nie wiem może wy mi coś poradzicie?
Obrazek
andre
Posty: 548
Rejestracja: 03 sty 2012, 16:25

Stara Fonica 464 - problem nowicjusza

#2

Post autor: andre »

Stara wkładka sprawna? Jeśli tak to podmień i sprawdz czy problem na MF tez występuje.
xmichux
Posty: 57