...trochę czasu minęło i pobawiłem się z moim wyjątkowo upierdliwym gramofonem. Zdecydowaie lubimy razem spędzać czas
Tak więc skompletowałem ten magiczny secik za tych pare złotych i wygląda to tak:
Po przyklejeniu klejem epoxydowym do silnika:
Przed opisaniem wynikó
w wspomnę tylko, że do
Thorensó
w 125 MKII polecane są
w necie dwie długości paska i trudno dojść, który jest poprawny:
- 20 cali - posiadam ale nie jest to oryginalny pasek Thorensa tylko zamiennik
- 21,2 cali - takiego zakupiłem jako NOS z nadrukiem
Thorens - według mnie to jest poprawny rozmiar are z tych gramofonó
w po latach uzytkowania te paski potrafią spadać (i przy złym ustawieniu kąta ośki silnika/pulley'a) i ludziom wciskają te po 20 cali i wydaje mi się, że to
właśnie przez ten krótszy pasek te silniki stukają po jakimś czasie (większa siła na ośkę silnika i po jakimś czasie to się pewnie wyrobiło za bardzo)
Z obydwoma paskami silnik stukał.
Wyniki mojego eksperymentu są takie:
- po delikatnym dokręceniu śrubki (lekki opór)
stukanie znika ale za cholerę nie mogę ustawić ośki silnika/pulleya pod takim kątem by nie spadał oryginalny pasek (21,2 cali)
- po założeniu paska 20 calowego chodzi pięknie i nic nie stuka a pasek nie spada. Niby sukces, tylko że serce mi się kroi, że ośka jest pod większym napięciem i dlatego...
...odkręciłem śrubkę, założyłem oryginalny pasek i stuka jak stukał...

To
stukanie jest
w sumie dość ciche i nie przenosi się zupełnie do sygnału tak więc na razie odpuszczam temat.